مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


یکی از ویژگی های بارز عصر حاضر، پیشرفت علم و فناوری و در دسترس بودن ابزارهای مختلف برای رفاه بشر است. هر شغل و حرفه ای نیازمند استفاده از ابزارهای مختلف برای عملکرد بهینه و دستیابی به حداکثر کارایی است. مه یکی از ابزارهایی است که در بسیاری از موقعیت ها استفاده می شود. این دستگاه نوعی شفت است که برای آبیاری محیط هایی مانند گلخانه ها استفاده می شود. البته این تنها کاربرد نیست، می توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد. این ابزار انواع مختلفی دارد و به روش های مختلفی ساخته می شود. هر یک از انواع آن برای اهداف مختلفی استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با محصولات و ویژگی های آن با ما همراه باشید.

مه پاش چیست؟

همانطور که گفته شد، این یک نوع نازل برای آبیاری گلخانه است. هنگامی که در معرض گرد و غبار قرار می گیرید، متوجه خواهید شد که صورت خود مرطوب می شود. اما شما احساس نمی کنید که آب به درستی تخلیه می شود. این ابزار به همین صورت عمل می کند. آب از طریق یک محفظه در آنها قرار می گیرد و سپس دستگاه آب را به صورت قطرات کوچک زیادی مانند یک بادکنک می پاشد. یکی از مهمترین خواص آن این است که محیط را مرطوب نگه می دارد و از خشک شدن گیاهان گلخانه ای جلوگیری می کند.

عملکرد مهم دیگر کاهش دما و کنترل رطوبت در محیط است. این ابزار قطرات ریز آب ایجاد می کند که به سرعت هوا را تبخیر کرده و محیط را خنک می کند. یکی از مهمترین کاربردها در گلخانه ها به ویژه گلخانه های هیدروپونیک این است که سمپاش می تواند قطرات آب را در اندازه های مختلف پاشش کند. این موضوع با توجه به محیط، میزان رطوبت و نیازهای آبیاری گیاه تعیین می شود. یکی از نکات مهم در استفاده از آن این است که در محیط های بادخیز عملکرد خوبی ندارد. این به این دلیل است که قطرات آب ممکن است در هوا پراکنده شوند و اثرات منفی ایجاد کنند. https://themeoff.ir/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/

استفاده از مه

این ابزار انواع مختلفی دارد و می توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد. اگرچه وجود آن در گلخانه ها ضروری و بسیار مهم است. اما این تنها استفاده نیست. این محصول را می توان در مواردی که به آب نیاز است، دمای محیط بالا و یا در جاهایی که نیاز به کنترل رطوبت در اتاق است استفاده کرد. مهمترین زمینه های استفاده عبارتند از:

استفاده در صنایع نساجی و بافندگی و کارخانجات

در مرغداری ها، مرغداری ها و گاوداری ها، دما و رطوبت بالا می تواند باعث گرما و ضایعات شود.

استفاده از مه پاش در سالن ها و مراکز پرورش قارچ

جایی که افراد زیادی هستند؛ مکان هایی مانند جوامع مذهبی

به جای آب از گلاب استفاده کنید و از آن برای اسپری گلاب استفاده کنید

در مزارع گاوداری که دما و رطوبت پایین به طور قابل توجهی تولید شیر را افزایش می دهد.

در مکان هایی مانند استخرهای شنا تونل های مه ایجاد کنید

در فضاهای بسته با کمک این دستگاه می توانید با صرف کمترین هزینه دما و رطوبت را کنترل کنید.

در شرایط کاری در معرض دمای بالا در طول فصل تابستان.

در بیشتر موارد می توان از این دستگاه برای مصارفی غیر از آب پاشی و مه پاشی استفاده کرد. به عنوان مثال به جای آب می توانید از گلاب، خوشبو کننده و حتی مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید.

انواع لوله

این دستگاه با توجه به فشار آب پاشیده شده به انواع مختلفی تقسیم می شود. البته فشار آب از نازل تعیین می کند که این دستگاه برای چه کاری بیشترین کاربرد را دارد. سیستم های رطوبت ساز بر این اساس به شرح زیر است.

مه پاش خانگی: این سیستم که به آن فشار کم می گویند در محیط های اداری و خانگی استفاده می شود. فشار آب کم است، 40 تا 60 psi. به همین دلیل بهترین نمونه برای مصارف خانگی است. در واقع ظرفیت خنک کنندگی آن زیاد نیست.

مه پاش نیمه صنعتی: وزن این مه پاش سبک است و نسبت به مدل اول محیط را سریعتر گرم می کند. وزن آن 160 تا 250 پوند در هر اینچ است و با کمک برق کار می کند.

مه پاش صنعتی: مه پاش صنعتی فشار زیاد و قدرت بالایی برای خنک سازی محیط دارد. فشار آن بین 750 تا 1500 پوند بر سانتی متر است و علاوه بر خنک نگه داشتن محیط اجازه رطوبت را نمی دهد. تجهیزات مه پاش صنعتی پیچیده تر از مدل های داخلی است.

نتیجه

از جمله ابزار مهم و کاربردی که برای آبیاری و کاهش دما در محیط های مختلف طراحی و ساخته می شود میستر می باشد. این دستگاه نوعی نازل است که آب را با فشار زیاد به صورت پودر یا مه پاشش می کند. مهمترین کاربرد آن در گلخانه است. اما کاربردهای دیگری نیز دارد. کاربرد آن در صنایع مختلف، محیط های پرتردد، مزارع پرورش، مراکز پرورش طیور، مرغداری ها و ... یکی از مهمترین کاربردهای آن است. در بخش آب، میسترها بسته به فشاری که هنگام پاشش آب ایجاد می شود به سه دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند.

  • ۰۲/۱۰/۲۵
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی