مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


دیزل ژنراتور وسیله ای الکتریکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این دستگاه از دو قسمت اصلی موتور دیزل و ژنراتور تشکیل شده است. موتور دیزل سوخت را می سوزاند و حرکت موتور را ایجاد می کند. ژنراتور از حرکت ماشین استفاده می کند و با استفاده از قوانین الکترومغناطیسی جریان الکتریکی تولید می کند.

اجزای اصلی یک دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتورها با سوخت دیزل کار می کنند و برق مورد نیاز برای اهداف مختلف را تولید می کنند. دیزل ژنراتور از دو بخش اصلی تشکیل شده است: موتور دیزل و ژنراتور.

موتور دیزل ژنراتور

موتور دیزل بخشی است که سوخت دیزل را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. موتور دیزل ژنراتور از فرآیند احتراق داخلی استفاده می کند که در آن هوا و سوخت در سیلندر فشرده شده و توسط شمع ها یا حرارت تحت فشار مشتعل می شوند. این فرآیند باعث حرکت پیستون و شفت موتور می شود که انرژی مکانیکی تولید می کند. قدرت موتور دیزل ژنراتور به حجم سوخت و هوای ورودی به سیلندر، فشار و دمای احتراق، تعداد سیلندرها و سرعت چرخش شفت بستگی دارد.

خرید دیزل ژنراتور از کاشانی

ژنراتور

ژنراتور قطعه ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. ژنراتور در دیزل ژنراتور از القای الکترومغناطیسی استفاده می کند که در آن چرخش شفت در گیربکس باعث حرکت روتور (قطعه دارای آهنرباهای دائمی) در استاتور (قسمتی با سیم های بسیار نازک) می شود.

حرکت روتور دیزل ژنراتور جهت جریان الکترومغناطیسی را در سیم پیچ های استاتور تغییر می دهد و جریان الکترومغناطیسی (AC) را در خروجی ژنراتور ایجاد می کند. ولتاژ و فرکانس جریان AC به تعداد قطب های روتور، تعداد سیم پیچ های سیم پیچ استاتور و سرعت چرخش روتور بستگی دارد.

سایر اجزای دیزل ژنراتور

علاوه بر موتورهای دیزلی و ژنراتورها دیزل ژنراتورها اجزای دیگری نیز دارند. که برای کار درست و ایمن نیز ضروری هستند این عناصر عبارتند از:

- سیستم سوخت: برای ذخیره سازی، تصفیه و تزریق سوخت دیزل به موتور. این دیزل ژنراتور شامل مخزن روغن، پمپ روغن، فیلتر روغن و میله روغن می باشد.

- تنظیم کننده ولتاژ (رگولاتور): کنترل و تنظیم ولتاژ ژنراتور. این قسمت با تغییر جریان روتور جریان استاتور را تغییر می دهد.

- سیستم خنک کننده: خنک کننده موتور و ژنراتور و جلوگیری از گرمای بیش از حد. این دیزل ژنراتور شامل رادیاتور، پمپ آب، فن خنک کننده، ترموستات و خنک کننده می باشد.

- سیستم اگزوز: برای حذف گازهای خروجی ناشی از احتراق از موتور. این سیستم دیزل ژنراتور شامل محفظه اگزوز، لوله اگزوز، صدا خفه کن و کاتالیزور می باشد.

- سیستم روانکاری (لوبریکاسیون): برای روانکاری قسمت های متحرک موتور و کاهش اصطکاک و سایش. این سیستم دیزل ژنراتور شامل پمپ روغن، فیلتر روغن، رادیاتور روغن و روغن موتور می باشد.

- سیستم استارت و باتری: از برق برای راه اندازی موتور استفاده می کند. این سیستم دیزل ژنراتور شامل باتری، موتور استارت، سوئیچ استارت و شارژر باتری می باشد.

نحوه نصب دیزل ژنراتور

هنگام نصب دیزل ژنراتور باید به چند نکته توجه کرد:

- انتخاب مکان مناسب: باید مکانی را برای نصب دستگاه انتخاب کنید که دارای فضای کافی، دسترسی آسان، تهویه مناسب، محافظت در برابر عوامل طبیعی و امکان خروج گازهای خروجی باشد. همچنین باید از نزدیکی دیزل ژنراتور به منابع آتش سوزی، سوخت قابل اشتعال و مواد خورنده خودداری کنید.

- انتخاب پایه مناسب: برای قرار دادن دیزل ژنراتور باید پایه ای را انتخاب کنید که محکم، پایدار و دارای سطح صاف باشد. پایه دیزل ژنراتور معمولاً از بتن، فولاد یا چوب است و باید با پیچ، واشر و مهره به دستگاه متصل شود.

- اتصال به شبکه برق: باید سیم های خروجی دیزل ژنراتور را به تابلو برق ساختمان یا ملک خود وصل کنید. برای این کار باید از سیم، فیوز، کلید و قطع کننده مدار مناسب استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که قوانین و استانداردهای الکتریکی را رعایت کنید. https://www.pishkhan.com/article/568
 
- اتصال به سیستم سوخت: مخزن سوخت باید به موتور دیزل ژنراتور متصل باشد. این امر مستلزم استفاده از لوله ها، شیرها، فیلترها و پمپ های مناسب است. همچنین باید رعایت قوانین و استانداردهای ایمنی را در نظر بگیرید.

- راه اندازی دستگاه: برای راه اندازی دیزل ژنراتور باید از دکمه استارت یا دکمه روشن/خاموش استفاده کنید. پس از راه اندازی موتور، باید دما، فشار، ولتاژ و جریان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دیزل ژنراتور به درستی کار می کند.

دیزل ژنراتور پنتا لامپ

مزایا و معایب تولید دیزل

دیزل ژنراتورها مزایا و معایب خود را دارند. برخی از مزایای دیزل ژنراتورها عبارتند از:

- راندمان بالا: دیزل ژنراتورها نسبت به سایر روش های تولید برق کارایی بیشتری دارند و برای تولید هر واحد برق به کمترین میزان سوخت نیاز دارند.

- عمر طولانی: دیزل ژنراتورها به دلیل ساخت و هدف، طول عمر بیشتری دارند و نسبت به سایر ژنراتورها نیاز به نگهداری کمتری دارند.

- قابل حمل: دیزل ژنراتورها در اندازه ها و اشکال مختلف هستند و به راحتی حمل می شوند.

- قابل اطمینان: دیزل ژنراتورها می توانند در برابر آب و هوای بد، گرما، رطوبت و غیره مقاومت کنند. در شرایط، خطر توقف آنها کم است.

برخی از معایب موتورهای دیزلی عبارتند از:

- صدای بلند: دیزل ژنراتورها صداهای بلند و ناخوشایندی تولید می کنند که مزاحم کاربران و همسایگان می شود. https://www.pishkhan.com/article/558

- آلودگی هوا: دود و گازهای خروجی از ماشین آلات حاوی موادی هستند که هوا، خاک و آب را آلوده می کنند.

- قیمت سوخت بالا: سوخت واحد گازوئیل است که قیمت بالاتری نسبت به سایر سوخت های فسیلی دارد.

- خطر آتش سوزی: گازوئیل یکی از سوخت های قابل اشتعال است که در صورت شکستن یا تماس با آتش، خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

حرف پایانی

دیزل ژنراتورها از بسیاری جهات مهم هستند. برای انتخاب یک سنسور فشار مطمئن، بهتر است از فروشگاه های معتبر خرید کنید. شرکت کاشانی با سالها تجربه در زمینه عرضه انواع دیزل ژنراتور به بازار می باشد. این شرکت همواره سعی در ارائه خدمات فروش و پس از فروش از طریق kashanico.com دارد. قبل از خرید می توانید با متخصصان این شرکت مشورت نمایید.

  • ۰۲/۰۸/۰۸
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی