مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


بیمارستان ها فضای زیادی دارند و به همین دلیل از تمامی مدل های درب اتوماتیک در ساختمان های بیمارستانی استفاده می شود. بیمارستان ها به دلیل شرایط خاص خود نیاز به طراحی بهتر سبک درب دارند و برای بیمارستان ها نمی توانید فقط درب های استانداردی را که در ساختمان های دیگر استفاده می کنید انتخاب کنید. در ادامه به معرفی انواع درب اتوماتیک بیمارستانی می پردازیم و در مورد کاربردها و ویژگی های خاص آنها توضیح جامعی خواهیم داد.

بیمارستان مکان عظیمی است و از اتاق ها و ساختمان های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام به یک در جداگانه و مجزا نیاز دارند. بنابراین درب اتوماتیک بیمارستانی شامل هر چهار نوع اصلی درب اتوماتیک می باشد. در ادامه به معرفی انواع آنها می پردازیم.

درب اتوماتیک بیمارستانی کشویی. این مدل درب اتوماتیک بیمارستانی با ساختار جمع شونده با حرکت به چپ و راست باز و بسته می شود، بنابراین فضای کمی را اشغال می کند و بسیار ایمن است. این نوع درب در بخش های مراقبت های ویژه، بخش های رادیولوژی و تصویربرداری، آزمایشگاه ها و اتاق های ایزوله استفاده می شود.

کرکره برقی بیمارستانی تلسکوپی. درب های تلسکوپی مکانیزم بازشو شبیه درب های کشویی دارند اما این درب ها از پنل های بیشتری استفاده می کنند و بسته به حجم رفت و آمد می توان پنل ها را روی هم قرار داد و فضای بیشتری را برای عبور افراد فراهم کرد.

• درب اتوماتیک چرخشی بیمارستان. درب های اتوماتیک چرخشی مکانیزمی مشابه درب های معمولی دارند. آنها با حرکت رفت و برگشت باز و بسته می شوند و برای این کار از لولا و موتور الکتریکی استفاده می کنند. این درب ها به فضای زیادی برای باز و بسته شدن نیاز دارند، بنابراین در محیط های با فضای محدود نمی توان از آنها استفاده کرد. درب های اتوماتیک چرخشی به دلیل قابلیت های ایمنی و بهداشتی عمدتاً در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل درب اتوماتیک بیمارستانی در بخش های ایزوله و آزمایشگاهی که نیاز به کنترل ورود و خروج و همچنین رعایت بهداشت بالا دارند کاربرد دارد.

• درب های گردان اتوماتیک بیمارستانی. این نوع درب به دلیل زیبایی ظاهری که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. یک درب گردان اتوماتیک با قرار دادن چند پانل دایره ای بر روی یک محور ایجاد می شود که با کمک یک موتور الکتریکی می چرخند و افراد ساکن در هر پانل به داخل یا خارج ساختمان های اشغالی حرکت می کنند و می توانند جهت ورود افراد و کنترل را کنترل کنند. سلامت این قسمت از این نوع درب به عنوان درب ورودی بیمارستان ها و ویلچر استفاده می شود. به دلیل اندازه محدود پانل ها، نمی توان از آنها برای ورود به برانکارد استفاده کرد.

انواع درب اتوماتیک بیمارستانی

همانطور که در بالا مشاهده کردید، تمامی مدل های مختلف درب اتوماتیک را می توان به عنوان درب اتوماتیک بیمارستانی استفاده کرد. به همین دلیل در تمامی بخش های بیمارستان از درب های اتوماتیک استفاده می شود. در زیر قطعات مورد استفاده درب اتوماتیک بیمارستان آورده شده است.

• ورودی اصلی

• درب دسترسی اضطراری

• ورود به بخش های مختلف

• درب قسمت مراقبت ویژه

• درب اتاق خواب

• درب آزمایشگاه

• درب اتاق های رادیولوژی و تصویربرداری

• درب اتاق را تمیز و عایق بندی کنید

• درب بخش و سایر قطعات

برنامه استعلام خودکار بیمارستان

 

 

درب های اتوماتیک  بیمارستان ایپاکو در تمامی بخش های بیمارستان دارای ویژگی های متفاوتی بوده و با توجه به محل استفاده و مدلی که در ادامه ارائه خواهیم داد دارای ویژگی های متفاوتی می باشند.

• ویژگی های امنیتی. درب های اتوماتیک بیمارستانی باید ویژگی های ایمنی زیادی داشته باشند. بیمارستان ها با توجه به تدابیر ویژه و حمایت از تمامی افرادی که وارد آنجا می شوند یا مشغول به کار می شوند، باید از آخرین و بالاترین تدابیر امنیتی استفاده کنند. دروازه را اولین سنگر آثار دفاعی می دانند. به همین دلیل در تمامی درها از دستگاه های کنترل از راه دور و سنسورهای مخصوص استفاده می شود. درب ورودی اصلی دارای تعدادی ویژگی امنیتی است که جمعیت را کنترل می کند و می تواند درها را به طور کامل باز کرده یا در مواقع ضروری ببندد. درب های اتوماتیک بیمارستان برای سایر مناطق حساس مانند واحدهای مراقبت ویژه یا واحدهای آزمایشگاهی باید مجهز به نگهبانان و حسگرهای اثر انگشت و تشخیص عنبیه باشند.

• خواص بهداشتی. بیمارستان ها باید محیط ایزوله و بهداشتی داشته باشند. تنها راه انتقال بیماری از طریق منافذ یا خود افراد است. اندازه گیری افراد در بیمارستان ها امکان پذیر نیست، اما می توان با استفاده از مدل های ضد جنایی و ضد باکتری درب اتوماتیک بیمارستان، میزان ورود میکروب ها را کاهش داد. تمامی درب های اتوماتیک بیمارستانی بدون در نظر گرفتن جنسیت دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد مالاریا بوده و تمامی درب ها روزانه تمیز می شوند. از طرفی استفاده از درب های اتوماتیک تماس دست ها با دستگیره درها را به حداقل می رساند و به همین دلیل انتقال ویروس ها بسیار محدود است. درب اتاق های ایزوله و حساس نیز از استانداردهای نظافتی بسیار بالا و خاصی استفاده می کند.

• مشخصات مصرف انرژی و هزینه. هدف مهم استفاده از درب اتوماتیک بیمارستان کاهش مصرف انرژی و هزینه های نگهداری است. این درب ها با استفاده از موتورها و سنسورهای بسیار کم مصرف خود می توانند در هزینه های بیمارستان ها صرفه جویی زیادی داشته باشند. از طرفی درب های اتوماتیک که قابلیت باز و بسته شدن در زمان مناسب را دارند از ورود و خروج سرما و گرما به داخل اتاق ها جلوگیری کرده و همچنین می توانند شرایط اتاق را عایق و عاری از میکروب حفظ کنند.
  • ۰۳/۰۲/۲۱
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی