مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰

نور خورشید، بیماری های پوستی، افزایش سن و حتی ژنتیک می تواند باعث ایجاد عوارض پوستی در صورت و سایر قسمت های بدن شود. این عوارض شامل عوارض بافتی مانند چین و چروک و جای جوش، تغییر رنگ مانند کک و مک و لکه های تیره یا رگ های خونی قابل مشاهده است. علاوه بر این، پوست ممکن است رنگ خود را از دست بدهد، افتادگی و سلولیت در نواحی خاصی از بدن ظاهر شود. می توان از لایه برداری استفاده کرد
در نظر گرفته شده برای از بین بردن چین و چروک های ایستا و پویا، کک و مک، کک و مک و یا سایر لک های تیره ناشی از آفتاب، از بین بردن جای زخم، درمان کمبود تون در پوست، آرامش بخشیدن به پوست و نرم کردن محافظت از اعضای بدن (الیاف کلاژن و الاستین) ایجاد شده است. 


لایه برداری روشی برای درمان عیوب پوستی است که طی آن لایه های پوست برداشته شده و با پوست جدید و سالم جایگزین می شود. اصطلاح لایه برداری پوست طیف وسیعی از روش های پوست را توصیف می کند، از لایه برداری مواد گرفته تا میکرودرم ابریژن و لایه برداری با لیزر. هدف از لایه برداری پوست برداشتن لایه بیرونی پوست برای کاهش و کاهش آکنه و سایر لک ها، چین و چروک های صورت و خطوط پیری و همچنین رفع تیرگی پوست و چین و چروک های صورت است. لایه برداری و لایه برداری شیمیایی معمولا برای کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید و درمان آفتاب سوختگی استفاده می شود. از این روش برای جوانسازی پوست و بازگرداندن طراوت آن استفاده می شود. اگر پوست تیره یا مشکلاتی مانند حساسیت، سوختگی های قبلی، سابقه زخم های جزئی یا قرار گرفتن در معرض اشعه دارید، ممکن است نیاز به آزمایش خاصی داشته باشید.

 

آیا این روش درمانی برای شما مناسب خواهد بود؟ فاطمه حبشی
روش های مختلفی برای لایه برداری پوست وجود دارد که تفاوت آنها بر اساس لایه پوست، ترکیب مواد لایه بردار و مکانیسم اثر است. لایه بردار پوست برای حذف تغییر رنگ پوست، سطح زبر پوست و خطوط ریز طراحی شده است. این باعث می شود پوست نرم، صاف و یکدست شود. اگر لایه برداری چندین بار و بدون نیاز به جراحی های تهاجمی انجام شود، می تواند نتایج قابل توجهی در ظاهر پوست انسان ایجاد کند.


علائم و نشانه های سلامت پوست
نرمی و لطافت پوست با سطح بهینه کراتینه شدن
• استحکام پوست با کلاژن و خاصیت ارتجاعی بالا
• رنگ پوست یکنواخت. به دلیل عملکرد خوب ملانوسیت ها
• جذب خوب پوست. به طوری که بدون استفاده از مرطوب کننده مرطوب شود
• پوستی که در اثر بیماری و محیط آسیب ندیده است (آفتاب، منافذ بزرگ و آکنه)
• نوسازی موثر و مداوم پوست (سلول های جدید جایگزین سلول های قدیمی و گردش خون بهتر)
مقاومت پوست در برابر عوامل خارجی؛ در صورت خراشیدگی به سرعت خود را التیام می بخشد.
فواید لایه برداری (لایه برداری پوست).
• بهبود ساختار، کیفیت و ظاهر پوست
• بهبود گردش خون، آبرسانی و تحمل پوست
• کاهش خطوط استاتیک ریز روی پوست
• صاف و نرم و بافت پوست را بهبود می بخشد
• پوستی درخشان، شاد و جوان
• رنگ چهره را اصلاح می کند و علائم و لک ها را کاهش می دهد
• لایه برداری منظم می تواند آکنه و جای آکنه را کاهش دهد.
• کاهش سرعت علائم پیری


انواع لایه برداری پوست
لایه برداری پوست بسته به نوع لایه برداری پوست به لایه برداری شیمیایی، مکانیکی و لیزری تقسیم می شود.


لایه برداری شیمیایی
لایه برداری شیمیایی یکی از قدیمی ترین درمان های زیبایی در جهان است که افراد برای دستیابی به پوستی صاف و زیباتر از آن استفاده می کنند. امروزه پیلینگ شیمیایی به دلیل پاسخ سریع و روش سرپایی بسیار محبوب شده است. لایه برداری و لایه برداری شیمیایی برای جوان سازی پوست های چروکیده، لک شده و آفتاب سوخته استفاده می شود. متخصص دکتر در کلینیک پوست و زیبایی عسگری روش های جوانسازی و زیباسازی پوست صورت و بدن شامل پاکسازی و لایه برداری شیمیایی انجام می شود. پزشک شما می تواند تعیین کند که کدام نوع لایه برداری شیمیایی برای شما مناسب است. همه دکتر حداقل کلینیک خصوصی پوست و زیبایی. به این ترتیب می توانید به سرعت به جلسات مشاوره با متخصصین ما برسید و با بهره گیری از محیط منحصربفرد و تجهیزات پیشرفته این کلینیک، مشکلات پوستی خود مانند چین و چروک، خطوط ریز و تغییر رنگ پوست را برطرف کنید.


لایه برداری شیمیایی را اعمال کنید
• درمان چین و چروک
درمان اسکار (زخم و زخم)
• درمان سوختگی.
درمان ترک‌های پوستی (ترک‌های پوستی)
• سوختگی پوست در اثر آفتاب
• درمان منافذ باز پوست
• از بین بردن جوش های سر سیاه و پوست
• درمان افتادگی و افتادگی پوست


نحوه انجام لایه برداری شیمیایی
لایه برداری و لایه برداری شیمیایی توسط متخصص پوست در مطب پزشک، کلینیک جراحی یا بیمارستان انجام می شود. اگر از نوع لایه برداری پوست عمیق استفاده شود، آرامبخش در حالی که بیمار در خواب است برای استراحت تجویز می شود. پزشک پوست بیمار را تمیز می کند، در صورت نیاز از بی حسی موضعی برای درمان استفاده می شود، سپس پزشک محلول لایه بردار را روی پوست قرار می دهد. این تصمیم با توجه به شرایط و اهداف هر بیمار گرفته می شود. اغلب هنگام استفاده از مواد لایه بردار روی پوست، بیمار دچار سوزش یا خارش پوست می شود. محلول لایه بردار پس از مدت زمان معینی روی پوست با آب شسته می شود. سپس یک روغن تسکین دهنده روی پوست مالیده می شود و اغلب به دنبال لایه برداری عمیق و به دنبال آن یک لایه ضخیم از ژل نفتی قرار می گیرد. سپس پزشک دستورالعمل های مراقبت پس از لایه برداری را به بیمار ارائه می دهد و ممکن است درد پس از درمان را تسکین دهد، به خصوص اگر از لایه برداری عمیق تر استفاده شود. بسته به شرایط پوستی بیمار و عمق لایه برداری پوست، چندین جلسه لایه برداری برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است. پوستی که پس از لایه برداری شیمیایی بازسازی می شود صاف تر و جوان تر است. لایه برداری شیمیایی کم عمق، بافت پوست را سفت می کند و چین و چروک های صورت را کاهش می دهد. نتایج لایه برداری پوست در ابتدا واضح نیست اما پس از درمان های مکرر مشخص تر می شود. در لایه برداری شیمیایی، یک محلول شیمیایی روی پوست اعمال می شود و اجازه می دهد تا کاملاً نفوذ کند. بسته به عمق نفوذ محلول به پوست، لایه‌های پوست طی یک تا ۱۴ روز برداشته می‌شوند. این فرآیند به صورت کاملا کنترل شده بخشی از پوست را برداشته و با پوست جدید جایگزین می کند. مواد شیمیایی مورد استفاده برای این منظور لایه برداری شیمیایی نامیده می شود. لایه برداری شیمیایی برای رفع چین و چروک، تغییر رنگ پوست و روشن شدن پوست و رفع لک استفاده می شود و معمولاً روی صورت انجام می شود. لایه برداری شیمیایی را می توان به تنهایی یا در ترکیب با سایر روش های جوانسازی پوست انجام داد.


انواع لایه برداری شیمیایی
انواع لایه بردارهای شیمیایی بر اساس عمق لایه برداری پوست طبقه بندی می شوند.


لایه برداری سطحی
ملایم ترین نوع لایه برداری است و روی انواع پوست بدون نیاز به بیهوشی عمل می کند. لایه بردارهای سطحی معمولاً از محلول اسیدی بسیار ملایم و ملایم استفاده می کنند که معمولاً اسید گلیکولیک است. گاهی اوقات از یخ خشک (دی اکسید کربن) استفاده می شود. عمدتاً در اثر آکنه یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود. کک و مک لکه های بارداری و تغییر رنگ پوست؛ برای زخم ها استفاده می شود. آسیب خفیف نور خورشید دوز کوچک به مدت 3-5 روز طول می کشد و بعد از یک هفته می توان آن را تکرار کرد. مزایا و معایب این نوع پوسته چندان روشن نیست. لازم به ذکر است که آکنه یا لک های پوستی را نمی توان به طور کامل از بین برد. بنابراین برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به تکرار دارد.


بدنه متوسط
در لایه برداری متوسط، لایه برداری عمیق تر و موثرتر از لایه برداری سطحی است و به درم یا پاپیلا می رسد و بهبودی آن حدود 7-8 روز طول می کشد و در صورت نیاز بالینی، پس از چند هفته می توان آن را تکرار کرد. تری کلرواستیک اسید (TCA) مهمترین لایه بردار مورد استفاده برای لایه برداری متوسط ​​است. این لایه برداری را می توان با استفاده از محلول های شیمیایی مختلف انجام داد، در نهایت از TCA استفاده می شود، از آنجایی که لایه برداری متوسط ​​باعث سوختگی پوست درجه 2 می شود، عوارض آن نسبت به نوع قبلی بیشتر است و نیاز به چند روز استراحت در منزل دارید. درد و تورم به خصوص در نواحی اطراف چشم محتمل است. هدف از لایه برداری متوسط، از بین بردن چین و چروک های خفیف تا متوسط، تغییرات رنگدانه و لکه های پوستی، آسیب های شدید و سایر اثرات طولانی مدت ناشی از نور خورشید است.


لایه برداری عمیق
ماده موثره این لایه بردار عمدتاً ترکیبات فنلی است که به درم مشبک و لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث سوختگی درجه 2 می شود. این دارو برای ضایعات عمیق تر، مانند چین های عمیق پوستی و اسکارهای شدید آکنه، و در بیمارانی که پیری پوست ناشی از آفتاب دارند، اما نمی خواهند جراحی شوند، استفاده می شود. موثرتر از سایر انواع لایه برداری است، اما عوارض جانبی جدی تری دارد. این نوع لایه برداری فقط روی پوست صورت انجام می شود. لایه برداری عمیق نباید روی پوست های تیره استفاده شود زیرا باعث ایجاد چین و چروک پوست می شود. در بیشتر موارد این نوع لایه برداری تنها یک بار انجام می شود. تعویض پوست جدید پس از 10-14 روز شروع می شود. بنابراین پست تا 3 هفته قرمز و ملتهب خواهد بود، بهبود کامل آن ممکن است چندین ماه طول بکشد، استراحت در منزل پس از این نوع لایه برداری الزامی است.


لایه برداری شیمیایی
اسید گلیکولیک
لایه برداری با اسید گلیکولیک یک لایه برداری شیمیایی سطحی است که از لایه اپیدرمی یا لایه های بیرونی پوست نفوذ نمی کند. این نوع اسکراب ها از نیشکر استخراج می شوند. ماهیت کوچک مولکول اسید گلیکولیک به آن اجازه می دهد تا به عمق منافذ پوست نفوذ کند و سپس سلول های مرده پوست را حذف کند و ظاهر پوست را بهبود بخشد. این نوع لایه برداری سطحی نه تنها به کاهش جوش های ریز کمک می کند، بلکه می تواند قرمزی های مرتبط با جوش ها را نیز کاهش دهد.


تری کلرواستیک اسید
تری کلرواستیک اسید یک لایه بردار ملایم است که نسبت به لایه برداری های شیمیایی عمیق تر به زمان بازیابی کمتری نیاز دارد. با این حال، این نوع لایه برداری می تواند عمیق تر از لایه برداری سطحی به پوست نفوذ کند و خطوط صورت، لک ها و رنگدانه های غیر طبیعی مانند لکه های خورشیدی را کاهش دهد. علاوه بر این، این نوع اسکراب در از بین بردن جای جوش موثر است و گزینه درمانی مناسبی برای پوست های تیره تر است، زیرا این نوع اسکراب کمتر باعث ایجاد عوارض رنگدانه های غیر طبیعی ناشی از لایه بردارهای عمیق تر مانند لایه بردارهای فنل می شود.


فنل
لایه بردار شیمیایی فنل یکی از قوی ترین لایه بردارهای موجود است و باید زیر نظر پزشک استفاده شود. این لایه بردار قوی به لایه های عمیق تر پوست یعنی اپیدرم و سپس درم نفوذ می کند و یک یا دو ساعت طول می کشد تا موثر شود. این لایه برداری ظاهر اسکارهای آتروفیک را بهبود می بخشد که اسکارهای پوستی روی صورت هستند. در هر صورت، از آنجایی که استفاده از این لایه بردار تنها زمانی است که پوست آسیب جدی دیده باشد، لازم است از عوارض آن مانند تغییر رنگ پوست و عفونت آگاه باشید.


https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/
مواد طبیعی بی ضرر برای برگ های شیمیایی
تمام لایه برداری ها به نوعی با بازسازی کلاژن مرتبط هستند، پوست پس از لایه برداری جوان تر، شاداب تر و شاداب تر می شود و هر چه مدت لایه برداری بیشتر باشد، اثر آن بیشتر می شود.
از جمله اسیدهای مورد استفاده در لایه برداری شیمیایی، اسیدهای میوه بسیار مفید هستند. مانند اسید سیتریک (در پرتقال)، اسید مالیک (در سیب)، اسید تارتاریک (در انگور) و اسید لاکتیک (در دوغ)، اسید لاکتیک با افزایش رطوبت اپیدرم از خشکی پوست جلوگیری می کند.
این اسید به مقدار زیاد در ماست تازه یافت می شود. در عین حال، اسید سیتریک سنتز کلاژن را افزایش می دهد و خطوط ریز را از بین می برد.

  • ۰۱/۱۰/۱۶
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی