مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰

کارتریج چیست؟


ابتدا باید ورودی را تعریف کنید. کارتریج ها مواد و مواد مصرفی مورد استفاده چاپگرها هستند و به دو صورت در بازار موجود می باشند. همانند کارتریج های چاپگر، دو نوع کارتریج وجود دارد.

کارتریج تونر یا کارتریج لیزری برای پرینترها و دستگاه های کپی لیزری و دیگری کارتریج جوهر افشان است که برای چاپگرهای جوهر افشان استفاده می شود.

کارتریج های جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان با پاشیدن قطرات ریز جوهر بر روی کاغذ از طریق سوراخ‌های ریز سر، تصاویر رنگی و سیاه و سفید با کیفیت بالا ایجاد می‌کنند. چاپگرهای جوهرافشان دارای سه رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد هستند که در کنار آنها مشکی قرار دارد که برای تولید تصاویر سیاه رنگ استفاده می شود. برخی از چاپگرهای جوهرافشان از ترکیب سه رنگ اصلی، جوهر مشکی تولید می کنند که برای نوشتن متن مناسب نیست. زیرا رنگ آن به سبز یا آبی متمایل است.

در اکثر چاپگرهای جوهر افشان قدیمی، سه رنگ اصلی به هم گره خورده اند و اگر یکی از رنگ ها تمام شود، باید هر سه رنگ را جایگزین کنید. اما امروزه این سه رنگ به طور جداگانه در چاپگرهای جوهرافشان استفاده می شوند.

اساساً اکثر چاپگرهای جوهرافشان دارای 4 رنگ اصلی هستند. با این حال، اگر یک چاپگر حرفه ای می خواهید، بهتر است از قرمز روشن و آبی روشن برای تکمیل سه رنگ اصلی و مشکی استفاده کنید. زیرا ترکیب این شش رنگ هنگام ایجاد عکس با رنگ های طبیعی شگفت انگیز به نظر می رسد.

خرید کارتریج لیزر چیست؟

مواد مورد استفاده در چاپگرهای لیزری پودر یا تونر، چاپگرهای کارتریج جوهر و تونر کارتریج نامیده می شود.

در پرینترهای لیزری سفارش چاپ توسط کارتریج پودر و درام به کاغذ منتقل می شود. در نتیجه هد و درام در کارتریج های لیزری و جوهر، وظیفه انتقال اطلاعات و چاپ آن را با استفاده از کاغذ مصرفی بر عهده دارند.

انواع کارتریج

تمام کارتریج های لیزر دارای دو بخش اصلی هستند: درام و تونر. گاهی اوقات این دو قسمت در برخی دستگاه ها به صورت جداگانه و در برخی دیگر در یک کارتریج استفاده می شوند. علاوه بر این وجود 4 رنگ اصلی مشکی، قرمز، زرد و آبی در تمامی شرکت های رنگی ضروری است و بقیه رنگ ها از ترکیب این 4 رنگ ایجاد می شوند. در برخی از چاپگرها این چهار رنگ در 4 کارتریج مجزا قرار می گیرند و هر رنگ در یک کارتریج قرار می گیرد و در برخی دیگر از چاپگرها این چهار رنگ در 2 کارتریج قرار می گیرند بنابراین کارتریج رنگی لیزری حاوی سه رنگ آبی است. زرد و قرمز است و در کنار کارتریج مشکی استفاده می شود. در این نوع کارتریج سر در کارتریج قرار می گیرد.

برخی از چاپگرها دارای 6 کارتریج هستند که علاوه بر رنگ اصلی از دو رنگ به اصطلاح عکس استفاده می کنند

این 2 رنگ قرمز و آبی کم رنگ هستند که به آنها فتو فیروزه ای و عکس سرخابی می گویند. این نوع چاپگر PhotoSmart نام دارد و معمولاً برای مقاصد عکاسی استفاده می شود. پرینترهای لیزری به همین تعداد تونر دارند و در قالب کارتریج با 4 رنگ اصلی استفاده می شوند. در چاپگر لیزری مشکی از کارتریج مشکی استفاده می شود و در چنین دستگاهی درام و تونر در یک کارتریج قرار می گیرند.

کارتریج یا کارتریج درست است؟

تلفظ صحیح کلمه «پاتروژ» است و کلمه «پاتروژ» به اشتباه در گویش کلمه ایجاد شده است. معادل انگلیسی این کلمه کارتریج است که حتی در محصولات دیگر نیز استفاده می شود.

تفاوت بین کارتریج لیزری و جوهر افشان

تفاوت این دو نوع کارتریج را می توان به ساده ترین شکل بیان کرد که کارتریج تونر از پودر تونر برای چاپ استفاده می کند. پس با احتیاط پودر را مطابق تصویر و متن روی کاغذ می اندازد.

اما کارتریج جوهر افشان به صورت آب است و تصویر و متن شما را به صورت قطرات بسیار ریز آب به کاغذ می دهد.

کارتریج دستگاه کپی مانند کارتریج پرینتر لیزری عمل می کند، تفاوت آن در این است که مقدار پودر تونر بیشتر است.

برخی از کارتریج های لیزر و جوهر حاوی بخشی به نام تراشه هستند که اطلاعاتی در مورد مقدار مواد مصرفی داخل کارتریج ارائه می دهد. در واقع بسته به میزان تونر یا جوهر موجود در تراشه ها، ظرفیت چاپ کارتریج بر اساس تعداد برگه ها تعیین می شود که در عین حال از میزان مواد داخل کارتریج کاسته می شود و تعداد صفحات خاصی نیز می شود. نیز کاهش یافته است. و پیغام خطا به چاپگر و سپس از چاپگر به کامپیوتر ارسال می شود

در خرید کارتریج به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به فکر خرید پرینتر لیزری آوفرهنگ  هستید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نوع کارتریج است. انتخاب کارتریج مناسب می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. اگر چاپگر شما توانایی چاپ اسناد سیاه و سفید را دارد، بهتر است از جوهر سیاه استفاده کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی زیادی کنید.

نکته مهم دیگر هنگام خرید کارتریج این است که از سازگاری آن با چاپگر خود اطمینان حاصل کنید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بیشتر به حفاظت از محیط زیست اهمیت می دهید، کارتریج های مستعمل برای شما مناسب هستند. البته برخی از جوهرها گران هستند و با مطالعه دقیق بازار پرینترها متوجه خواهید شد که هزینه خرید کارتریج جوهر برای چاپگر شما با خرید چاپگر مدل جدید با جوهر بسیار متفاوت است. در این مورد، مقرون به صرفه ترین گزینه تعویض چاپگر شماست.

  • ۰۲/۰۸/۱۴
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی