مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


سیر ترشی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها در بین ایرانیان است که بسیار اشتها آور و برای غذا مفید است. از نظر درمان ارزش و فواید بسیار بالایی دارد. ضد باکتری و ضد میکروبی است و از حملات قلبی جلوگیری می کند.

J علاوه بر این بهتر است از سیر تازه و جوان برای تهیه سیر ترشی استفاده کنید تا بتوانید آن را مدت بیشتری نگهداری کنید. برای سیر ترشی باید از سیر خشک استفاده کنید. درست کردن این ترشی بسیار آسان است اما زمان زیادی می برد تا سفت شود پس باید صبور باشید.

برخی خانواده ها معتقدند که هر چه مدت ترشی تهیه شود کیفیت آن بهتر است و همچنین معتقدند سیر ترشی خاصیت درمانی دارد و بیماری های قلبی را درمان می کند. اما راستش را بخواهید، حتی اگر ترشی ها خوشمزه تر باشند، باید بدانید که سرکه و نمک اضافه شده به ترشی ها در نهایت از خواص و ارزش غذایی مواد ترشی می کاهد و آنها را به محصولی بی ارزش تبدیل می کند.

همچنین باید بدانید که ماندگاری طولانی برخی از انواع اسیدها باعث می شود که مواد شیمیایی موجود در آن ها ماده مضری به نام نیترات را تشکیل دهند که در دراز مدت خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد.

باید بدانید که در طی فرآیند تخمیر، نمک یا سیر موجود در خیار شور بیشتر میکروب های خیار را به خود جذب می کند یا گل آن غیرقابل استفاده می شود. پس از خوردن این نوع سیر شور، آن را حذف کنید.

سیر ترشی مفیدتر است یا خام؟

حبه های سیر خوب هستند و خاصیت سیر دارند، اما تا می توانید آن ها را تازه مصرف کنید. در هنگام چیدن سیر بسته به دمای محیط، سرکه، زمان نگهداری و ... تغییراتی خواهد داشت اما در بیشتر موارد خواصی مشابه سیر دارد.
 برای خرید عمده سیر ترشی به شرکت تولیدی بازرگانی یزدفودی مراجعه نمایید.
طب سنتی در مورد ترشی چه می گوید؟

ترشی سیر تنها چاشنی خوراکی است که برای افراد با هر مزاجی مانند افراد مستعد بلغم، افراد اسیدی، صفراوی زیاد و افراد دارای مزاج ناپایدار به دلیل طبع ملایم آن مناسب است مردم بدون هیچ مشکلی می توانند آن را بخورند.

کدام نوع سیر ترشی خواص بیشتری دارد؟

ترکیب سیر بیشتر معطر، تازه و خاص است، در حالی که سیر نزدیک به سیر تازه است. انواع سیرهایی که سیر در آنها پخته یا سرخ می شود به دلیل اینکه در طی فرآوری مواد مغذی و عطر زیادی را از دست می دهند 40 تا 70 درصد از خواص خود کاسته می شود.

اگرچه سال هاست که گفته می شود مصرف سیر ترشی برای بیماران سکته قلبی مفیدتر است، اما تحقیقات گسترده و کاملی در این زمینه صورت نگرفته است. علاوه بر این باید دانست که سرکه و نمک افزوده شده به ترشی سیر به مرور زمان از کیفیت ترکیبات سیر و میزان مواد مغذی آن می کاهد و طولانی بودن مدت برخی از انواع ترشی ها نیز منجر به تشکیل مواد مضری به نام نیترات می شود. خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد.

مصرف زیاد سیر چه عوارضی دارد؟

سیر یکی از گیاهانی است که برای سلامتی ما بسیار مفید است. سیر خاصیت ضد میکروبی دارد و عفونت های بدن را از بین می برد. پس اینها همه خواص سیر ترشی است.

اما مصرف زیاد سیر و سیر ترشی باعث سردرد، ضعف جنسی، ضعف چشم و بثورات چشمی می شود. بنابراین، نباید اغراق کنید.

تفاوت سیر صنعتی را چگونه می دانید؟

سیر ترشی صنعتی مزه شوری دارد و به دلیل پختن در سرکه قهوه ای می شود اما سیر ترشی خانگی که به مرور تیره می شود و طعم فوق العاده و به یاد ماندنی پیدا می کند بیشتر است. در حالی که افزودن سرکه و نمک به همه ترشی ها باعث تخریب مواد و ایجاد سموم طولانی مدت مانند نیترات (آسیب به معده و کبد) می شود، ترشی های خانگی کنسرو نمی شوند.

ترکیبات گوگرد موجود در سیر هنگام هضم گاز تولید می کنند. این گاز وارد خون شده و باعث ایجاد بوی بد در دهان و سیستم تنفسی می شود. یکی از مزایای سیر ترشی معطر این است که اگرچه دارای ترکیبات گوگردی است اما بوی شدید سیر را در انسان ایجاد نمی کند. سیر خام پس از پوست گیری به مدت 30 دقیقه در معرض هوا قرار می گیرد تا خواص درمانی آن فعال شود. در سیر ترشی خواص درمانی سیر به دلیل فرآیند پخت آزاد می شود.

زنان باردار سیر ریز شده بخورند یا نه؟

اگرچه در منابع علمی نکته خاصی در مورد فواید یا اثرات منفی مصرف سیر در دوران بارداری وجود ندارد، اما می توان در مورد ترکیبات آن اظهار نظر کرد. سرکه و سرکه دو ماده ای هستند که در دوران بارداری کاملا بی خطر محسوب می شوند.

برعکس، ترخون یا سایر گیاهان معطر (مانند نعناع، ​​ریحان و پونه کوهی)، به خصوص اگر به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند برای زنان باردار نامنظم و مضر باشد.

بنابراین به نظر می رسد خانم های باردار بهتر است حداقل به مدت 9 ماه از مصرف این غذای لذیذ پرهیز کنند و یا اگر واقعاً می خواهند آن را به مقدار کم محدود کنند.

  • ۰۳/۰۴/۱۱
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی