مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


لیزر درمانی یک فناوری مدرن در زمینه فیزیوتراپی برای درمان بیماری‌ها، مشکلات و دردهای اسکلتی عضلانی با دستگاه لیزری به نام لیزر درمانی است. برای دستیابی به اثر درمانی مطلوب، وضعیت جسمانی بیمار از جمله سن، جنسیت، رنگ پوست، نوع درد، شدت، ضعف و غیره، فراوانی، حالت، قدرت و سایر پارامترها در نظر گرفته می شود. لیزر کالیبره شده است. سپس پرتو لیزر بر روی بدن بیمار تابیده می شود و ناحیه آسیب دیده را آماده می کند. تا انتها با برترین پزشک همراه باشید.

امواج قدرتمند لیزر از سد پوست، ماهیچه ها و بافت های زیرین بدن عبور می کند و به عمق مناطق آسیب دیده نفوذ می کند. انرژی ساطع شده از لیزر باعث تحریک سلول های آسیب دیده و افزایش گردش خون در بافت آسیب دیده و افزایش قابل توجه متابولیسم آنها می شود. با افزایش متابولیسم و ​​گردش خون، توانایی سلول ها برای شروع فرآیند بازسازی و ترمیم افزایش می یابد و روند بهبودی سریعتر در بدن انجام می شود. در واقع لیزر در مرحله بازسازی و ترمیم نواحی آسیب دیده خیلی زودتر وارد بدن می شود. این کار باعث تسریع درمان و بهبودی بیمار می شود.

لیزر پر انرژی برای فیزیوتراپی

لیزر فیزیوتراپی با قدرت بالا در محدوده فرکانس ایمن عمل می کند و استفاده از آن برای بدن بیمار کاملا غیر تهاجمی تلقی می شود، به این معنی که استفاده از آن بدون نگرانی از عوارض جانبی و بدون عارضه از اثرات مثبت درمان بهره مند می شود. بدون دارو اثر خوبی روی بدن بیمار نمی گذارد. با توجه به عمق نفوذ و میزان انرژی ساطع شده می توان از لیزر پرقدرت برای درمان انواع آسیب های عضلانی، کمردرد، گردن درد، زانو درد، مفاصل شانه، فلج بل، پیچ استفاده کرد. برای درمان پیچ خوردگی مچ پا، درد مفاصل فک و انواع مشکلات دیگر استفاده می شود.

تفاوت بین لیزر پرقدرت و لیزر پرقدرت

نفوذ عمیق تر، انرژی بسیار بالاتر و تحریک پذیری سلولی، قابلیت تنظیم حالت های مختلف بسته به نوع و شدت درد، ترکیب طول موج ها و قابلیت ترکیب طول موج های مختلف از جمله مزایای اصلی لیزرهای پرتوان در مقایسه با عملکرد کم است. لیزرها . بنابراین، اثرات درمانی لیزرهای پرتوان در واقع همیشه موثرتر از لیزرهای کم توان است

تاثیر لیزرهای پرتوان در فیزیوتراپی

روند بازسازی و ترمیم بافت آسیب دیده با استفاده از لیزر درمانی به طور قابل توجهی تسریع می شود. افزایش تولید سوخت، افزایش متابولیسم سلولی و افزایش گردش خون از جمله مزایای انرژی ساطع شده از لیزر است که پروتکل های لازم برای ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده بدن را فعال می کند. سیستم لنفاوی جریان مایع و لنف را در سراسر بدن تنظیم و تسهیل می کند. سیستم لنفاوی عامل موثری در روند بهبود زخم های عضلانی، مفاصل و چربی است. این فرآیند با جمع آوری ضایعات و مواد قدیمی و جایگزینی آنها با مواد جدید حاصل می شود که تأثیر مهمی در روند درمان و بهبود دارد. لیزرهای پرقدرت می توانند فعالیت سیستم لنفاوی را با تحریک آن مجددا تنظیم کنند. درمان آسیب های ورزشی یکی از رایج ترین کاربردهای لیزرهای پرقدرت محسوب می شود. ورزش نقش بسیار مهمی در سلامت انسان در جامعه دارد، بهبود سریع آسیب و شروع ورزش تاثیر مستقیمی بر سلامت انسان دارد و برای یک ورزشکار حرفه ای بسیار مهم است. از فناوری لیزر درمانی برای تسریع بهبود و بهبود زخم استفاده می شود و در نتیجه سلامت کلی بدن انسان را بهبود می بخشد. آسیب های گردن، پارگی تاندون و رباط، آرنج تنیس بازان، زانو درد، شانه درد، کشیدگی و رگ به رگ شدن، و کمر و گردن درد از شایع ترین آسیب های ورزشی هستند. یکی از اثرات مفید لیزر را می توان در مورد فوق الذکر بهبود و ریکاوری سریع و در نتیجه بازگشت سریعتر ورزشکار و فرد قبل از آسیب ذکر کرد.

عوارض لیزر درمانی

تکنولوژی لیزر در کلینیک لیزر موهای زائد در سعادت اباد انواع مختلفی دارد و در زمینه های مختلف علوم پزشکی کاربرد دارد. از تکنولوژی لیزر در جراحی و برش بر روی بدن بیمار، زیبایی و جوانسازی پوست و دندانپزشکی و ... استفاده می شود. در تمام این موارد لیزر نقش تهاجمی را در بدن ایفا می کند تا نتیجه مطلوب را برای پزشک به ارمغان بیاورد، در حالی که لیزر به دلیل بازه فرکانسی که دارد، فیزیوتراپی اثر مخرب یا تهاجمی بر بدن ندارد، ماهیت آن غیر طبیعی است. تهاجمی و محافظ بوده و اثربخشی آن بر اساس اثرات بیومکانیکی و بیوشیمیایی آن است. لیزر ماکروفاژها را وادار می کند تا عواملی را آزاد کنند که تکثیر فیبروبلاست را تحریک می کنند. لیزر باعث افزایش تشکیل کلاژن، گسترش عروق خونی و سنتز DNA و RNA می شود. بنابراین تاثیر لیزر فیزیوتراپی آسیبی به همراه ندارد و کاملا بی خطر و بدون عوارض است.

  • ۰۲/۰۹/۰۱
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی