مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی که توسط میکروارگانیسم ها در غیاب اکسیژن انجام می شود، فرآیندهای بی هوازی نامیده می شوند. باکتری هایی که به این روش عمل می کنند معمولاً مواد آلی را در سه مرحله تجزیه می کنند.

تجزیه مواد آلی.

مرحله اول: هیدرولیز

در مرحله اول تجزیه، ترکیبات موجود در فاضلاب به مواد محلول تبدیل می شوند. مرحله هیدرولیز که مهمترین مرحله در تصفیه بی هوازی است، 5 تا 15 روز طول می کشد و معمولا به کندی پیش می رود. در این مرحله، مواد آلی پیچیده تجزیه شده و به مواد آلی محلول تبدیل می‌شوند، از جمله هیدرولیز بیوپلیمرهایی مانند پروتئین‌ها، چربی‌ها، روغن‌ها و روغن‌ها.

مرحله دوم: اسیدی شدن و تولید استات

مرحله اسیدی شدن شامل تخمیر اسیدهای آمینه و قندها و تولید هیدروژن، استات، اسیدهای چرب فرار با زنجیره کوتاه و الکل است. در این مرحله از تجزیه بی هوازی، اسیدهای چرب با زنجیره بلند نیز می توانند تشکیل شوند. استوژنز نیز رخ می دهد که در آن تمام محصولات به دست آمده از دو مرحله 1 در این مرحله به استات تبدیل می شوند. برای تصفیه فاضلاب به روش هوازی با ارگان گستر تماس بگیرید.

در این مرحله هضم بی هوازی یا خالص سازی بی هوازی اثر ترکیبی اسیدی شدن و تولید استات است که در نتیجه مواد آلی ساده تولید شده در فاز هیدرولیز به اسیدهای چرب فرار، احتمالا اسید استیک و سرکه تبدیل می شوند.

این مرحله از هضم بی هوازی گاهی اسیدی شدن نامیده می شود و اسیدهای آلی تشکیل شده KOH هستند که توسط باکتری های متانوژن استفاده می شود و نتیجه این فرآیند تولید متان است.

به طور کلی مصرف این اسیدها میزان اکسیژن مورد نیاز را کاهش می دهد. اگرچه مقدار قابل توجهی دی اکسید کربن در محیط وجود دارد، اما میزان اکسیژن مورد نیاز به طور کامل از بین نمی رود. با تشکیل اسیدهای چرب فرار، PH محیط به ناچار کاهش یافت و مدت زمان مرحله دوم تصفیه بی هوازی به کیفیت فاضلاب بستگی دارد. اگر فاضلاب حاوی قندهای ساده باشد، این مرحله سریع است، اما اگر حاوی پروتئین و مواد آلی پیچیده باشد، مرحله دوم تصفیه بی هوازی زمان بر است.

مرحله سوم تولید متان

مرحله سوم تولید متان (Methanogenesis) است که در آن گاز متان از استات تولید می شود و مخلوط (H2, Co2) و مواد تشکیل دهنده COD به متان تبدیل می شوند. در طول این مرحله، اپراتور باید به طور مداوم PH، دما، سموم و مواد مغذی موجود در سیستم را کنترل کند. در اکثر راکتورهای بی هوازی این مرحله حدود 5 ساعت طول می کشد. اگر غلظت سولفات فاضلاب در طی تصفیه بی هوازی زیاد باشد، می توان سولفات را به S H2 کاهش داد.

مزایای استفاده از سیستم هضم بی هوازی

نیازی به قطعات الکترومکانیکی نیست

سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه مورد نیاز نیست

انطباق کامل با الزامات و قوانین زیست محیطی.

حذف عملیات ساخت و ساز و تاسیسات گسترده.
تصفیه فاضلاب کشتارگاه را به ما بسپارید.
گزینه ای برای ایجاد میدان سبز در بالادست سیستم تصفیه فاضلاب بی هوازی زیرزمینی.

مقرون به صرفه بودن این سیستم نسبت به سایر سیستم های تصفیه فاضلاب

روش های UASB، FBR، UAFB نمونه هایی از روش های تصفیه فاضلاب بی هوازی هستند. لازم به ذکر است که در سپتیک تانک ها به دلیل کمبود اکسیژن محلول کافی، فرآیندهای بیولوژیکی بی هوازی حاکم است.

در این مقاله توضیح مختصری در مورد هر یک از روش های ذکر شده داده شده است، جزئیات کامل در مقالات جداگانه آورده شده است.

روش UASB

این سیستم توسعه نوعی سیستم تصفیه فاضلاب بی هوازی یا راکتور بی هوازی است که می تواند غلظت حدود 80 درصد پساب های صنعتی را با آلودگی های سنگین شیمیایی و سمی کاهش دهد و آب آشامیدنی مناسب برای نصب در سیستم هوا تولید کند.

با این روش فاضلاب بدون حضور اکسیژن و با کمک باکتری های بیماری زا بی هوازی تصفیه می شود. با تبدیل مواد آلی و آلاینده ها به گاز متان (که می توان از آن برای تولید انرژی استفاده کرد)، این باکتری ها نه تنها برای فعالیت های تصفیه فاضلاب خود نیازی به انرژی ندارند، بلکه قادر به تولید مقادیر قابل توجهی انرژی نیز هستند.

  • ۰۳/۰۷/۳۰
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی