مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


قبرس شمالی یورومای جزو اتحادیه اروپا نیست. قبرس شمالی در سال 1974 با حمایت ترکیه جمهوری ترک قبرس شمالی را تأسیس کرد. در همین حال، قبرس جنوبی (جمهوری قبرس) که قسمت جنوبی جزیره را اشغال می کند، در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد.

شهروندان قبرس شمالی برای سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز به ویزا دارند. ویزا برای شهروندان قبرس شمالی به راحتی صادر می شود و افرادی که در قبرس زندگی می کنند می توانند بدون هیچ پروسه پیچیده ای ویزای شینگن دریافت کنند.

اتحادیه اروپا چه ویژگی هایی دارد؟

طبق قوانین یکسان اتحادیه اروپا، همه کشورهای عضو باید از اصول یکسانی از جمله واحد پول رایج یورو و قوانین گمرکی و مالیاتی تعریف شده پیروی کنند. مقررات گمرکی اتحادیه اروپا پیچیده است. شرکت ها برای واردات یا صادرات قانونی محصولات خود باید از مقررات گمرکی اتحادیه اروپا آگاه باشند. علاوه بر این، بررسی های گمرکی اتحادیه اروپا می تواند اتلاف وقت باشد. شرکت ها باید زمان کافی برای انجام کنترل گمرکی بگذارند.

قبرس شمالی به اتحادیه اروپا تعلق ندارد! مزایا و معایب آن چیست؟

اگرچه در ظاهر تلاش برای ورود به اتحادیه اروپا توسط سیاستمداران قبرس شمالی وجود دارد، اما باید بدانید که عضویت در اتحادیه اروپا مزایای بسیار بیشتری برای این کشور دارد. دقیقاً به همان دلایلی که انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شد، قبرس شمالی تمایل زیادی برای حضور در این رابطه ندارد.

معایب عضویت قبرس شمالی در اتحادیه اروپا

توضیحات کاستی

طبق قانون اتحادیه اروپا در مورد جریان مهاجران و پناهندگان، هر فردی که در کشورش به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، می تواند در اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی دهد. بر اساس این قانون، اتحادیه اروپا پناهجویان را به طور عادلانه بین کشورهای عضو تقسیم می کند تا هیچ کشوری بر دوش آن قرار نگیرد.

ورود و خروج بی رویه عده ای از اعضای اتحادیه اروپا به قبرس جنوبی به دلیل عدم کنترل مرزهای هوایی در دوره کرونا شاهد تعداد زیادی از افراد مبتلا در این کشور بوده ایم. این در حالی است که قبرس شمالی چندین روز است که مبتلا به عفونت صفر بوده است. علاوه بر این، کنترل پلیس بر همه مسافران، امنیت مداوم قبرس شمالی را تضمین می کند.

مالیات های بالا و هزینه های سهمیه سالانه در اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا مالیات های بالایی دارد که مانع رشد اقتصادی و رقابت می شود. نرخ مالیات در اتحادیه اروپا در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار بالا است. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از 15 تا 25 درصد متغیر است. مالیات بر درآمد شرکتی در اتحادیه اروپا نیز در مقایسه با سایر نقاط جهان بالا است. نرخ مالیات شرکت ها در اتحادیه اروپا معمولا بین 25 تا 30 درصد است. درآمد سرانه نیز در اتحادیه اروپا در مقایسه با سایر نقاط جهان بالا است. نرخ مالیات شخصی در اتحادیه اروپا معمولا بین 25 تا 45 درصد است.

پیچیدگی قوانین تجاری اتحادیه اروپا پیچیدگی قوانین تجاری اتحادیه اروپا می تواند هزینه های تجاری یورومای را افزایش دهد و از دسترسی شرکت ها به بازار اتحادیه اروپا جلوگیری کند. مورد دیگر این است که قوانین تجاری اتحادیه اروپا ممکن است برای برخی شرکت ها خیلی سخت باشد. این مقررات می تواند نوآوری و خلاقیت شرکت های نوپا را خفه کند.

ارز یورو به جای پوند برای سرمایه گذاری

در سال های اخیر ارزش یورو در برابر پوند کاهش یافته است.

چند دلیل برای این وجود دارد:

اختلافات سیاسی در اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا در سال های اخیر با چالش های سیاسی متعددی از جمله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مواجه بوده است. این چالش ها باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران به یورو شده است.

نرخ بهره پایین در اتحادیه اروپا: بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره را در اتحادیه اروپا پایین نگه داشته است. این امر جذابیت سرمایه گذاری در یورو را کاهش داده است.

رشد اقتصادی ضعیف در اتحادیه اروپا: اقتصاد اتحادیه اروپا در سال های اخیر رشد ضعیفی داشته است. این امر باعث کاهش تقاضا برای یورو شد.

از سوی دیگر، پوند انگلیس در سال های اخیر وضعیت نسبتا خوبی داشته است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد، از جمله:

ثبات سیاسی در انگلستان: انگلستان از نظر سیاسی نسبتاً با ثبات است. این باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران به پوند شد.

نرخ‌های بهره بریتانیا بالاتر: بانک انگلستان نرخ‌های بهره بریتانیا را در سطح بالاتری نسبت به بانک مرکزی اروپا نگه داشته است. این باعث افزایش جذابیت پوند شده است.

رشد اقتصادی قوی در بریتانیا: اقتصاد بریتانیا در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است. این باعث افزایش تقاضا برای پوند شده است.

به این دلایل ارزش یورو در برابر پوند کاهش یافته است. هر یورو در حال حاضر برابر با 0.86 پوند است که به این معنی است که یک پوند انگلیس بیش از یک یورو ارزش دارد.
 

  • ۰۲/۰۷/۱۸
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی