مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


در سال های اخیر صنعت کشاورزی پیشرفت های چشمگیری داشته است. امروزه از ابزارهای زیادی برای ساخت باغ ها و باغ های هوشمند استفاده می شود که ضمن ساده سازی فرآیند رسیدگی به محصولات کشاورزی، مشکلات کم آبی را که مشکل اصلی در حوزه کشاورزی است برطرف کرده است. تایمر آبیاری ابزار اصلی مورد استفاده در باغبانی است. این دستگاه با نصب و استفاده آسان، زمان آبیاری و تعداد سیکل ها را تنظیم می کند و آبیاری قطره ای را با توجه به نیاز هر محصول تنظیم می کند. انواع مختلفی از برنامه نویس های آبیاری وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب کنید. برای درک بهتر مزایای استفاده از محصول عملکردی با ما همراه باشید.

تایمر آبیاری چیست؟

اول از همه خوب است که تعریف روشنی از این دستگاه داشته باشیم. این نوع تجهیزات مدرن، وسیله ای کوچک و هوشمند است که آبیاری گیاهان را کنترل می کند و با تامین آب در سطح معین، رشد گیاهان را کنترل می کند. در صورت نصب این دستگاه اتوماتیک و هوشمند می توانید زمان آبیاری انعطاف پذیری داشته باشید.زمان آبیاری روی شیر آب تنظیم می شود و پس از آن پمپ باید همیشه باز باشد. نصب و پیکربندی تایمر دستگاه آسان است و نیاز به دانش خاصی ندارد.

مزایای استفاده از تایمر آبیاری

وقتی صحبت از باغبانی و حکمت باغبانی به میان می آید، ما سعی می کنیم از ایجاد استرس در گیاهان و بهبود رشد و باروری آنها جلوگیری کنیم و در عین حال مقدار زیادی آب صرفه جویی کنیم. در واقع هدف از استفاده از این دستگاه افزایش راندمان و بهره وری آبیاری، انعطاف پذیری برنامه ریزی آبیاری، حفظ منابع آب، افزایش راندمان برق آبی، سازگاری با شرایط محیطی و عوامل مشابه می باشد. شما می توانید گیاهان مختلف را به طور منظم آبیاری کنید، زمان بندی و چرخه آبیاری را بر اساس آب و هوای مختلف و آبی که گیاه برای رشد در شرایط بهینه نیاز دارد، تنظیم کنید. در این صورت هزینه های عملیاتی، زمان، انرژی نیروی کار و منابع طبیعی نیز صرفه جویی می شود. برخی از مدل های این دستگاه ها نیازی به برق ندارند و می توان از آنها در اتوماسیون کشاورزی در مقیاس بزرگ استفاده کرد.

نوع تایمر آبیاری

عوامل زیادی بر طبقه بندی تایمرهای آبیاری تأثیر می گذارد. در طبقه بندی کلی انواع این دستگاه به دو دسته تایمر دیجیتال و تایمر آنالوگ یا مکانیکی تقسیم می شوند. این طبقه بندی بر اساس عملکرد تایمر است. در تایمرهای مکانیکی، برخلاف تایمرهای هوشمند، باید آن را برای هر سیکل آبیاری تنظیم کنید. انواع تایمرهای آبیاری عبارتند از: تایمر آبیاری برقی، تایمر باطری، تایمر آبیاری خورشیدی، تایمر قابل نصب بر روی شیرهای آب و قابل اتصال به شیرهای برقی. این دستگاه ها نیز با توجه به تعداد خروجی ها به دو نوع تایمر تک خروجی و دو خروجی طبقه بندی می شوند. https://photoselfi.ir/what-is-an-irrigation-timer/

اگر گیاهان زیادی با نیاز آبی متفاوت و باغ یا گلخانه بزرگ دارید، بهتر است از دو تایمر خروجی استفاده کنید. تایمرهای آبیاری در برندهای مختلفی عرضه می شوند. برند سازنده نیز عاملی در طبقه بندی تایمرهای آبیاری است.

نکاتی برای انتخاب بهترین تایمر آبیاری

برای دستیابی به کارایی و راندمان مطلوب در هنگام استفاده از تایمر آبیاری، چندین فاکتور مهم در هنگام انتخاب و خرید باید در نظر گرفته شود. معیارهای مختلفی مانند: شرایط استفاده از تایمر، نوع گیاه و نیاز آبی آن، نحوه دسترسی به تایمر، ابعاد آبیاری، تعداد خروجی تایمر، برند سازنده، بودجه موجود برای خرید و سایر عوامل در انتخاب تایمر مناسب نقش دارند. در نظر داشته باشید که بیش از هر چیز بهتر است یک برند معتبر را برای خرید این محصول انتخاب کنید تا عملکرد بهینه آن در دراز مدت تضمین شود. سپس می توانید عوامل دیگری را که بر خرید این دستگاه بر اساس نیاز کاربران خود تأثیر می گذارد، بررسی کنید.

به عنوان مثال تایمر آبیاری Orbit به عنوان برند محبوب این محصول یک تایمر دیجیتال حرفه ای است که دارای دو نوع تک خروجی و دو خروجی با برنامه های متعدد قابل تنظیم برای آبیاری می باشد. با توجه به اینکه احتمال تقلب در عرضه این تایمر و سایر مدل های اورجینال بسیار زیاد است، بهتر است برای خرید آن یک نمایندگی معتبر انتخاب کنید.

در نتیجه

در این مقاله به تایمرهای آبیاری و کاربردها و فواید آن پرداختیم و در نهایت تایمر آبیاری مداری را به عنوان نمونه ای از بهترین نوع این محصول معرفی کردیم. بهسازی باغ، گلخانه و باغات با استفاده از تایمرهای دیجیتال و اتوماتیک آبیاری به عنوان یکی از عناصر رشد تکنولوژیک در صنعت کشاورزی مزایای بسیاری را برای کشاورزان و استفاده کنندگان از این عرصه به همراه دارد. فروشگاه ایران دارای انواع مختلفی از این پمپ هوشمند می باشد و شما می توانید با توجه به شرایط آبیاری مورد نیاز گیاه نوع مناسب را انتخاب نمایید.

  • ۰۲/۱۰/۲۸
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی