مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


صرافی ارزهای دیجیتال چگونه اتفاق می افتد؟

بیت کوین در سال 2009 معرفی شد و اولین تبادل آن در ژانویه سال جاری به عنوان آزمایشی بین ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، و هال فینی، یکی از توسعه دهندگان این ارز دیجیتال انجام شد. پس از آن تاریخ، موارد زیر قبل از اولین صرافی ارز دیجیتال رخ داد:

در اکتبر 2009، هر دلار معادل 1309 بیت کوین بود. از آن روز به بعد، قیمت بیت کوین شروع به نوسان کرد و صحنه برای ایجاد معاملات خرید و فروش بیت کوین آماده شد. در این بین اولین سرویس خرید و فروش بیت کوین به نام New Liberty Standard ایجاد شد. بنابراین، برای اولین بار، معامله گران به اهمیت مبادله ارز دیجیتال پی بردند. در این مورد، قیمت بیت کوین بر اساس هزینه استخراج آن برای پرداخت هزینه های استخراج محاسبه شد. اولین تراکنش در 12 اکتبر 2009 از طریق PayPal انجام شد.

یک سال بعد، در فوریه 2010، یکی از کاربران بیت کوین تاک به نام dwdollar پورتالی به نام بازار بیت کوین ایجاد کرد که امکان خرید و فروش بیت کوین بین افراد را از طریق سیستم های پرداخت مانند پی پال ارائه می دهد. به این ترتیب ارزش بیت کوین کمی افزایش یافت. در 4 ژوئن 2011، PayPal به دلیل ارتکاب کلاهبرداری یکی از کاربران، پشتیبانی از بیت کوین را متوقف کرد.

پلتفرم بازار بیت کوین تا صرافی بیت کوین

در جولای 2010، اولین صرافی رسمی بیت کوین تاک به نام Mt. Gox توسط Jed McCalbe، آخرین قیمت‌گذار صرافی گزارش شده است و بالاترین و کمترین قیمت و حجم معاملات بیت‌کوین را در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد. این پلتفرم یکی از مهم ترین پلتفرم های خرید و فروش بیت کوین بوده است که 70 درصد خرید و فروش انجام شده است. در 19 ژوئن 2011، صرافی هک شد و هزاران بیت کوین به سرقت رفت.

انواع صرافی ارز دیجیتال

همه صرافی‌های ارزهای دیجیتال مسئول اتصال خریداران و فروشندگان هستند، اما هر کدام متفاوت عمل می‌کنند. از منظر دقیق، صرافی های رمزنگاری به سه دسته کلی تقسیم می شوند: متمرکز، غیرمتمرکز و ترکیبی. کاربران می توانند با وارد کردن ارزهای فیات یا با پیوند دادن کیف پول ارزهای دیجیتال خود به آنها، تجارت کریپتو را شروع کنند. در ادامه نگاهی به داستان های آنها خواهیم داشت.

ارز دیجیتال مرکزی Fetufaaiga

اگر از بیشتر مردم بپرسید صرافی دیجیتال چیست، متوجه خواهید شد که اکثر آنها یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال را به عنوان صرافی ارز دیجیتال می شناسند. این صرافی ها به اختصار CEX نامیده می شوند و مانند صرافی های سنتی عمل می کنند. خریدار و فروشنده وارد این بستر می شوند و صرافی به عنوان واسطه بین آنها عمل می کند. مهمترین مسئله در صرافی های متمرکز آسیب پذیری آنها در برابر هک است.

کاربران وجوه خود را به صرافی واریز می کنند و صرافی این وجوه را نگه می دارد. آنها سفارش خرید ارزهای دیجیتال را می دهند و صرافی خریدار یا فروشنده ای را پیدا می کند که با آن قیمت موافق است و آنها را به هم متصل می کند. معامله تکمیل شد. این فرآیند را می توان با مبادله دو ارز دیجیتال به جای پول فیات انجام داد.

اما این نوع صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟ این صرافی ها رابط کاربری خوبی دارند و کار با آن ها آسان است. حجم معاملات و نقدینگی بالایی دارند. برخی از پلتفرم های معاملاتی مانند XCOEX حتی ادغام نقدینگی را انجام می دهند. به این ترتیب سفارش های خرید و فروش را از منابع مختلف جمع آوری می کند و قیمت هایی نزدیک به میانگین بازار را در اختیار معامله گران قرار می دهد.

آنها معمولاً خدمات پشتیبانی بهتری دارند و رمزارزهای بیشتری را پشتیبانی می کنند. علاوه بر این، گاهی اوقات خدمات DeFi (امور مالی غیرمتمرکز مانند وام دادن و سپرده گذاری در پلتفرم بلاک چین) یا خدمات دیگری مانند امکان کسب درآمد از ارزهای دیجیتال مانند شرکت در پیشنهادات اولیه به کاربر ارائه می شود.

از سوی دیگر، کاربران CEX کلید خصوصی خود را ندارند. بنابراین ممکن است به اموال آنها آسیب وارد شود. برخی از افراد نیز از نیاز به ارائه اطلاعات شخصی خود در فرآیند گروه و نظرسنجی برای این پلتفرم ها راضی نیستند.

معروف ترین صرافی های متمرکز عبارتند از Coinbase، Kraken، Gemini و Robin Hood. خرید ارز دیچیتال

نحوه عملکرد صرافی مرکزی

صرافی متمرکز ارز دیجیتال پلتفرمی است که معامله گران ارز دیجیتال را به پول فیات یا سایر ارزهای دیجیتال می فروشند. سفارش در دفتر سفارش خرید یا فروش ثبت می شود. صرافی به عنوان یک واسطه عمل می کند و با هم کار می کند تا دستورات خرید و فروش را برای اجرای معامله مطابقت دهد. در ازای این کار دستمزد ناچیزی دریافت می کند

هنگامی که یک کاربر سفارشی می دهد، سفارش او به دفتر سفارش می رود و صرافی ارز دیجیتال آنها را بر اساس قیمت مرتب می کند. این لیست هر لحظه به روز می شود.

سفارشات متعدد موجود است. دو نوع رایج مورد استفاده، سفارش اوراق قرضه و سفارشات بازار هستند. هنگامی که یک کاربر سفارش بازار می دهد، صرافی معامله را با بهترین قیمت بازار در دفترچه سفارشات ثبت می کند. در این حالت، کاربر تنها مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهد بخرد، تعیین می‌کند و قیمت آن بر اساس قیمت فعلی و قیمت‌های ارائه‌شده توسط فروشندگان توسط صرافی تعیین می‌شود. این سفارشات معمولا به سرعت پردازش می شوند.

اما هنگام ثبت سفارش محدود، کاربر میزان ارز دیجیتالی که می خواهد بخرد یا بفروشد و قیمت آن را تعیین می کند. اگر معامله‌گران دیگری هم‌زمان قیمت این کاربر را بپذیرند، این سفارش درج و اجرا می‌شود. بنابراین در صورتی که خریدار یا فروشنده ای با این قیمت وجود نداشته باشد، سفارش داده نخواهد شد.
 

صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال

هدف صرافی های غیرمتمرکز یا DEX حفظ ماهیت غیرمتمرکز بازار ارزهای دیجیتال است. این صرافی نقش واسطه ای ایفا نمی کند و دارایی های کاربر را ذخیره نمی کند. خریداران و فروشندگان در این بستر گرد هم می آیند و به صورت مستقیم و همتا به همتا معامله می کنند.

صرافی های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال ایمن تر هستند. اما قلب را می توان مسدود کرد. همچنین نقدینگی کمتری نسبت به صرافی های متمرکز دارند و ثبت سفارش های بزرگ ممکن است دشوار باشد.

از آنجایی که اتریوم بزرگترین بلاک چین با بیشترین توکن است، اکثر DEX ها بر روی اتریوم راه اندازی می شوند و گاهی حتی از بیت کوین پشتیبانی نمی کنند. معامله ارزهای رمزپایه بر روی آنها با حجم نقدینگی کم، سرعت پایین و رابط کاربری ضعیف همراه است. برخی از آنها خدمات پشتیبانی مشتری ندارند و از پول فیات استفاده نمی کنند.

بسیاری از معامله گران نمی دانند این نوع صرافی ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند، اگرچه می تواند گزینه خوبی برای بسیاری از آنها باشد. UniSwap، PancakeSwap، IDEX و Bisq DEX صرافی های توزیع شده محبوب هستند.

صرافی های بیت ارز غیرمتمرکز چگونه کار می کنند

یک صرافی غیرمتمرکز به معامله گران اجازه می دهد تا به جای واسطه ای بین آنها، به طور مستقیم و همتا به همتا معامله کنند. مهمترین ویژگی این نوع صرافی ارز دیجیتال چیست؟ این صرافی ها با قراردادهای هوشمندی کار می کنند که به صورت خودکار اجرا می شوند و شرایط آنها منوط به توافق معامله گران است.

هنگامی که کاربران می خواهند در یک صرافی توزیع شده معامله کنند، سفارشات را به صورت آنلاین ثبت و ارسال می کنند. سپس این دنباله با توالی سایر کاربرانی که عبارت‌های مشابه را جستجو می‌کنند تطبیق داده می‌شود. قرارداد هوشمند به صورت خودکار اجرا می شود و موجودی هر دو کاربر به روز می شود. .

یوهان هبراد

این صرافی که به اختصار HEX نامیده می شود، آخرین نسل صرافی های رمزنگاری است که به دنبال ترکیب مزایای دو مورد قبلی است. هدف آنها تامین نقدینگی CEX با سطح امنیت و حریم خصوصی DEX است.

اولین صرافی هیبریدی Qurrex بود که در سال 2018 راه اندازی شد. بنیانگذاران این صرافی تجربه طولانی در بازارهای فارکس، سهام و آتی داشتند و تصمیم گرفتند نسل جدیدی از صرافی های رمزنگاری را ارائه دهند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

در بیش از ده سال بازار ارزهای دیجیتال، صرافی های زیادی راه اندازی شده است. استفاده از صرافی تجاری ارز دیجیتال با سرعت بالا، سهولت استفاده، امنیت خوب و نقدینگی بالا برای تسهیل کار معامله گران. فوربس، یکی از معتبرترین وب سایت ها در زمینه اقتصاد و رمزنگاری، تراکنش زیر را به عنوان بهترین تراکنش مالی در سال 2023 اعلام کرد.

از هزینه ها صرف نظر می شود. تا حدی از معاملات حاشیه پشتیبانی می کند و از امنیت خوبی برخوردار است. همچنین می توانید در کیف پول crypto.com سرمایه گذاری کنید (شرط بندی) و 14.5٪ سود کسب کنید.

از طرفی حجم تراکنش های آن کمی کمتر از سایر صرافی ها است که باعث می شود کارمزد آن بیشتر شود. هزینه آن تقریباً 0.075٪ است. اما کاربرانی که از توکن CRO که توکن اصلی این پلتفرم است استفاده می‌کنند یا آن را در کیف پول خود دارند، هزینه کمی پرداخت خواهند کرد.

4. سکه بخش

مهمترین ویژگی صرافی کوکوین میزان طلای ارائه شده به کاربران و پشتیبانی از بیش از 700 ارز رمزنگاری شده است.تعداد کاربران این پلتفرم در 200 کشور آسیا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا در حال افزایش است.کارمزدها عبارتند از رقابتی و حدود 0.1٪ تخفیف در هزینه نیز موجود است. ویژگی های پیشرفته ای مانند معاملات مارجین و آتی را ارائه می دهد. کاربران می توانند با دادن رمزهای خود درآمد کسب کنند.

با این حال، این مبادله در ایالات متحده معتبر نیست. وجوه ذخیره شده در پلتفرم بیمه نمی شود و در صورت سرقت، سرمایه کاربر از بین می رود. این صرافی یک بار در سال 2020 هک شد.

5. کوین بیس

صرافی کوین بیس بیش از 250 ارز دیجیتال ارائه می دهد. این شرکت بیش از 110 میلیون کاربر و 80 میلیارد دلار دارایی دارد. پلتفرم آن رابط کاربری ساده ای دارد و سرعت تراکنش آن بالاست. این تبادل از طریق یک اپلیکیشن موبایل نیز در دسترس است. معامله گران علاقه مند به مهارت هایی مانند تحلیل تکنیکال عمیق می توانند با پرداخت حق بیمه ای که امنیت آنها را افزایش می دهد، کالاهای پیشرفته یا معاملات پیشرفته خریداری کنند. Advanced Trading جایگزین برخی از ویژگی های Coinbase Pro می شود که در نوامبر 2022 از صرافی حذف شده بودند.

کوین بیس از وضعیت امنیتی خوبی برخوردار است و به کاربران خود اجازه می دهد تا ارزهای رمزنگاری شده Algorand (ALGO)، Cosmos (ATOM)، اتریوم (ETH)، Tezos (XTM)، Cardano و Solana (SOL) را واریز کنند.

با این حال، به گفته برخی از کاربران، مبلغ کارمزد بالا است و برای انواع مختلف خرید و فروش بسته به نوع ارز دیجیتال و مقدار آن متفاوت است.
 

  • ۰۲/۰۶/۱۶
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی