مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها اغلب مشکلاتی را در زمینه های مختلف ایجاد می کنند. ارگانیسم هایی مانند قارچ ها، جلبک ها و صدف ها در بسیاری از سیستم ها مشکل ایجاد می کنند. بنابراین باید به دنبال راه حلی برای رفع مشکلات ناشی از آنها بود. بیوساید به مواد شیمیایی یا ترکیباتی گفته می شود که می توانند این مشکلات را حل کنند. انواع بیوسیدها در بازار موجود است و می توان آنها را خریداری کرد. مزایا و خواص بیوساید باعث استفاده گسترده از آن در صنایع مختلف شده است. استفاده از بیوساید را می توان در تصفیه آب، صنعت نفت و گاز و ... مشاهده کرد. آنتی بیوتیک ها با توجه به نیازهای صنعتی استفاده می شوند. قیمت بیوساید بسته به نوع آن متفاوت است. آنتی بیوتیک ها در بازار مواد شیمیایی خرید و فروش می شوند.

مجله علمی جهان شیمی فیزیک پیش از این چندین ترکیب صنعتی مهم را مورد مطالعه قرار داده است. سولفات مس، قرص کلر و غیره. از جمله مواردی است که در این نشریه مورد بحث قرار گرفته است. در طول این مقاله به بررسی استفاده از ترکیبات بیوسیدال و انواع آنها می پردازیم. با ما بمان.

بیوسید به چه معناست؟

یک ماده شیمیایی که می تواند با خیال راحت همه انواع میکروارگانیسم ها را از تجهیزات حذف کند، بیوسید یا باکتری کش یا بیوساید نامیده می شود. میکروارگانیسم هایی که توسط خواص بیوسیدها نابود می شوند عبارتند از باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، جلبک ها و گونه های جلبک. همچنین از بیوسید به عنوان مهمترین ماده ضدعفونی کننده و حشره کش استفاده می شود. ترکیبات بیوسیدال به عنوان بازدارنده عمل می کنند. این ترکیبات رشد و گسترش میکروارگانیسم های مضر را با روش های شیمیایی یا بیولوژیکی مهار می کنند.

انواع بیوسیدها

بیوسید اکسید کننده

بیوسید غیر اکسید کننده (اکسید کننده).

بیوسید اکسید کننده چیست؟

یکی از انواع اکسیداسیون بیوشیمیایی زمانی اتفاق می افتد که مواد مغذی مورد نیاز میکروب ها با ورود به آب اکسید می شوند و منبع غذایی میکروبی را از بین می برند و منجر به مرگ آنها می شود. کلر، برم، ازن و پراکسید هیدروژن رایج ترین انواع بیوشیمیایی اکسیداتیو هستند. یک موضوع مهم در مورد استفاده از بیوسیدهای اکسید کننده، کنترل دقیق حجم تزریق این مواد است. این ترکیبات به دلیل خاصیت اکسید کننده می توانند باعث خوردگی بویژه در فلزات شوند.

اکسیداسیون شامل گرفتن الکترون است. بنابراین، همه انواع بیوسیدهای اکسید کننده با حذف الکترون باکتری ها را از بین می برند. به این ترتیب باکتری ها و انگل ها از بین می روند. برخی از بیوسیدهای اکسید کننده در زیر فهرست شده اند.

فواید کلربیوزید

کلر یک بیوسید اکسید کننده است که در فرآیند کلرزنی و برای کنترل رشد میکروبی استفاده می شود. البته در پایان استفاده از کلر مقادیری از این ماده در آب تصفیه شده باقی می ماند که البته قابل بررسی است. استفاده از بیوساید کلر بسیار آسان است و هم به عنوان گاز خالص و هم به عنوان انواع ترکیبات مایع و جامد به راحتی در دسترس است. در ضمن این ماده از قیمت مناسب و ارزانی در بازار برخوردار است. هیپوکلریت سدیم نوعی بیوزیت است که می تواند به آب تزریق شود. کارایی این ماده را می توان با استفاده از بیوسیدهای غیر اکسید کننده افزایش داد.

مضرات ضدعفونی کننده های کلر

این اثر در آب قلیایی با pH 8 یا بالاتر از بین می رود.

در حضور آلاینده هایی مانند آمونیاک، متانول و اتیلن گلیکول کار نخواهد کرد.

کلر یک ماده خورنده است و باید با احتیاط مصرف شود.

کلر می تواند ترکیباتی ایجاد کند که می تواند برای محیط زیست خطرناک باشد.

این ماده در گرما و نور به سرعت تجزیه می شود.

کلر از گروه ترکیبات خطرناک است و باید از تنفس بخارات آن خودداری کنید.

دی اکسید کلر

یکی دیگر از مواد ضدعفونی کننده با مزایای ویژه، دی اکسید کلر است. دی اکسید کلر نیز می تواند در pH بالا و در حضور آمونیاک موثر باشد. دی اکسید کلر را می توان با مخلوط کردن محلول کلر معمولی و کلرید سدیم با آب کلر به دست آورد. تنها عیب این روش در مقایسه با کلرزنی ساده، هزینه بالای آن است. در واقع روش کلرزنی مقرون به صرفه تر است.

خواص برومبیوسید

هیدرولیز برم در آب باعث تولید اسید هیپوبرومیک می شود. استفاده از بیوساید برم نسبت به کلر مزایایی دارد. یکی از این مزایا این است که این ماده در PH بالا موثر است. این ماده در دوزهای کم می تواند یک ضدعفونی کننده موثر باشد، بنابراین مقرون به صرفه خواهد بود. برم سرعت عمل بسیار بالاتری نسبت به کلر دارد و میکروارگانیسم ها را سریعتر از بین می برد. با استفاده از بیوساید برم می توان خوردگی سیستم ها را نسبت به کلر کاهش داد و علاوه بر آن آسیب کمتری برای محیط زیست دارد.

جودی

ید نیز یکی از عوامل اکسید کننده مانند کلر و برم است. این مقاله نیز بسیار موثر است. اما قیمت آن بالاتر از کلر و برم است، بنابراین ممکن است استفاده از آن در برخی صنایع محدود باشد.

اوزون

ازن به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی شناخته می شود. این ماده ضد ویروس است و بسیاری از ترکیبات آلی و معدنی را اکسید می کند. وجود دارد ازن دیواره سلولی باکتری ها را از بین می برد و می تواند باعث مرگ آنها شود. یکی از مزایای بیوساید ازن این است که میکروارگانیسم ها را فورا از بین می برد. مزیت دیگر این ماده نسبت به کلر این است که حدود 100 تا 300 برابر بیشتر از کلر مؤثر است. از طرف دیگر، ازن نیمه عمر کوتاهی دارد و پس از اکسیداسیون به سرعت به اکسیژن تبدیل می شود.

اما یکی از معایب استفاده از بیوساید ازن، امکان رسوب ناخواسته آهن و منگنز است. یکی دیگر از معایب استفاده از بیوساید ازن این است که تجهیزات تزریق ازن باید به گونه ای باشد که از تماس کافی ازن با آب در گردش اطمینان حاصل شود. در برخی موارد، حتی نقاط تزریق بیشتری در سیستم های بزرگتر مورد نیاز است. در متن زیر به برخی محدودیت ها در مصرف بیوسیدهای ازن اشاره شده است.


 برای خرید بایوساید با آیان شیمی پالایش تماس بگیرید.


این محصول را نمی توان در حضور مقادیر زیادی مواد آلی در هوا، آب یا تولید استفاده کرد. این به این دلیل است که ازن برای اکسید کردن مواد آلی استفاده می شود و مقدار باقی مانده برای تصفیه آب کافی نیست.

دمای بالا باعث کاهش پایداری ازن می شود. کاهش پایداری نیز باعث کاهش کارایی این ماده می شود.

این ماده در آب سخت موثر نیست.

استفاده از بیوساید ازن در سیستم های لوله بلند موثر نیست.

در محیط های پر گرد و غبار، در مناطق گرم مانند دیگ بخار، آشپزخانه و دودکش و اگزوز، این ماده به خوبی کار نمی کند.

آب اکسیژنه

پراکسید هیدروژن به عنوان یک عامل اکسید کننده قوی شناخته می شود. قدرت پراکسید هیدروژن بیشتر از قدرت کلر و دی اکسید کلر و کمتر از ازن است. رادیکال های هیدروکسیل را می توان با افزودن کاتالیزورهایی مانند آهن و مس به پراکسید هیدروژن برای اکسیداسیون دقیق تر تولید کرد. این روش یکی از قوی ترین روش های از بین بردن میکروارگانیسم ها و مواد آلی حتی در مقادیر بسیار کم آب است.

پراکسید هیدروژن به سرعت تجزیه می شود و آب و اکسیژن تولید می کند. این روش در مقایسه با مواد شیمیایی سنتی بسیار ساده و موثر است. علاوه بر این، هیچ گاز یا باقیمانده شیمیایی ایجاد نمی شود. البته ذکر این نکته ضروری است که پراکسید هیدروژن محلول در آب است و در صورت استفاده در غلظت های بالا می تواند مشکلات ایمنی زیادی ایجاد کند.

بیوسیدهای غیر اکسید کننده

این نوع بیوسید قادر است باکتری ها را بدون اکسیداسیون از بین ببرد. این بیوسیدها اغلب بر پایه گلوتارآلدئید و فرمالدئید هستند و هنگام ورود به آب باعث خوردگی نمی شوند. این نوع مکانیسم عمل، غشای سلول چربی را حل می کند تا میکروارگانیسم ها را از بین ببرد و در نهایت منجر به از بین رفتن آنها می شود.

گلوتار آلدهید که به عنوان ضدعفونی کننده در بیمارستان ها، کتابخانه ها و به عنوان یک تثبیت کننده بیولوژیکی استفاده می شود. اما در حضور مواد آلی به خوبی عمل نمی کند. از معایب می توان به باقی ماندن آب پس از تمیز کردن اشاره کرد.

آمین ها و آمیدهای هالوژنه مانند دی برومونیتریلوپروپیون آمید (DBNPA) در تصفیه آب و کاغذ و سیستم های صنعتی موثر هستند.

آمین های چربی که به عنوان ترکیبات ضد خوردگی و ضد رسوب عمل می کنند.

  • ۰۳/۰۳/۲۹
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی