مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


اگر می خواهید به جزیره زیبای قبرس با آب و هوای خوب مهاجرت کنید، باید بدانید که این جزیره بخشی از آن است. در این مقاله قبرس شمالی را با قبرس جنوبی مقایسه می کنیم.

قبرس در واقع جزیره ای بزرگ در دریای مدیترانه است. این جزیره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود. هر دو بخش این جزیره دارای حکومت و نظام سیاسی خاص خود هستند. جنوب به قبرس جنوبی یا یونانی و شمال به قبرس شمالی یا ترکی معروف است. با وجود شباهت های زمین شناسی و آب و هوا، تفاوت های زیادی بین این دو کشور وجود دارد. مثلا، قبرس جنوبی کشور عضو اتحادیه اروپا است و چارچوب قانونگذاران اروپای شرقی محسوب می شود.

قبرس شمالی را کشف کنید

قبرس جزیره ای در دریای مدیترانه است که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود. قسمت شمالی این جزیره قبرس ترکی نام دارد و توسط ترکیه محافظت می شود. پایتخت قبرس شمالی لفکوسا و بزرگترین شهر این کشور است. واحد پول اصلی در قبرس شمالی لیر ترکیه است، اما برخی از سرمایه گذاری ها و معاملات مانند خرید ملک و خودرو به پوند انجام می شود. علاوه بر این، زبان رسمی ترک‌های قبرسی ترکی قبرسی است، اما بیشتر آنها انگلیسی می‌دانند. در واقع ترکی قبرس شمالی یکی از گویش های ترکی استانبولی است.

آشنایی با قبرس جنوبی

قبرس جنوبی یا قبرس یونانی تحت الحمایه یونانی در جزیره قبرس است. واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی ساکنان آن یونانی است. این کشور عضو اتحادیه اروپا است و به عنوان یک کشور اروپایی شناخته می شود. برخلاف قسمت شمالی، قسمت جنوبی قبرس برای پیشرفت و توسعه بهتر است. بنابراین هرگاه از قبرس نام برده می شود منظور قبرس جنوبی است که رسما به رسمیت شناخته شده است.

مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی

گاهی اوقات قبرس شمالی و جنوبی با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. اما مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی نشان می دهد که این دو کشور از بسیاری جهات با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام از این کشورها دولت های جداگانه خود را دارند. اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی یا جنوبی را دارید، بهتر است ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و سپس تفاوت های بین آنها را به دقت مطالعه کنید. مقالات زیر به بررسی تفاوت های قبرس شمالی و جنوبی می پردازند.

برای تحصیل در قبرس شمالی یا قبرس جنوبی کدام بهتر است؟

در هر کشور دانشگاه های معروفی وجود دارد: قبرس شمالی و قبرس جنوبی. و وضعیت تدریس آنها خوب است. اما مقایسه ها و آمارها نشان می دهد که وضعیت تحصیلی در قبرس شمالی به دلیل حضور بیشتر دانشگاه های معروف و بین المللی بهتر است. و به دلیل هزینه کم تحصیل، بسیاری از دانشجویان بین المللی قبرس شمالی را انتخاب می کنند.

دانشگاه های معتبر در شمال قبرس مانند دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)، دانشگاه اروپای شرقی (NEU) و دانشگاه بین المللی قبرس (CIU) نیز مورد غفلت قرار گرفتند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله دانشگاه های قبرس شمالی مراجعه کنید.

آیا خرید ملک در قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

به طور کلی هزینه های مسکن در جمهوری قبرس به یورو محاسبه می شود و قیمت مسکن در قبرس جنوبی بسیار بالاتر از قبرس شمالی است. به عنوان مثال، خرید یک خانه دو خوابه در قبرس جنوبی حدود 300000 یورو هزینه دارد در حالی که در قبرس شمالی می توانید خانه ای مشابه را با 100000 یورو تهیه کنید. لازم به ذکر است که قبرس شمالی به عنوان یک کشور در حال توسعه دارای پروژه های ساختمانی و پیش فروش آپارتمان های زیادی می باشد. بنابراین، اگر به فکر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات هستید، قبرس شمالی را پیشنهاد می کنیم. با سرمایه گذاری در قبرس شمالی، شما و خانواده تان می توانید به طور دائم در این کشور زندگی کنید و از جزیره ای با آب و هوای مطبوع و مردمی صمیمی لذت ببرید.

امنیت در قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟

قبرس شمالی به داشتن امنیت فوق العاده در سراسر جهان شهرت دارد و این یکی از ویژگی های این کشور در مقایسه با قبرس جنوبی است. در واقع امنیت در این کشور بسیار بهتر از قبرس جنوبی است که یکی از بهترین ها در قبرس شمالی است. euromy

فرهنگ مردم قبرس شمالی و قبرس جنوبی

در این قسمت از مقاله قبرس ایرانی به مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر فرهنگی می پردازیم.

در واقع قبرس جنوبی با توجه به اینکه تحت حاکمیت یونان قرار دارد، اکثر مردم این کشور پیرو مذهب مسیحی هستند و فرهنگی نزدیک به فرهنگ مردم یونان دارند. اما برعکس، اکثر مردم قبرس شمالی، ترک مسلمان و سنتی هستند و فرهنگ آنها به ترکیه و کشور خودمان ایران نزدیک است.

حداقل حقوق ماهانه در قبرس شمالی و قبرس جنوبی

دستمزد ساکنان قبرس شمالی به لیر پرداخت می شود. میزان جدید حقوق پایه کارمند که کمترین حقوق در قبرس شمالی محسوب می شود، معادل 18103 لیر (بدون کسر) (در سال 2023) است. البته متأسفانه برخی از کارفرمایان گاهی کمتر از این مبلغ به کارکنان خود حقوق می دهند. از سوی دیگر، حقوق مردم قبرس جنوبی به یورو است و حداقل دستمزد برای ساکنان قبرس جنوبی حدود 1060 یورو است.

تفاوت پاسپورت قبرس شمالی و جنوبی

با توجه به اینکه قبرس جنوبی عضو رسمی اتحادیه اروپا است، پاسپورت اروپایی محسوب می شود، اما به یاد داشته باشید که پاسپورت این کشور فقط دارای عضویت اروپایی است و شینگن نیست و برای سفر به برخی از کشورهای اروپایی نیاز به ویزا دارید. . قبرس شمالی نیز یکی از اعضای اتحادیه اروپاست و پاسپورت این کشور نیز گذرنامه اروپایی است اما پاسپورت این کشور به دلیل اختلافات شینگن نیست و معتبر نیست.

شباهت بین قبرس شمالی و قبرس جنوبی

با مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی به شباهت هایی پی خواهیم برد. البته تنها شباهت قبرس شمالی و قبرس جنوبی به دلیل قرار گرفتن آنها در یک منطقه جغرافیایی، عمدتاً به دلیل شرایط آب و هوایی و منطقه دست نخورده طبیعت است. هر دو کشور دارای آب و هوای مدیترانه ای گرم و مرطوب هستند. جالب اینجاست که در این دو کشور شما حدود 320 روز در سال خورشید را خواهید دید. این مشکل این دو کشور را برای تفریحات تابستانی بسیار مناسب کرده است. همچنین هر دوی این کشورها دارای سواحل زیبا و هتل های توریستی هستند که هر کدام برنامه متفاوتی را ترتیب می دهند.

  • ۰۳/۰۳/۰۹
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی