مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰
شصت و شش نفر که حداکثر هفت سال را در پاپوآ گینه نو و نائورو در بازداشت به سر می‌برند و 78 نفر که در خاک استرالیا ، همگی به همراه اعضای خانواده خود در بازداشت هستند، مراحل اولیه اسکان در کانادا را پشت سر گذاشتند. تقریباً 150 پناهجو که در سیستم پروسه‌ی خارج از خاک استرالیا در پاپوآ گینه نو و نائورو و یا در خاک استرالیا در بازداشت هستند، در آخرین مرحله تایید برای اسکان در کانادا قرار دارند.
موسسه غیر انتفاعی مهاجران و خدمات اسکان پناهندگان موزاییک (Mosaic)، که در ونکوور مستقر است، گفته است که از طرف 66 نفر در پاپوآ گینه نو و نائورو و همچنین 78 نفر در بازداشتگاه‌های داخل استرالیا و 98 نفر از اعضای خانواده آن‌ها در کشور سوم، با موفقیت درخواست ارسال کرده‌اند. همه 242 درخواست مرحله تایید اولیه را در اوتاوا پشت سر گذاشتند و پرونده‌های آنان نیز به دفتر ویزای کانادا در استرالیا ارسال شده است.
سلیم اسپینداری از موسسه موزاییک گفته است: "اینکه آن‌ها درخواست‌ها را در آن‌جا نهایی می‌کنند یک مسئله مربوط به بروکراسی محسوب می‌شود و ما اطمینان داریم این درخواست‌ها مورد تایید قرار می‌گیرند."
 
این درخواست‌ها توسط برنامه کانادا امکان پذیر شده است که در آن شهروندان خصوصی می‌توانند از اسکان مجدد یک پناهنده حمایت مالی کنند و به تعبیری اسپانسرشیپ آنان شوند. در این میان شرطی وجود دارد که این افراد باید متعهد شوند "از نظر عاطفی و مالی از پناهنده در تمام دوره کامل اسپانسرشیپی، از پناهنده حمایت می‌کنند" و معادل یک سال، امنیت اجتماعی را افزایش می‌دهند. اسپینداری گفته است این سازمان احساس کرده است که وضعیت آوارگان در بازداشت‌های نامحدود نیاز به مداخله دارد. "برای پناهندگانی که بیش از هفت سال در بازداشت هستند، حتی برخی بیشتر از هفت سال و با شرایط بسیار وحشتناکی مواجه هستند، هیچ پایانی برای اتمام این دوران بازداشت قابل تصور نیست. سلامت روان این افراد بسیار وخیم است و مواردی از اقدام به خودکشی نیز در بین آن‌ها دیده شده است."
 
به سازمان موزاییک، به عنوان دارنده قرارداد اسپانسرشیپ، تعداد محدودی گزینه برای اسپانسرشیپ خصوصی اختصاص داده شده است و این سازمان نیز تصمیم گرفته است از تمام این موقعیت‌ها برای پناهجویانی که در بازداشت‌های نامحدود گرفتار شده‌اند استفاده کند. اسپینداری گفته است: "سازمان ما تصمیم گرفته است تا برای دو تا سه سال از تمام اعتبارات خود استفاده کند زیرا ما واقعاً نمی‌خواهیم پناهندگان احساس کنند که فراموش شده‌اند. ما هنوز هم احساس می‌کنیم که دولت استرالیا باید همچنان بدنبال راه حلی برای اسکان پناهندگان در استرالیا باشد، اما در نبود هیچگونه تعهدی در این خصوص و دیدن اینکه این موضوع مدت زمان بسیار زیادی طول کشیده است، ما فکر کردیم که این تصمیم ما می‌تواند راه حلی برای وضعیت پناهندگان آن‌جا باشد."
 
پس از تکمیل درخواست‌ها و صدور ویزا، پناهندگان پس از ورود به کانادا اقامت دائم دریافت خواهند کرد. پس از سه سال نیز واجد شرایط درخواست شهروندی خواهند شد. Iris Challoner از مدیران برنامه اسپانسرشیپ موزاییک گفته است این مسیر یک راه حل دائمی تر و بهتر نسبت به تمام امکان‌هایی که در استرالیا وجود دارد به پناهجویان خواهد داد. "هیچ یک از پناهجویان یک راه حل دائمی پیدا نمی‌کنند، ویزای bridging یک راه حل دائمی محسوب نمی‌شود. هنگامی که به یک راه حل متفاوت فکر می‌کنند، وقتی که وارد کانادا می‌شوند، آن‌ها اقامت دائم دریافت می‌کنند. این امر موجب می‌شود که آن‌ها با دیگران در یک سطح قرار بگیرند؛ تنها با این تفاوت که نمی‌توانند رای دهند. پس از آن نیز بعد از سه سال می‌توانند کانادایی شوند."
 
با وجود اینکه به دلیل محدودیت‌های مسافرتی موجود به دلیل شیوع بیماری کووید هیچ یک از پناهجویان نتوانستند وارد کانادا شوند اما اسپینداری و چالونر اظهار امیدواری کردند که آن‌ها پیش از پایان سال وارد کانادا شوند.
اسکان مجدد بخشی از برنامه Operation Not Forgotten است که در سال 2019 توسعه یافته و شامل سازمان‌ها، داوطلبان و اهداکنندگان زیادی در استرالیا و کانادا می‌شود. این برنامه بر "امید بخشی" به مهاجرینی که در بازداشت هستند و از قرارداد اسکان مجدد استرالیا با ایالات متحده محروم شده‌اند تمرکز دارد. این قرارداد به طور کلی 1250 ظرفیت دارد و اکنون این ظرفیت در حال اتمام است. تاکنون 936 پناهجو در ایالات متحده اسکان داده شدند. از این تعداد، 418 نفر از پاپوآ گینه نو، 395 نفر از نائورو و 123 نفر از استرالیا بوده‌اند. 258 نفر دیگر نیز تایید اولیه را پشت سر گذاشتند که بیشتر آنان از استرالیا هستند. بدین ترتیب تعداد افراد اسکان داده شده در ایالات متحده به 1194 نفر می‌رسد. منابع آگاه از این برنامه می‌گویند علی رغم اینکه ایالات متحده امسال برنامه خود برای اسکان پناهندگان را افزایش داده است اما هیچ مکان دیگری برای پناهندگان در استرالیا وجود نخواهد داشت.
در حال حاضر 239 پناهنده و پناهجو در خارج از خاک استرالیا نگهداری می‌شوند؛ 109 نفر در نائورو و 130 نفر در پاپوآ گینه نو. بر اساس آمارها دولت در حال حاضر 1223 "فرد موقت" در استرالیا هستند که از جزایر بررسی خارج از خاک استرالیا بازگردانده شدند.
 
تا کنون Operation Not Forgotten 2.9 میلیون دلار جمع آوری کرده است که استرالیایی‌ها در این میان 2.5 میلیون دلار از طریق شورای پناهندگان استرالیا جمع آوری کرده است. آن‌ها در مسایل لجستیکی و همچنین جمع آوری پول و انتقال پرونده پناهندگان به دولت کمک می‌کنند. پاول پاور مدیر اجرایی این شورا گفته است که این کار یک "ابتکار خارق‌العاده" است.
 
"این یک ابتکار واقعاً شگفت انگیز است. هزاران نفر کمک مالی کردند و ده‌ها و ده‌ها داوطلب در استرالیا برای کمک به موزاییک برای تهیه‌ی برنامه‌های خود در کانادا حضور دارند. این امر موجب گسترش انرژی و سخاوت در هر دو کشور شده است."
سخنگوی اداره امور داخلی استرالیا گفته است که "افراد موقت" را تشویق می‌کند تا گزینه‌های مهاجرتی به کشور سوم را در نظر داشته باشند. "گزینه مهاجرت کشور سوم برای افرادی که تحت قرارداد پروسه منطقه‌ای هستند، از جمله اسکان مجدد در ایالات متحده، اسکان در پاپوآ گینه نو یا بازگشت داوطلبانه، همچنان در دسترس می‌باشد. همچنین این افراد تشویق می‌شوند تا گزینه‌های جایگزین کشور ثالث از جمله اسپانسرشیپ خصوص در کانادا را نیز بررسی کنند.
این‌ها سیاست‌ها پیشین دولت را تکرار کرده است که بر اساس آن هیچ یک از گروه‌ها مجاز به اقامت در استرالیا نیستند.
 
چالونر در خصوص چگونگی ایجاد چنین وضعیتی ابراز تاسف کرده است:
"ما نمی‌فهمیم که چگونه ممکن است چنین چیزی اتفاق بیفتد. چگونه انسان‌ها می‌توانند در چنین وضعیت نامعلومی، در بازداشت نامحدود در مکانی که هرگز یک راه حل درست محسوب نمی‌شود، حضور داشته باشند؟ اما ما بر این موضوع تمرکز داریم که چگونه می‌توانیم تغییری ایجاد کنیم. بنابراین سعی می‌کنیم از سیاست‌ها دور باشیم. همه ما واقعاً به دنبال راه حل‌هایی هستیم که بتوانیم ارایه دهیم، بتوانیم از طریق آن‌ها کمک کنیم."
ظاهراً دولت استرالیا در حال بررسی یک برنامه حمایت مالی یا همان اسپانسرشیپ مانند مدل کانادایی است.

 

https://www.immigrationdoor.com/i-6637/%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-140-%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D9%BE-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF

  • ۰۱/۰۶/۳۰
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی