مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰



پلیمرهای اکریلیک اولین بار در سال 1880 توسط شیمیدان سوئیسی Georg V. And Kahlbaum تهیه شد. در سال 1901 در آلمان، اتو روم کار خود را برای افزودن آکریلات به محصولات پلیمریزاسیون اسید اکریلیک آغاز کرد و آن را در سال 1915 به ثبت رساند. برای آشنایی بیشتر با سیماب رزین همراه باشید.

رزین های اکریلیک محصولات پلیمریزاسیون اکریلیک، متاکریلیک اسید و مشتقات آنها هستند و مقاومت شیمیایی و فتوشیمیایی خوبی از خود نشان می دهند. سه عامل دمای انتقال شیشه ای (Tg)، میانگین وزن مولکولی پلیمرها و توزیع وزن مولکولی بر خواص رزین (ویسکوزیته- پراکندگی) و همچنین به دست آوردن محصول نهایی (استحکام-تغییر) تأثیر دارند. تفاوت بین متاکریلیک اسید و اسید اکریلیک در این است که در متاکریلیک اسید، گروه متیل به جای اتم هیدروژن روی گروه متیل قرار دارد.

ساختار رزین های اکریلیک

رزین های اکریلیک را می توان به رزین اکریلیک پایه آب و رزین اکریلیک بر پایه حلال طبقه بندی کرد. رزین های اکریلیک پایه آب به دو دسته تقسیم می شوند: رزین های اکریلیک امولسیونی (معلق در آب) و رزین های اکریلیک محلول در آب.

رزین های اکریلیک بر پایه آب هستند

رزین های امولسیونی در آب معلق و با آب رقیق می شوند و معمولاً با تعدادی مواد کمکی مانند ضد کف، قوام دهنده و امولسیفایر همراه هستند. علاوه بر این، این رزین ها مقاومت شیمیایی کمتری نسبت به حلال های اکریلیک دارند. رزین های اکریلیک مبتنی بر آب می توانند به راحتی در آب حل شوند، اما رزین های مبتنی بر حلال در یک حلال خاص یا مخلوطی از حلال ها حل می شوند.

ظرفیت بالای رزین می تواند هر نوع ماده ای را در خود داشته باشد که به همین دلیل شکستگی بالایی دارد و انعطاف پذیری مناسب آن این محصول را مبنای ساخت دیوارپوش های سفید، عایق بندی مواد و عایق رطوبتی قرار داده است. می توان از آن بر روی سقف، دیوار، کاشی، عایق انعطاف پذیر و عایق رطوبتی و همچنین گچ، سیمان، بتن و سایر مصالح داخل و خارج خانه استفاده کرد. فیلم به دست آمده از این محصول شفاف، انعطاف پذیر، بدون ترک خوردگی، با مقاومت بالا در برابر آب و مقاومت سطحی است. این رزین ها نسبت به رزین های اکریلیک مقاومت شیمیایی کمتری دارند.

از جمله خواص این رزین ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انعطاف پذیری بالا.

رنگ بدون تغییر در طول زمان

وفاداری بسیار بالا

رزین های اکریلیک پایه آب در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل سازگاری با محیط زیست جایگزین مناسبی برای بسیاری از رزین های مبتنی بر حلال هستند.

از این کاربرد رزین می توان برای تولید رنگ های حمل و نقل سرد، رنگ های صنعتی، رنگ های ساختمانی، پوشش های چوبی خاص و عایق های رطوبتی، صنایع نساجی، صنایع چسب و کاغذ، صنعت ساختمان، صنایع شوینده، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنعت چرم استفاده کرد. .. است

امولسیون اکریلیک رالون، لاتکس

یکی از انواع رزین های اکریلیک امولسیونی، لاتکس ها هستند. لاتکس می تواند با تبخیر آب لایه های قوی و بادوام تولید کند. برای افزایش چسبندگی و استحکام فیلم، دمای انتقال شیشه ای پلیمر باید کمتر از دمای تشکیل فیلم باشد تا امکان تغییر شکل ذرات و انتشار مولکول های پلیمر فراهم شود. در نتیجه، حداقل دمای تشکیل فیلم عامل مهمی در انتخاب امولسیون اکریلیک است. این ماده به طور گسترده در صنعت پوشش استفاده می شود. از دیگر کاربردهای لاتکس می توان به ساخت آکواریوم، صفحه نمایش تلفن همراه، وان حمام و ... اشاره کرد. علاوه بر این، از مواد فوق در تولید رنگ های اکریلیک نیز استفاده می شود. از لاتکس در تهیه محصولاتی که نیاز به دوام و انعطاف پذیری بالایی دارند مانند ماسک، لاستیک و ... استفاده می شود.

  • ۰۳/۰۱/۰۲
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی