مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰

 


آخرین باری که محصولی را آنلاین خریدید چه زمانی بوده است؟ احتمالاً بیشتر شما یک داستان اخیر را به یاد دارید. من خودم هفته گذشته چند تی شرت آنلاین سفارش دادم و چند کتاب در ماه گذشته، شاید تعجب کنید که دنبال گچ کاری و وام فوری بودم و سایت خوبی که پیدا کردم همین بود!

اگر این سایت ها سئو نیستند، چگونه می توانم آنها را پیدا کنم؟ سئو برای کسانی که فروشگاه آنلاین دارند و هیچ کس نمی خواهد مشتریان زیادی را از دست بدهد یک ضرورت است، درست است؟ در این مقاله شرکت دایان شبکه کاران به من بپیوندید تا همه چیزهایی را که باید در مورد سئو کسب و کار بدانید به شما می گویم.

سئو برای یک وب سایت خرده فروشی چیست؟

آیا تصمیم گرفته اید که وب سایت خود را ایجاد کنید و محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید؟ خیلی باحال اما اگر در میان بیش از 60000 جستجویی که هر ثانیه اتفاق می‌افتد گم شوید چه؟ برای اینکه در بین رقبای خود مدفون نشوید، باید اطمینان حاصل کنید که سئوی سایت فروشگاه شما در نتایج جستجو در سطح بالاتری نسبت به سایر رقبا به کاربران نشان می دهد.

بنابراین، سئو برای یک وب‌سایت خرید همه چیز در مورد تکنیک‌هایی است که محصولات یا خدمات شما را در معرض دید مخاطبان بزرگ‌تری قرار می‌دهد، که همچنین منجر به افزایش ترافیک ارگانیک، سرنخ و نرخ تبدیل می‌شود. در قسمت بعدی اهمیت خرید سئو سایت را به چند دلیل توضیح خواهم داد.

اهمیت خدمات سئو سایت فروشگاهی چیست؟

میل به خرید آنلاین روز به روز در حال افزایش است، به خصوص پس از همه گیری کرونا که فرهنگ خرید آنلاین را دوچندان کرد. بر اساس گزارش رادار اقتصادی، تراکنش‌های خرید آنلاین در سال ۲۰۱۹ رشد ۴۹.۳ درصدی داشته است.

این افزایش خریداران آنلاین باید مهار شود، اما چگونه؟ یکی از راه های مطمئن برای جذب مشتری، تبلیغات در گوگل است. برای جذب مشتری به یک فضای آنلاین مانند فروشگاه یا یک موسسه حضوری، به تبلیغات نیاز دارید، اما معمولا هزینه تبلیغات آنلاین زیاد است و نتایج آن موقتی است. سئو برای تجارت الکترونیک راهی مناسب و مقرون به صرفه برای رسیدن به نتایج بالای گوگل است، اما باید صبور باشید.

وقتی می دانید که سایت های برتر در صفحه نتایج جستجو حدود 75 درصد از کلیک ها را دریافت می کنند، منطقی است که رتبه بالاتری داشته باشید! اگر سایت فروشگاه خود را بهینه نکنید، نبرد را باخته اید.

برای خدمات سئوی انواع وب سایت ها، Mentorix با شماست.

مراحل سئو سایت فروشگاهی

بحث فلسفی را در اینجا تمام می کنم و مستقیماً می روم سر اصل مطلب. برای سئوی سایت فروشگاهی باید از کجا و چقدر آستین بالا بزنیم؟ بیایید گام به گام آن را با هم انجام دهیم.

1. کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایت فروشگاه خود انتخاب کنید

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما اولین قدم است. همانطور که در مقاله در مورد استراتژی های سئو توضیح دادم، انتخاب کلمات کلیدی دم بلند در مقابل تک شاخ بسیار مهم است. به عنوان مثال، یکی از پروژه های ما یک کتابفروشی آنلاین است. ابتدا کلمات کلیدی دم بلند مانند خرید کتاب عشق و خرید کتاب تخفیف را جستجو کردیم تا ترافیک بیشتری را به سایت ارسال کنیم.

2. معماری جلوی مغازه را طراحی کنید

تعداد محصولات در یک فروشگاه اینترنتی گاهی به سرعت افزایش می یابد. مخاطبان و مشتریان هدف شما با چند کلیک به محصول مورد نظر خود در فروشگاه اینترنتی شما خواهند رسید؟ پاسخ این سوال معماری سایت شماست.

بهترین راه برای مدیریت صفحات یک وب سایت این است که اطمینان حاصل شود که مخاطب حداکثر با 3 کلیک به محصول، محصول یا خدمات مورد نظر خود می رسد. در واقع نباید بین تعداد زیاد صفحات سایت و چیدمان نامنظم آنها سردرگم و سردرگم شد.

3. به صفحات محصول (PLP و PDP) توجه زیادی داشته باشید.

صفحات فهرست محصولات (PLP) صفحاتی هستند که حاوی لیست محصولات هستند. این صفحات معمولا بخش های اصلی سایت فروشگاه ما هستند.

صفحه محصول (PDP) یا صفحه فهرست محصول، صفحه خرید نهایی مشتری است، یعنی صفحه ای که در نهایت مشتری خرید می کند. به عنوان مثال، اگر طیف وسیعی از تی شرت های زنانه (PLP) را در وب سایت فروشگاه خود داشته باشیم، هر تی شرت در آن صفحه در آخرین نقطه خرید مشتری محصول محسوب می شود. مثلا تی شرت های یقه گرد زنانه pdp هستند.

هنگام بحث سئوی وب سایت فروشگاهی، صفحات دسته بندی به عنوان مهمترین صفحات در نظر گرفته می شوند. بهتر است سئوی خود را بر روی این صفحات متمرکز کنید، زیرا رتبه بالاتری نسبت به صفحات محصول جداگانه دارند. در قسمت های بعدی این مقاله تکنیک های سئو محصولات وب سایت فروشگاهی را توضیح داده ایم.

4. مطمئن شوید که نقشه سایت دارید

نقشه سایت بخش مهمی از سئوی فروشگاه آنلاین است، بنابراین نقشه سایت خود را ایجاد کنید و آن را در نتایج جستجو قرار دهید. اگر از سایت وردپرسی استفاده می کنید، می توانید با افزونه های Yoast و Rankmath نقشه ایجاد کنید اگر از یک سایت غیر وردپرس استفاده می کنید، می توانید از توسعه دهنده سایت بخواهید که لینک نقشه سایت را در اختیار شما قرار دهد یا می توانید نقشه سایت را با استفاده از ابزارهای آنلاین ویرایش کنید و آن را در ریشه سایت خود آپلود کنید.

5. عکس های سایت را بهینه کنید.

سعی کنید از تصاویر با کیفیت و واقعی استفاده کنید. سایز تصاویر باید سطح مشخصی داشته باشد و در چیدمان صفحه اختلال ایجاد نکند. همچنین برای حفظ سرعت سایت باید حجم آنها را کم کرد یا از تصاویر نسل جدید مانند فرمت webp کمک گرفت.

همچنین به خاطر داشته باشید که برای سئو باید تصاویر موجود در صفحه فروشگاه را متفاوت از متن در نظر بگیرید. هر تصویر باید متن جایگزین یا alt (متن جایگزین) داشته باشد. سایت های وردپرس دارای یک فیلد متنی متفاوت برای هر تصویر هستند. این تنظیم باید برای سایت های غیر وردپرس تنظیم شود، در غیر این صورت می توانید از توسعه دهنده سایت بخواهید که این گزینه را تنظیم کند.

6. بهبود سرعت سایت.

اگر سایت شما در کمتر از 3 ثانیه لود نشود، 40 درصد از مشتریان خود را از دست خواهید داد! بنابراین برای باز کردن قفل سرعت باید از تمام مترها مانند جریان و باد استفاده کرد:

سرعت سرور خود را بررسی کنید (از سرور مشترک بهتر استفاده نکنید)

معیارهای کلیدی Web Vitals، به ویژه LCP، FID و CLS را نظارت کنید.

با کمک تیم فنی، بینش های مربوط به تست و سرعت صفحه را دریافت کنید و گلوگاه های سرعت را حل کنید.

در سایت وردپرسی خود با نصب افزونه هایی مانند WP-Rocket و Speed ​​Money Lite می توانید با کمک تیم فنی ما سرعت و عملکرد صفحات خود را افزایش دهید.

7. بهبود تجربه کاربری

موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، کاربران را دوست دارند. بنابراین اگر مشتری هنگام ورود به وب سایت شما تجربه خرید خوبی نداشته باشد. سیگنال منفی دریافت خواهید کرد. تجزیه و تحلیل رفتار کاربر؛ می توانید از ابزار Hotjar یا Transparency برای شناسایی آسیب پذیری های سایت خود بر اساس کاربران استفاده کنید. آیا می توانند به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند؟ آیا در صفحات بین منوها و اعلان ها گم می شوید؟ آیا روند ثبت نام در وب سایت گیج کننده است؟ به سبد خرید رفتی؟

8. نقش UGC را دست کم نگیرید

خودتان را به جای مشتری بگذارید و دیگر به محصولی که برای آن نظر گذاشتید اعتماد ندارید؟ UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر به محتوای ایجاد شده توسط کاربران اشاره دارد. به عنوان مثال، در اینستاگرام بسیاری از فروشگاه های آنلاین، می توانید تأثیر نظرات را مشاهده کنید.

نظرات و نظرات کاربران در فروشگاه های اینترنتی نیز همین نقش را دارند در صورتی که این نظرات می تواند راهنمای خرید خوبی برای مشتریان باشد. سعی کنید یک طرح تشویقی ایجاد کنید و از طرفداران سایت خود بخواهید که برای شما نظر بگذارند (مانند اسنپ و دیجی کالا).

  • ۰۳/۰۷/۰۲
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی