مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


اکثر افرادی که برای مشاوره دکیاب مراجعه می کنند می پرسند: "زمان نقاهت جراحی بینی چقدر است؟ عوارض این دوره چیست؟ می توانم بگویم که عوارض جراحی بینی قابل پیش بینی و کنترل است.

حتما در جراحی زیبایی اخیر متوجه عوارضی مانند کبودی صورت شده اید. زمان بهبودی هر عارضه متفاوت است. دوستی داشتم که تقریبا 2 ماه پیش عمل زیبایی بینی انجام دادم و تقریبا 2 هفته بعد هیچ کبودی روی صورتش نبود!

اگر تصمیم به انجام عمل زیبایی از طرف تیم دکیاب دارید، ما به سوالات شما پاسخ خواهیم داد و چندین ماه در طول دوره نقاهت از شما حمایت خواهیم کرد. نیازی نیست زیبایی بینی خود را فدای هزینه کمتر کنید، هزینه جراحی بینی اقساطی در شیراز یکی از سورپرایزهای تیم دکیاب است! (می توانید به اطرافیانتان که هنوز عمل بینی انجام نداده اند بگویید و آنها را شگفت زده کنید)

در این مقاله نگاه دقیق تری به موارد زیر خواهیم داشت:

مروری کامل بر زمان بهبودی جراحی بینی

دغدغه های این دوران را بشناسیم

پاسخ به سوالات متداول شما در مورد موارد بهبودی

آشنایی با عوارض جراحی بینی



زمان نقاهت جراحی بینی چقدر است؟

تمامی متخصصین زیبایی باید با جزئیات فرآیند ترمیم بینی در حین جراحی بینی آشنا باشند. تیم دکیاب با سالها تجربه در زمینه جراحی بینی در شیراز، دقیقا می داند که در هر مرحله از برنامه ریکاوری شما باید چه انتظاری داشته باشد.

بلافاصله بعد از جراحی بینی می توانید به خانه بروید. کبودی و تورم صورت هر روز کاهش می یابد. به خاطر داشته باشید که به دلیل نازکی پوست، تورم روی پل و قسمت های بالایی بینی سریعتر از بین می رود.

تورم نوک بینی شما مدتی طول می کشد تا پایین بیاید زیرا می دانید پوست این ناحیه ضخیم تر است. اگر بینی شما جدا شود، تورم و کبودی بینی شما دیرتر از بین می رود.
 

 

 

نگران نباشید، حداکثر طی 3 تا 4 هفته از شر این مشکلات خلاص خواهید شد. یکی از دوستانم که این کار را انجام داده بود، گفت: "بینی من 9 تا 10 روز بعد از عمل عالی به نظر می رسد، اما یک هفته یا 10 روز بعد آنقدرها خوب نیست!"

روند اولیه ریکاوری برای جراحی بینی مشابه هر جراحی دیگر بدن است. اما اندازه گیری بینی بعد از یک سال به این معنی است که بینی شما در چند ماه اول بدتر می شود.

مطمئناً بینی شما از دو هفته شروع می شود شگفت انگیز به نظر می رسد، اما روز به روز بهتر و ظریف تر می شود. به طور کلی روند بهبودی جراحی بینی به شرح زیر است.

24 ساعت اول بهبودی بعد از جراحی بینی

ممکن است در 24 ساعت اول بعد از عمل احساس خواب آلودگی کنید. این یکی از اثرات بیهوشی است! فراموش نکنید که پس از مصرف داروهای بیهوشی نباید رانندگی کنید.

24 ساعت اول پس از جراحی باید در خانه بمانید، کار نکنید و فقط استراحت کنید. مراقبت از بینی بلافاصله پس از جراحی برای تسریع زمان بهبودی مهم است. برای کاهش تورم و کبودی باید از کمپرس سرد استفاده کنید.

شب اول باید کاملاً صاف بخوابید، از دو تا سه بالش برای تخلیه کامل بینی و کاهش تورم و کبودی استفاده کنید.



48 ساعت بعد در دوران نقاهت بعد از جراحی بینی

ممکن است تا دو روز بعد از عمل احساس خستگی کنید، بنابراین بهتر است یک فرد مورد اعتماد همراه خود داشته باشید تا در انجام کارهای خانه به شما کمک کند. باید تنبلی را کنار بگذارید و از روز دوم شروع به راه رفتن کنید.

روز پنجم ریکاوری جراحی بینی

پنج روز پس از جراحی می توانید به کار و زندگی روزمره خود بازگردید. تنها استثناء این دسته افرادی هستند که مشاغل سنگین دارند. اگر شغل شما به ورزش زیاد نیاز دارد، باید تا ده روز پس از جراحی صبر کنید.

از دو هفته بعد از جراحی بینی

بدن هر کس با سرعت متفاوتی بهبود می یابد، اما به طور کلی، نباید بیش از دو هفته از کار خود مرخصی بگیرید. بین سه تا چهار هفته پس از جراحی، می توانید فعالیت های قلبی عروقی با شدت متوسط ​​(مانند دویدن) را شروع کنید.

با این حال، غضروف و استخوان های بینی شما کاملاً جامد هستند. بنابراین، باید از ورزش های مقاومتی با شدت بالا اجتناب کنید
 

شش هفته بعد از جراحی بینی

شش هفته پس از عمل، غضروف و استخوان بینی کاملاً انعطاف پذیر خواهد بود. اکنون می توانید به طور کامل ورزش کنید و به زندگی روزمره خود بازگردید.

حال که با روند بهبودی در دوران نقاهت آشنا شدید، به سراغ مراقبت های ویژه این دوران می رویم.



دوره مراقبت بهبودی جراحی بینی چقدر است؟

رعایت این نکات مهم در دوران ریکاوری به تسریع بهبودی شما کمک می کند:

دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید

شما می توانید انواع مقالات در مورد روند بهبود جراحی بینی را به صورت آنلاین مطالعه کنید، اما هیچ یک از آنها شامل توصیه های پزشک شما نمی شود. جراح شما وضعیت بینی شما را بهتر می داند، بنابراین باید به توصیه های او توجه کنید.

مراقب عوارض جانبی خاص باشید

بلافاصله پس از جراحی، عوارضی مانند قرمزی یا کبودی خفیف زیر چشم ظاهر می شود. این اثر باید در دو هفته اول ناپدید شود. اگر این شرایط ادامه پیدا کرد، باید با جراح بینی خود مشورت کنید.

ممکن است در چند روز اول کمی احساس درد کنید، اما این درد باید در هفته آینده کاهش یابد. در صورت احساس درد شدید و غیرقابل تحمل، باید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر نمی توانید به پزشک خود مراجعه کنید، در اسرع وقت با مشاور دکیاب تماس بگیرید.


سرت را بلند کن

در چند روز اول باید سر خود را تا حد امکان بالا و راست نگه دارید. این کار باعث تسهیل جریان خون و تسریع بهبودی بینی در طول دوره نقاهت رینوپلاستی می شود.

فراموش نکنید همانطور که گفتیم هنگام خواب باید سر خود را بگیرید و بینی خود را روی بالش نگذارید. این کار باعث حرکت غضروف در بینی می شود.

استفاده از کمپرس سرد در دوران نقاهت بعد از جراحی بینی

در چند روز اول پس از جراحی، برای کاهش التهاب و آسیب باید کمپرس سرد روی صورت خود قرار دهید. مراقب باشید که کمپرس سرد را مستقیماً به بینی خود فشار ندهید، زیرا این کار باعث مسدود شدن بینی شما می شود. فقط آن را روی گونه های خود بگذارید.


به تغذیه سالم ادامه دهید

همانطور که همه ما می دانیم، حفظ یک رژیم غذایی سالم برای بهبودی سریع در طول ریکاوری جراحی بینی مهم است. مصرف غذاهای مغذی سرشار از ویتامین C، ویتامین D، پروتئین، کلسیم و خواص ضد التهابی در کاهش تورم و تسریع روند بهبودی مفید است.

از دمیدن بینی خودداری کنید

این بسیار بدیهی است، اما بسیار مهم است. در شش هفته اول بهبودی اصلاً بینی خود را باد نکنید. می دانم که به دلیل مسدود شدن مجرای بینی دچار گرفتگی شدید شده اید. به جای باد کردن بینی با پزشک خود مشورت کنید و از اسپری های مخصوص برای باز کردن بینی خود استفاده کنید.



استفاده از عینک در دوران نقاهت برای جراحی بینی ممنوع!

عینک آفتابی، عینک مطالعه، عینک طبی یا هر چیزی که در حین بهبودی به بینی شما فشار می آورد می تواند باعث کبودی، تورم یا حتی فرورفتگی و بدشکلی بینی شود.

می توانید از پزشک خود در مورد زمان مجاز استفاده از عینک بپرسید. اگر مشکلی دارید، مشاوران ما چندین ماه در طول دوره نقاهت به شما کمک خواهند کرد.

از آفتاب دور باشید

محافظت از پوست در برابر نور خورشید همیشه ضروری است، اما بعد از جراحی بینی اهمیت دو چندان می یابد. نه تنها بینی شما در هفته‌ها و ماه‌های بعد از جراحی بیشتر مستعد آفتاب‌سوختگی است، بلکه آفتاب بیش از حد می‌تواند جای زخم را تیره کند و تورم را افزایش دهد.


در دوران نقاهت پس از جراحی بینی سیگار نکشید

قبل و بعد از جراحی، نباید سیگار بکشید، تا حد امکان از سیگار کشیدن خودداری کنید! نیکوتین موجود در سیگار جریان خون را محدود می کند و روند بهبودی را کند می کند.

علاوه بر نکات مهم فوق، یکسری نکات مهم برای مراقبت در دوران نقاهت وجود دارد.
 

سایر دستورالعمل های مهم برای مراقبت در طول ترمیم عملکرد بینی

همه موارد فوق بسیار مهم است. علاوه بر این موارد، رعایت نکات زیر باعث تسریع روند بهبودی می شود:

به آرامی مالش دهید تا به بینی فشار نیاورید.

دستکاری لب بالا به هر دلیلی ممنوع!

تا دو هفته از مکالمه طولانی تلفنی یا اطرافیان خودداری کنید.

حتما از لباس های دکمه دار استفاده کنید تا هنگام تعویض لباس فشاری به صورت و بینی وارد نشود.

بهتر است تا یک هفته موهای خود را نشویید. اگر مجبور به انجام این کار هستید، مطمئن شوید که از شخص دیگری کمک می گیرید.

برای پیشگیری از یبوست مصرف میوه و سبزیجات را فراموش نکنید.

از دهان خود برای کاهش فشار روی بینی در هنگام عطسه استفاده کنید.

برای چند هفته از رفتن به مهمانی ها یا مکان های شلوغ مانند مترو یا پاساژها خودداری کنید. این باعث می شود که احتمال ضربه زدن تصادفی به بینی شما کاهش یابد.

تا زمانی که پزشک بانداژ را بردارد برای دوش گرفتن از وان استفاده کنید و مستقیماً زیر دوش نمانید.

اگر مشکل فوری دندان دارید، مراجعه به دندانپزشک اشکالی ندارد. فراموش نکنید که در مورد جراحی بینی خود به دندانپزشک خود بگویید. در صورت عدم نیاز، از مراجعه به دندانپزشک به مدت چند هفته خودداری کنید.
 

مرجع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-جراحی-بینی-در-شیراز

  • ۰۲/۰۳/۰۱
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی