مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


سقف های فولادی کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان دارند. یکی از انواع سقف های مورد استفاده در صنعت ساختمان، سقف های عرشه فولادی است که از دو عنصر اصلی یعنی ورق های فولادی گالوانیزه ذوزنقه ای زیرین و آسیاب ها تشکیل شده است. به طور دقیق تر، در حین اجرای دکینگ سقف فولادی، بتن همراه با آرماتور بر روی ورق های فولادی گالوانیزه ریخته می شود. طبق استانداردهای موجود، ارتفاع ورق های فولادی در این نوع سقف از 5 تا 7 و نیم سانتی متر می باشد.

متریال اصلی مورد استفاده برای سقف های فولادی نوارهای فولادی گالوانیزه می باشد، در ساخت این طبقات صفحات فولادی گالوانیزه با ضخامت 0.8 تا 1.2 میلی متر به صورت موجی با استفاده از دستگاه نورد و مقطع، هر موج صفحه نورد می شوند. است مانند ذوزنقه ظاهر می شود. سایر مصالح مورد استفاده برای ساخت سقف شامل صفحات فولادی گالوانیزه، تیرها یا قیچی ها، بتن، پس انداز یا فولاد تقویت کننده است.

کاتر یا کاشت

کاتر یا گوه که یکی از اصلی ترین مصالح مورد استفاده در سقف های فولادی است، با قطر حداکثر 20 میلی متر و ارتفاع متغیر بسته به شکل ورق فولادی گالوانیزه قابل استفاده است. نکته مهم این است که پس از نصب، ارتفاع پین ها از بالای ورق گالوانیزه ذوزنقه ای کمتر از 40 میلی متر باشد. گوه ها با استفاده از دستگاه جوش قوس الکتریکی بر روی بال های تیرهای سازه ای نصب می شوند.

استاندارد کار این است که ورق های فولادی گالوانیزه فقط در تیرهای اصلی می توانند به یکدیگر متصل شوند و عرشه های متصل به طول حداقل 50 میلی متر در تیر اصلی باید روی یکدیگر همپوشانی داشته باشند و نوشته شده Iran Forming This will. محصول فولاد را برای شما توضیح دهد.

مزایای سقف فولادی

به لطف مزایای سقف عرشه فولادی، کاربردهای زیادی برای سقف های عرشه فولادی وجود دارد. اولین مزیت سقف های عرشه فولادی وزن سبک این نوع سقف نسبت به سایر سقف های اسکلت فلزی سنتی است. یکی از مهم ترین توصیه ها بهبود عملکرد و مقاومت ساختمان ها در برابر عوامل خارجی به ویژه زلزله است و باید به خاطر داشت که استفاده از سقف های عرشه فولادی در این زمینه مثبت است.

نرخ تولید

سرعت اجرای بالا از دیگر مزایای سقف فولادی است. سرعت تولید صفحه عرشه و سقف و همچنین امکان بتن ریزی چند سقف به طور همزمان سرعت ساخت را به میزان قابل توجهی افزایش داده و عملیات ساختمانی را از نظر اقتصادی توجیه پذیرتر می کند.

کنترل بار

یکی دیگر از مزایای سقف عرشه فلزی کنترل بار در هنگام ساخت است. در واقع این عرشه به عنوان یک سکو عمل می کند و بدون انباشته شدن قادر به تحمل بارهای وارده در حین کار می باشد.

مقاومت بالا

یکی دیگر از مزایای سقف های فولادی مقاومت بالای آنها در برابر حریق است. علاوه بر این به لطف پوشش گالوانیزه ورق ها، سقف های پل فولادی در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده بوده و در برابر تغییرات جوی بسیار مقاوم هستند.

جاذبه ی بصری

یکی دیگر از مزایای سقف فولادی این است که اگرچه این ورق های فولادی جزء عناصر سازه ای به حساب می آیند، اما به دلیل پوشش گالوانیزه از نظر ظاهری نیز جذاب بوده و با پوششی مناسب نگهداری و دوام بالایی دارند.

انواع ورق فلزی

به طور کلی پانل های فولادی را می توان به دو نوع عرشه سقفی و عرشه کف تقسیم کرد. برای اولین بار از ورق های گالوانیزه در سقف ساختمان ها فقط به عنوان قالب برای ریختن بتن مسلح استفاده شد و هدف کاربردی آنها فقط انتقال بار در حین بهره برداری و قبل از ریختن بتن و صرفه جویی در هزینه ها بود. و اصطلاح ورق های سقف در این گروه را عرشه تست می نامند.

با گذشت زمان، مکانیسم تولید و همچنین کاربرد این سقف‌ها دستخوش دگرگونی شد و درگیری مکانیکی بین صفحه زیرین سقف و بتن مسلح و سقف بتنی با کمک کاترها و قالب‌های پایانه ایجاد شد. دال ها به تیرها متصل می شدند و البته ورق ها در چنین شرایطی به آرماتورهای سقف کششی تبدیل می شدند که امروزه سقف عرشه فولادی سنتی را تشکیل می دهند و ورق مورد استفاده در این مجموعه را عرشه کف می نامند. این ورق به عنوان یک عنصر ساختاری سقف در نظر گرفته می شود و همانطور که قبلا ذکر شد مزایای بسیاری را ارائه می دهد.

حداکثر مدت سقف فلزی

مقررات فعلی در مورد تولید قطعات یدکی مختلف وجود دارد. و استفاده از پانل های عرشه فولادی مقدار و ماهیت مواد مورد نیاز و همچنین روش های محاسبه و طراحی ویژگی های هندسی سقف ها و دهانه ها و افزایش وزن استفاده برای هر نوع مقطع بستگی به استفاده مورد نظر از عرشه سقف فولادی دارد. می دانیم که امروزه بیشتر محاسبات ساخت توسط نرم افزارهای پیشرفته موجود مانند Etabs و SAP انجام می شود.

ویژگی اصلی سازه سقف این است که می تواند یک دیافراگم پایدار ایجاد کند تا با توجه به نوع ورق فولادی مورد استفاده و سقف موجود، اتصال مناسبی بین ورق کف و بتن بالای آن ایجاد کند. مجدداً اتصال به تیر فرعی نیز به کمک پایه ها و تکیه گاه های جانبی ایجاد می شود که به شکل دیافراگم پیچیده روی سقف کارایی کامل می دهد و ویژگی دیافراگم در واقع انتقال آن است. نیروی افقی به عناصر باربر سازه وارد می شود و از فروریختن آن جلوگیری می کند.

در جزئیات سازه ای سقف های تایل سقفی حداقل یک تیر کامپوزیت فلزی بین قاب های اصلی وجود دارد که بار اصلی سقف را به تیرهای جانبی تقسیم می کند. این ویژگی منجر به این می شود که با کاهش تعداد تیرها، سرعت کار افزایش یافته و وزن سازه در نهایت به سبک سازی ساختمان ها ترجیح داده شود.

نحوه طراحی سقف تخته سنگی چند لایه

فرآیند طراحی سقف عرشه شامل 3 قسمت و مراحل کلی است که عبارتند از:

・پروژه ساخت مشترک دال عرشه فولادی و بتن مورد استفاده برای سقف. باید چیزی وجود داشته باشد که بین دال عرشه فولادی و بتن سقف پیوند ایجاد کند، مانند شکل مقطع یا برآمدگی. سقف. آرماتور، ارتفاع و ضخامت آن مطابق با مقررات می باشد. بررسی و محاسبه سرفصل های موجود و مبحث دهم مقررات ملی ساختمان کشورمان ضروری است.

- طراحی عملکرد ترکیبی ورق عرشه و تیر ثانویه: برای این کار باید بر اساس ضوابط مندرج در مبحث 10 مقررات ملی ساخت تیرهای ثانویه در دو مرحله طراحی و کنترل شود. تعداد گل میخ

- فاز توزیع بار بر روی روکش و کنترل نهایی: در این فاز بازشو با توجه به بار ورودی و عناصر سازه ای اصلی تا ایمن بودن ارتعاشات، ضربه ها، تغییر شکل ها و جابجایی ها طبق مقررات جاری کنترل می شود. و ایمنی سازه تضمین شده است.

عناصر سقف فولادی

سقف عرشه فلزی از هشت جزء اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

- ورق گالوانیزه

- گل میخ

- چاقو

- آبکشی

- مانیکور و پدیکور

- مش تقویت کننده یا الیاف پلی پروپیلن

- پیچ خودکار

- بتن

کاغذهای تشکیل دهنده پایه فولادی سقف فلزی به صورت صنعتی تولید می شوند و از نظر مکانیکی و فنی ابعاد خاصی دارند و در واقع دارای خواص فیزیکی و شیمیایی هستند. فرآیندهای تولید بر استحکام ورق ها تأثیر می گذارد و هر نوع ضخامت شرایط ساختاری خاصی را ایجاد می کند و بسته به عملکرد سازه باید ضخامت فلز را انتخاب کرد.

جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی سقف های فولادی را بادوام تر می کند. به همین دلیل سر فلزی با روکشی پوشانده می شود که معمولاً روکش آلیاژی از آهن و روی است که بیشترین مقاومت را در برابر شرایط مختلف جوی و جوی ایجاد می کند.

گاهی اوقات یک پوشش رنگی روی هسته فلزی عرشه سقف فولادی اعمال می شود تا مقاومت بیشتری در برابر خوردگی برای ورق سقف ایجاد کند. در واقع به این اثر پیش نقاشی نیز می گویند. در این روش ورق ها در مرحله شکل دهی و قبل از نصب رنگ آمیزی می شوند.

  • ۰۳/۰۲/۰۴
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی