مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


در صورتیکه جراحی به درستی و در محیط مناسب انجام شود نیازی به نگرانی نیست. همچنین در صورتیکه رژیم غذایی گربه های عقیم شده کنترل نشود، این حیوانات به سرعت دچار اضافه وزن خواهند شد. بعضی از گربه ها پس از عقیم شدن دچار افزایش وزن می شوند بنابراین مهم است صاحب گربه جهت جلوگیری از افزایش ناخواسته وزن گربه مراقب نوع و مقدارکالری غذای گربه باشد. بنابراین، اگر وزن گربه شما بیشتر شد، لازم است مقدر غذای او را تنظیم کنید. اگر سگ شما قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرد، به او واکسن نزنید زیرا انجام این کار میتواند عوارض جانبی طولانی مدتی برای سگ به همراه داشته باشد. البته نگهداری از حیوانات مانند سگ و گربه که محبت را درک می کنند و به خوبی انعکاس می دهند، نوعی وابستگی را نیز با خود به همراه دارد و نقشی همچون عضوی از خانواده پیدا می کند وکه گاهی مجبوریم وقت زیادی را با آنها بگذرانیم. گاهی گربه برای جفت گیری خانه را برای پیدا کردن گربههای فحل (گربههایی که آماده جفت گیری هستند) ترک میکنند و یا حتی برای سرگرمی و تفریح به شکار پرندگان میروند. سگهای نر برای یافتن همسر دست به هر کاری میزنند، از جمله پیدا کردن روشهای خلاقانه برای فرار از خانه و یا ورود به منطقهای که سگ ماده در آن نگهداری میشود.

گربههای نر همیشه بعد از چند ساعت به خانه خود بر میگردند مگر این که خارج از خانه برای آنها اتفاقی بیوفتد. که چگونه حامی شدن و از دیگر موارد بحثی است طولانی که در این مقاله بررسی نخواهد شد. در برخی از شهرها به دو دلیل عقیمسازی نمی کنند یکی، عقیم سازی توجیه اقتصادی ندارد و در این روزهایی که شهرداری با مشکلات مالی روبرو است توانایی پرداخت بیش از ۷۰۰ هزار تومان برای عقیم سازی هر قلاده سگ را ندارد. در این زمینه باید اطلاعات کاملی داشت و با یک دامپزشک مطمعن مشورت نمود.بهترین توصیه این است که از یک دامپزشک دلسوز کمک بخواهید تا معایب و مزایای عقیم سازی را برای شما تشریح کند و بهترین توصیه را برای شرایط کنونی به شما دهد. نشانه گذاری یا اسپری کردن یک رفتار کاملا طبیعی در گربه های نر بوده و ممکن است با عقیم کردن گربه این رفتار پایان بپذیرد. اما دوباره در عرض یکی دو هفته بعد، علائم این دوره برمیگردن و گربه دوباره فحل میشه. اما رفتار نرها نسبت به بچه گربه ها سرد و خشک است. موشها با احساس بوی گربه،کمتر زاد و ولد می کنند و بیشتر بچه هایی که در این زمان به دنیا می آورند نر هستند.

گربه هایی که قرار است خارج از منزل زندگی کنند، تا زمانی که عقیم نشده اند نباید رها شوند. برای همین باید از سن بلوغ گربه های نر تا زمان جفت گیری و یا حتی از زمان عقیم سازی گربه های نر آگاه باشید. عقیم سازی حیوانات یا نکردن موضوعی است که سال ها در بین مردم اختلافات متفاوتی داشته و همچنان دارد. مورد بعدی عقیم کردن شامل عمل جراحی و بی هوشی می باشد: در این باره باید بگوییم که حدود 20 درصد از عمل های عقیم سازی همراه با حداقل یک عارضه جانبی همانند: خون ریزی داخلی، التهاب، واکنش نا مناسب در برابر بی هوشی، عفونت یا چرک، پاره شدن بخیه و غیره می باشد اما خوش بختانه بیشتر این عوارض جانبی خطر زیادی در پی نخواهد داشت. عقیم سازی رایجترین جراحی است که روی حیوانات انجام میشود. همانطور که برای اعمال عقیم سازی حیوانات خانگی محاسنی ذکر میشود لازم است معایب آن هم برای صاحبان آن ها تشریح شود تا بتوانند در مواقع لزوم بهترین تصمیم را برای سرنوشت حیوان خود بگیرند. عقیم سازی سگ در اصفهان در چه سنی انجام می شود؟ وقتی بچه گربهها به سنی برسند که بتوانند از خودشان دفاع کنند، ممکن است پدرشان با آنها مبارزه کند.

روش های عقیم سازی حیوانات خانگی

عمل جراحی عقیم کردن باید در همان ماه های اولیه تولد انجام شود و محدودیت سنی برای آن وجود ندارد. برای جلوگیری از ازدیاد بسیار زیاد گربه بهتر است که گربه را عقیم نماییم که عقیم سازی گربه توسط دامپزشک و عمل جراحی انجام می پذیرد. به عنوان مثال پروفسور راجر ابرانتس رفتار شناس حیوانات در کتاب Evolution of canine behavior می گوید: عقیم سازی کردن و اخته کردن حیوان او را از همه این رفتار های طبیعی و حقوقی که به او تعلق دارند،محروم می کند. مگر همه روزه شاهد گربه های بدبخت و گرسنه ای که از شدت گرسنگی نای راه رفتن ندارند نیستیم؟ چه برسد به حیواناتی که خود انسان مسبب افزایش روز افزون آنها شده است . آنها معمولاً برای جلب توجه و خودنمایی به دست آوردن قلمروهای بیشتر و دفاع کردن، با یکدیگر دعوا میکنند. با عقین سازی گربه مقدار زیادی از مشکلاتتون حل میشه؛ اما ممکنه گاهی اوقات دلش بخواد بیرون بره.

  • ۰۱/۰۵/۰۸
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی