مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


عطر ماده معطری است که اغلب با خود حمل می کنیم و این عطر مطبوع آنقدر با زندگی روزمره ما پیوند خورده است که اغلب فراموش می کنیم چقدر ضروری و مهم است. اهمیت این موضوع به حدی است که اگر عطر اشتباهی را انتخاب کنیم تاثیر منفی خواهد داشت.

اهمیت استفاده از عطرهای خوشبو کننده

استفاده از عطرها در آموزشگاه عطر می تواند برای درمان، ایجاد احساسات خوب و بهبود روابط مورد استفاده قرار گیرد. حس بویایی بر سمت راست مغز که احساسات، حافظه و خلاقیت را کنترل می کند، تأثیر مثبت دارد. امروزه از رایحه درمانی اسانس و رایحه آن برای درمان مشکلات جسمی و روحی و ایجاد تعادل هورمونی در بدن استفاده می شود. بر اساس تئوری رایحه درمانی، استفاده از اسانس ها هنگام استنشاق به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. رایحه های شیرین بر خلق و خوی افراد نیز تاثیر می گذارد و می توان از آنها به عنوان نوعی روان درمانی استفاده کرد. به همین دلیل به اطلاعات صحیح و کاملی در مورد عطرها و انواع آن نیاز داریم تا بتوانیم با انتخاب عطر مناسب بر اطرافیان خود تأثیر مثبت بگذاریم.

عطرها از چه موادی ساخته می شوند؟

اسانس ها معمولاً از گل ها، گیاهان، میوه ها، چوب، ریشه گیاهان، رزین ها، گل های خشک و برگ تهیه می شوند. از مواد شیمیایی مانند الکل، پتروشیمی، زغال سنگ و کوارتز نیز استفاده می شود. برخی از گیاهان، مانند زنبق، روغن طبیعی تولید نمی کنند. در واقع، تنها حدود 2000 گونه از 250000 گونه گیاه گلدار حاوی این اسانس شناخته شده است. بنابراین برای ایجاد بوی مواد غیر چرب باید از مواد شیمیایی مصنوعی استفاده کرد.

چرا بوی یک عطر در افراد مختلف متفاوت است؟

اگر تا به حال از عطر شخص دیگری لذت برده اید و سپس آن را روی خود امتحان کرده اید و متوجه شده اید که بوی متفاوتی دارد، تنها نیستید. این رفتار غیرعادی عطرها مبنای علمی دارد. اگرچه عطرها ممکن است حاوی همان روغن باشند، اما بدن هر فرد بر نحوه واکنش روغن ها بر روی بدن و پوست تأثیر می گذارد. هورمون ها همچنین می توانند بر نحوه عملکرد عطرها در بدن تأثیر بگذارند. غذا نیز می تواند بر بوی عطر تأثیر بگذارد. بنابراین بوی یک عطر برای افراد مختلف متفاوت است. به همین دلیل، مهم است که عطری را انتخاب کنید که مناسب تیپ بدن شما باشد.

آگاهی از غلظت و ماندگاری عطر قبل از خرید

انواع مختلفی از عطرها با غلظت های مختلف وجود دارد که شناخت آنها به ما کمک می کند عطر مناسب با غلظت مورد نظر را انتخاب کنیم.

عصاره یا عطر

این نوع عطر بیشترین غلظت را دارد و حدود شش تا هشت ساعت ماندگاری دارد.

عطر

غلظت ادو پرفیوم معمولا بین 15 تا 20 درصد است. ماندگاری ادو پرفیوم به طور متوسط ​​حدود چهار تا پنج ساعت است و معمولا ارزان تر از عطر خالص است.

ادو توالت

غلظت ادو تویلت بین 5 تا 15 درصد است. این نوع خوشبو کننده هوا معمولا ارزان ترین است و یکی از محبوب ترین انواع آن است. ادو تویلت معمولا بین سه تا چهار ساعت ماندگاری دارد.

قبل از خرید عطر امتحان کنید

پوست ما یک کد هورمونی منحصر به فرد دارد که می تواند رایحه عطر را بر اساس شیمی بدن ما تغییر دهد. به همین دلیل است که می توانید یک عطر را به دو روش مختلف برای دو نفر استشمام کنید. قبل از خرید عطر، خوب است کمی عطر را روی دست خود اسپری کنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس رایحه را روی پوست خود تست کنید. در نهایت اگر راضی بودید عطر مناسب خود را بخرید.

نکاتی برای استفاده از عطر و ادکلن وجود دارد که دانستن آن ها جالب و برای استفاده بهینه از عطرها مفید و مفید است.

1- محلی را که می خواهید عطر بزنید خیس کنید.

مهم است که قبل از استفاده از عطر هیدراته شود.

قبل از استفاده از عطر، لوسیون یا کرم دلخواه، ناحیه مورد نظر را به درستی مرطوب کنید.

هنگامی که عطر روی پوست مرطوب زده می شود، به خوبی پخش می شود و پوست خیس عطر را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.

اگر لوسیون یا کرم ندارید، می توانید یک پد یا پارچه پنبه ای را خیس کنید و آن را به محلی که می خواهید عطر بزنید بمالید. به خصوص مرطوب کردن زیر گردن بسیار موثر است.

2. به موهایتان عطر نزنید.

عطر برای موهای شما خوب نیست اکثر ما عادت داریم به موهایمان عطر یا ادکلن بزنیم. با این حال، این ایده آل نیست و می تواند به موهای ما آسیب برساند

بسیاری از عطرها حاوی الکل هستند که پس از استفاده مکرر باعث خشکی مو می شود.

به یاد داشته باشید، ما نمی خواهیم به خودمان آسیب برسانیم تا بوی خوبی داشته باشیم. ما می خواهیم با سلامتی بوی خوبی داشته باشیم.

3- هنگام زدن عطر یا ادکلن به مچ دست خود را روی هم قرار ندهید.

بسیاری از ما عادت داریم که عطر را بپاشیم و سپس دستان خود را بمالیم. اگر عادت به مالیدن مچ دست بعد از عطر زدن دارید، فوراً این عادت را ترک کنید.

به طور کلی، یک عطر ترکیبی پیچیده از نت های اولیه، نت های قلبی و نت های پایه است. نت های بالایی ظریف تر هستند و به سرعت محو می شوند، در حالی که نت های پایه ماندگار می شوند. اصطکاک ناشی از مالش مچ دست، تعامل عطر با روغن های طبیعی پوست را افزایش می دهد که باعث از بین رفتن رایحه می شود.

4- برای تست عطرهای مختلف، بینی خود را شل کنید.

مطمئنا همه ما به یاد داریم که چقدر تلاش کردیم تا یک عطر خوب بخریم یا چه مدت به دنبال عطر مورد علاقه خود بودیم. اگر بالاخره موفق شدیم و عطر مورد علاقه خود را پیدا کردیم، به دلیل از کار افتادن حس بویایی ماست. .

به بینی خود استراحت دهید.

هنگام امتحان عطرهای جدید، از امتحان بیش از 3 عطر پشت سر هم خودداری کنید. به خصوص اگر یکی از عطرهای تست شده فارنهایت باشد. رایحه این عطر تمام حس بویایی شما را پر از رایحه می کند.

اگر تصادفاً زیاده روی کنید، بینی شما در تشخیص بوها دچار مشکل می شود و نمی توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

اما اگر می خواهید از عطر زیاد استفاده کنید، یک راه سریع برای پاک کردن مجرای بینی وجود دارد.

یک گزینه خوب بوییدن قهوه ای است که اکثر عطاری ها ارائه می دهند. اگر قهوه ندارید، یک تکه پارچه را جلوی بینی خود بگیرید و عمیق نفس بکشید.

نوشیدن آب، تنفس عمیق در فضای باز، بوییدن زمین و سایر روش ها تاثیری بر کافئین ندارند.

5. عطرهای امروزی با رایحه گل های واقعی ساخته نمی شوند.

امروزه عطرها از گل های واقعی ساخته نمی شوند. به دلیل تولید انبوه عطرها و عدم توانایی در به دست آوردن مقادیر زیادی از گیاهان، استفاده از عرقیات واقعی گل باید با رایحه های مصنوعی جایگزین شود.

این سرویس مزایایی نیز دارد. استفاده از عطرهای مصنوعی باعث افزایش ماندگاری عطرها می شود. ماندگاری عطرهای طبیعی بسیار کمتر از عطرهای مصنوعی است.

اگر هنوز یادتان باشد در قدیم عطری به نام «حرام» وجود داشت که بوی گل یاس می داد. این عطر از رایحه ای تقریبا طبیعی بهره می برد. ماندگاری این عطر در بطری در بسته بیش از چند ماه نیست. اما عطرهای مدرن تا 3 سال ماندگاری دارند.

6- بو روحیه شما را تغییر می دهد

یک عطر خوب می تواند خلق و خوی شما را تغییر دهد. تحقیقات نشان می دهد که رایحه های تازه و تند می توانند به سرعت خلق و خوی شما را بهبود بخشند.

آیا احساس خستگی می کنید؟ از رایحه اسطوخودوس برای افزایش آرامش استفاده کنید. بوی عطر و ادکلن با رایحه ای از اسطوخودوس نیز در بهبود خواب شبانه بسیار موثر است.

قهوه امروز صبح شما را بیدار نکرد و هنوز انرژی ندارید؟ رایحه مرکبات حواس شما را بیدار می کند. از عطری استفاده کنید که بوی مرکبات دارد.

آیا سیگار می کشید و نمی خواهید دیگران در مورد آن بدانند؟ عطرهایی با رایحه های چوبی وجود دارد. تام فورد در نقش اولد وود از آنها استفاده کنید و راحت باشید.

همچنین استفاده از یک عطر خوب اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

8- بوی عطر برای دو نفر متفاوت است.

چندین ماده در عطر حاصل از عطر موثر هستند. مانند میزان رطوبت بدن، وجود مو روی پوست و حتی تغییرات هورمونی

عطر با مواد شیمیایی موجود در پوست شما ترکیب می شود. عرق، محیط و حتی رژیم غذایی شما می تواند نقش مهمی در بوی عطر شما بر روی همسرتان داشته باشد.

در آزمایشی که در سال 2005 روی بیش از 100 زن انجام شد، مشاهده شد که بوی عطر در دوران قاعدگی یا بارداری متفاوت است.

9- استفاده از عطر پالس باعث بهبود بوی عطر و ادکلن می شود

نکات مهم زیادی در مورد عطر وجود دارد، اما شاید مهمترین آنها همین موضوع رایج باشد: استفاده از عطر و ادکلن روی نبض استفاده از عطر روی نبض ریشه در فرهنگ انگلیسی دارد.

برای اولین بار یک پزشک انگلیسی متوجه شد که نبض روی گردن باعث افزایش انتشار عطر و ادکلن می شود. کم کم عموم مردم بر این باور بودند که تمام حرکات بدن باعث افزایش بو و پخش شدن عطر می شود.

در ایران استفاده از عطر مخصوصاً روغن معطر برای مچ دست بسیار رایج است. همچنین استفاده از عطر روی لباس موثر نیست و باعث ایجاد لک روی لباس می شود.

10- ماندگاری عطر روی پوست های خشک کمتر است

اگر پوست خشکی دارید، عطر شما ماندگاری زیادی ندارد. ابتدا باید از وازلین یا نوعی کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنید و سپس عطر بزنید تا ماندگاری بوی آن بیشتر شود.

لوسیون های پوستی معطر زیادی در بازار وجود دارد که انتخاب های خوبی برای این منظور هستند.

کرم ها و لوسیون ها از آن جلوگیری می کنند، بنابراین ماندگاری عطر بیشتر از اسپری مستقیم عطر روی پوست شما است.

گزینه دیگر استفاده از عطر بلافاصله بعد از حمام است، زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است، زیرا رطوبت به ماندن عطر کمک می کند.

۱۱-نگه داشتن شیشه عطر در کمد تاریک باعث افزایش طول عمر عطر می شود

عطر خود را در جای خنک نگهداری کنید. دمای اتاق متوسط؛ بهتر است در جای خشک و تاریک نگهداری شود. حمام تابستانی بهترین مکان برای نگهداری عطر شما نیست، زیرا تمام نور و رطوبت می تواند ترکیبات عطر را تجزیه کند.

برای ماندگاری بیشتر عطرها، آنها را وارونه در مکانی خنک و تاریک مانند کمد یا حتی یخچال نگهداری کنید.

دنیای عطرسازی دنیایی بسیار پیچیده و بی پایان است و البته بسیاری از نکات دیگر برای عطاری ها را می توان در این لیست گنجاند.

سعی کردیم  در آکادمی کارآفرینی عطر ریحا نکات ساده و بی اهمیت، اما جالب و مفیدی را در این لیست قرار دهیم تا کمی بیشتر با این مایع مست کننده شگفت انگیز آشنا شوید.

  • ۰۲/۰۹/۳۰
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی