مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


ترکیه یکی از کشورهایی است که می تواند مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان برای ادامه تحصیل و اقامت دائم صورت گیرد. مهاجرت تحصیلی به این کشور با توجه به شرایط مساعد و هزینه های پایین تحصیل در ترکیه باعث موفقیت دانشجویان ایرانی می شود و مطمئنا شروع خوبی برای دانشجویان ایرانی خواهد بود. لازم به ذکر است که امکان تحصیل و اقامت ترکیه 1 ماه پس از دریافت ویزای تحصیلی وجود دارد. متقاضیان می توانند با محیطی راحت و مناسب برای تحصیل به ترکیه مهاجرت کنند. 65000 دانشجو در 166 دانشگاه دولتی و خصوصی ترکیه تحصیل می کنند.

هزینه تحصیل در ترکیه

 

 

ترکیه با میراث فرهنگی غنی، مناظر خیره کننده و دانشگاه های در سطح جهانی، مکانی عالی برای دنبال کردن رویاهای خود و ادامه تحصیل است. اما هزینه تحصیل در ترکیه چگونه است؟ بیایید با هم  در این مقاله از  شرکت مهاجرتی، وارد جزئیات شویم.

ابتدا باید توجه داشت که هزینه تحصیل در ترکیه بسته به موسسه ای که انتخاب می کنید، برنامه ای که در آن ثبت نام می کنید و هزینه های شخصی شما متفاوت است. با این حال، به طور کلی، تحصیل در ترکیه مقرون به صرفه تر از تحصیل در دوره های محبوب خارج از کشور مانند ایالات متحده یا انگلستان است.

هزینه های مهاجرت تحصیلی به ترکیه به طور کلی کمتر از بسیاری از کشورها است و برخی از دانشگاه ها نرخ های بسیار رقابتی ارائه می دهند. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه های ترکیه به دانشجویان بین المللی بورسیه و کمک هزینه ارائه می دهند که می تواند هزینه کلی تحصیل شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این بورسیه ها می توانند از معافیت های جزئی شهریه تا بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل که هزینه های تحصیل، اقامت و زندگی را پوشش می دهد، متغیر باشد.

وقتی صحبت از هزینه زندگی به میان می آید، ترکیه کاملا مقرون به صرفه است. هزینه های اقامت ممکن است بسته به محل تحصیل متفاوت باشد، اما به طور کلی اجاره آپارتمان یا خوابگاه مشترک ارزان ترین راه حل است. هزینه های غذا و حمل و نقل نیز معقول است و فرصت های زیادی برای کاوش در کشور و غوطه ور شدن در فرهنگ آن وجود دارد، بدون اینکه پولی از بین ببرید.

به طور کلی، هزینه تحصیل در ترکیه بسیار رقابتی است و آن را برای دانشجویانی که به دنبال یک تجربه تحصیلی مقرون به صرفه در خارج از کشور هستند، انتخابی عالی می کند. ترکیه با دانشگاه های درجه یک، میراث فرهنگی غنی و مناظر زیبا، مکانی عالی برای دنبال کردن رویاهای خود و پیگیری اهداف آموزشی است.

هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است؟ ترکیه مکانی عالی برای تحصیل است. پرجمعیت ترین شهر آن، استانبول، در رتبه 376 در میان گران ترین شهرهای جهان قرار دارد. وقتی صحبت از آموزش به میان می‌آید، دانشجویان در بسیاری از دانشگاه‌های کشور که بیش از 180 دانشگاه هستند، از شهریه‌های کاهش یافته برخوردار می‌شوند.

بنابراین، برای دانشجویانی که از بودجه آگاه هستند و علاقه مند به تحصیل در یک دانشگاه معتبر با فرهنگ جدیدی هستند که تجربیات و فرصت های متنوعی را ارائه می دهد، واضح است که ترکیه می تواند مقصد ایده آلی برای شما باشد. با این حال، حتی با شهریه نسبتاً کم، هزینه شهریه می تواند متفاوت باشد، بنابراین دانش آموزان باید از انتخاب هایی که بر شهریه آنها تأثیر می گذارد آگاه باشند. در اینجا سه ​​مورد از مهم ترین مواردی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد دانشگاه خود در ترکیه در نظر بگیرید آورده شده است

دانشگاه خصوصی یا دولتی؟

این سوال اغلب توسط دانشجویانی که به دنبال تحصیل در سطح بین‌المللی یا حتی کسانی هستند که به دنبال فرصت‌های داخلی هستند، پرسیده می‌شود و دلیل خوبی هم دارد: در بسیاری از کشورها، دانشگاه‌ها، کالج‌ها و سایر موسسات آموزشی توسط موسسات دولتی و خصوصی تامین مالی می‌شوند. پشتیبانی عالی تقریباً در همه موارد، اولی نسبت به دومی هزینه کمتری برای دانشجویان دارد. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در یک دانشگاه خصوصی هستند، منابع بسته به میانگین هزینه شهریه متفاوت است. با این حال، شهریه سالانه معمولا بین 5000 تا 20000 دلار است. برخی از بهترین مدارس ترکیه، از جمله دانشگاه Uskudar، کمی زیر این حد هستند، در حالی که برخی دیگر، مانند دانشگاه Sabanci، به حد بالایی نزدیکتر هستند. دانشجویان همچنین می توانند دانشگاه های معروف اروپایی و آمریکایی با پردیس در این کشور را در نظر بگیرند.

دانشگاه های دولتی ترکیه جایگزین خوبی برای دانشگاه های گران تر خود هستند. شهریه سالانه برای دانشجویان بین المللی که مایل به حضور در این نوع مدارس هستند، مانند دانشگاه فنی خاورمیانه، از 240 تا 1500 دلار متغیر است - و خیر، این اشتباه تایپی نیست. ترکیه به دلیل موسسات آموزشی با کیفیت بالا و کم هزینه که تمایل به جمعیت دانش آموزی بیشتری دارند و بیشتر با آرمان های ترکیه هماهنگ هستند، شناخته شده است، زیرا بودجه آنها توسط دولت تامین می شود.

آیا در ترکیه به زبان انگلیسی یا ترکی تحصیل می کنید؟

یکی دیگر از جنبه هایی که به هزینه تحصیل کمک می کند، اما بسیاری از دانشجویان از آن غافل می شوند، این واقعیت است که تفاوت قابل توجهی در شهریه بین دوره هایی که به زبان انگلیسی و دوره هایی که به زبان ترکی تدریس می شوند وجود دارد. دانشگاه های ترکیه اغلب به جای زبان مادری این کشور به زبان انگلیسی تدریس می کنند، شاید در تلاشی برای جذب جمعیت بیشتری از دانشجویان بین المللی. البته لازم به ذکر است که تفاوت هزینه از نظر زبان فقط مربوط به موسسه دولتی است.

برای دانشجویان بین المللی که به اندازه کافی به زبان ترکی برای مطالعه این زبان تسلط دارند و می خواهند در دانشگاه های دولتی ترکیه تحصیل کنند، هزینه تحصیل سالانه باید بین 240 تا 750 دلار باشد. کسانی که برای تحصیل به زبان انگلیسی در یک دانشگاه داخلی انتخاب می کنند باید انتظار داشته باشند که شهریه سالانه آنها کمی بیشتر از 450 دلار به 1500 دلار کاهش یابد. خوشبختانه هر دو هزینه بسیار کمتر از دانشگاه های خصوصی در ترکیه است و مدارس خصوصی و دولتی صرف نظر از زبان، به طور متوسط ​​شهریه کمتری نسبت به بسیاری از کشورها دارند.

لیسانس یا فوق لیسانس؟

یکی دیگر از جنبه های رایج که بر هزینه شهریه دانشجویان در سراسر جهان تأثیر می گذارد، سطح مدرک آنها است. در ترکیه، مانند ایالات متحده، دوره های کارشناسی معمولاً 4 سال است، در حالی که مدرک کارشناسی ارشد معمولاً 2 سال است و برنامه های دکترا متفاوت است - گاهی اوقات شامل 3 سال تحقیق می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، دانشجویانی که در ترکیه در مقطع لیسانس تحصیل می کنند، بسته به زبانی که صحبت می کنند و موسسه آموزشی که انتخاب می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که بین 250 تا 1500 دلار در سال بپردازند. کسانی که به دنبال پذیرش در یک برنامه تحصیلات تکمیلی هستند می توانند انتظار داشته باشند بین 300 تا 900 دلار بپردازند.

اگرچه مدارس دولتی از نظر سطح تحصیلات کمی متفاوت هستند، اما موسسات خصوصی مدارک تحصیلی متفاوتی را با قیمت های قابل مقایسه ارائه می دهند - 5000 تا 20000 دلار آمریکا. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از دانشگاه های خصوصی در ترکیه بسته به نوع مدرک تحصیلی شما، بورسیه های تحصیلی زیادی ارائه می دهند. به عنوان مثال، دانشگاه اروپایی لفکادا، یک دانشگاه خصوصی در قبرس که به طور معمول حدود 5600 دلار هزینه دارد، 50٪ تخفیف به همه دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارائه می دهد و شهریه آنها را تنها 2800 دلار نگه می دارد. این پیشنهاد مشابه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی همان موسسه در دسترس نیست

همانطور که اشاره کردیم، تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی آسان و ارزان است. بورسیه های مختلفی برای تحصیل در ترکیه وجود دارد. معمولاً در دانشگاه های دولتی شهریه سالیانه بین 1000 تا 20000 دلار در دانشگاه های خصوصی متغیر است. هر دانشجوی بین المللی به کمتر از 400 دلار در ماه برای هزینه های زندگی مانند غذا، اقامت، کتاب، حمل و نقل، سرگرمی و غیره نیاز دارد. هزینه های تحصیل در دانشگاه ها متفاوت است. واضح است که هزینه تجارت خصوصی بالاست.
  • ۰۳/۰۱/۰۷
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی