مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰

 

این روستای افسانهای مانند جواهری سبز در دل طبیعت بکر مازندران میدرخشد و همه ساله گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری از اقصی نقاط جهان را به خود جذب میکند به همین سبب است که جز محبوبترین جاهای دیدنی و تفریحات رامسر به شمار میرود. ماجرای ما یک قلعه سنگی با برج و باروهایی است که سر به فلک کشیدهاند، درست روی قله کوه که حالا بعد از صدها سال بازنشسته شده و جز شگفتی چیزی برای بازدیدکنندگان باقی نگذاشته است. در تعاریف مردم محلی به تونلی درون این قلعه اشاره می شود که انتهای آن به روستای نیاسته که در پایین مارکوه قرار دارد ختم میشده و در گذشته سربازان برای خروج یا ورود اضطراری ازآن استفاده می کردند که البته با تحقیقات انجام شده مشخص شده که این امر صحت نداشته و چاله ی موجود در قلعه به دلیل عدم دسترسی مستقیم قلعه به آب، کاربرد سردآب داشته و تونل نیست. زمانی که شما از مسیر جنگل و درختان بزرگ و کوچک عبور می کنید و به محوطه آبشار می رسید، کوه نسبتا کوچکی را مشاهده می کنید که خزه ها سطح آن را پوشانده اند و آب از بالا به سمت پایین سرازیر می شود. قبل از رسیدن به آبشار رنگو نیز این امکان وجود دارد تا ساعتی چند در کمپ رنگو استراحت کنید و با صرف غذایی خوشمزه و مقوی خود را برای یک پیادهروی جانانه آماده کنید. قسمت هایی از آبشار لونک صخره ها و سنگ هایی مشاهده می کنید که موجب شده تا در زمان سقوط آب امواجی در این آب ها ایجاد شوند. در پیادهرویها بهخصوص در مسیر جنگل، رود و در آبشار بهتر است وسایل گرانقیمت مثل دوربین، طلا و ساعت با خود حمل نکنید. آبشار ترز در قلب جنگل قرار گرفته و مسیر رسیدن به آن طوری است که باید از جنگل و رودخانه و ارتفاعات مختلفی عبور کنید و وقتی حسابی خسته شدید، به یک باره به یک آبشار بسیار زیبا و جذاب برسید.

مرکز خرید مرکاتو دبی - آرشین پرواز آبشار رنگو شاید از جهت ارتفاع خاص نباشد؛ بلندترین آبشار تنها 7 متر ارتفاع دارد. اگر کنجکاو هستید که بدانید، مسیر سمت راستی دوراهی، شما را به کجا میبرد، باید بگوییم که جاده سمت راستی سنگلاخ است و بعد از حدود یکونیم ساعت رانندگی به روستای جهان نما میرسد. مسیر رودخانه قره سو از دهستان استرآباد و روستاهای مزبور می گذرد. همچنین به دلیل موقعیت مناسب رشد انواع گل ها و گیاهان دارویی در این روستا، تولید گیاهان دارویی، یکی از منابع مهم درآمد مردم به شمار می رود. قهوه خانه های بین راهی محلی مناسب برای خوردن چای و استراحت است که معمولاً رانندگان دقایقی را در کنار یکی از آنها می ایستند. یوسف گران پاشا، مدیرعامل وقت راهآهن شمال، در این رابطه گفته بود:بر اساس قراردادی که با دانشگاه صنعتی شریف برای سنجش مقاومت پل ورسک منعقد شد، سنسوری روی پل نصب شده است که میزان ضربههای ناشی از تردد قطار را روی پل بررسی میکند و در صورت ایجاد مشکل، هشدارهای لازم به مرکز مانیتورینگ ارسال میشود. روستای کندلوس بین جنگل های سرسبز و دره قرار دارد هر چند در محوطه مجتمع اقامتی آلاچیقهایی نصب شده، اما تا کافیشاپ هم راه چندانی نیست. در هر فصلی که از این جنگل دیدن کنید، پیاده روی در آب و هوای خوش آن حس بهشت را برایتان خواهد داشت. شمال ایران در تضاد با اکثر مناطق مرکزی کشور که شرایط کویری دارند، حقیقتا به مثابه بهشت است. کوههای جنوبی فیلبند که به شهر بابل میرسند، میزبان امامزاده معروف دیگری هستند که از جاهای دیدنی فیلبند و مناطق زیارتی آن محسوب میشود. وی در موزه پارس یا عمارت فرنگی واقع در روبروی زندان کریم خانی (ارگ کریم خانی) ضلع جنوبی مجاور حیاط هنرستان صنعتی نمازی شیراز به خاک سپرده شدهاست. کریمخان توانست پس از فروپاشی حکومت نادرشاه افشار، تمام بخشهای مرکزی، شمالی، غربی و جنوبی ایران را تحت حکومت خود درآورد.

وی پیش از به قدرت رسیدن رئیس طایفه زند و از فرماندهان سپاه نادرشاه بود. قطارهای معمولی قدرت لازم برای حرکت در آنجا را نداشتند. از آنجا که در نزدیکی آبشار محلی برای برپایی چادر وجود دارد بنابراین این سفر میتواند از نوع کمپینگ و شبمانی باشد. فصل پاییز: هوا رفته رفته سرد می شود اما لباس طبیعت بکر آبشار آب پری رنگارنگ است و تصویری تماشایی از طبیعت را به رخ می کشد. امروز گیسوم در شمال غرب دریای خزر با معرفی طبیعت زیبای تالش گیلان را به عنوان یکی از مراکز گردشگری ایران از دیگر جاذبه های گردشگری جداکرده است. این جاذبه دیدنی با نام قلعه رودخان، دژ رودخان یا قلعه حسامی در پارک جنگلی قلعه رودخان قرار دارد و عنوان بزرگترین قلعه آجری ایران را به خود اختصاص داده است. طبیعت این استان دنیایی از جنگلهای سبز، آبشارها، رودها و مناطق کوهستانی زیبا را در خود جا داده است. در بخش شرقی این استان، روستای فیلبند در ارتفاعات چلاو قرار دارد و یکی از زیباترین مناطق است. علاوه بر اینکه روستای الاشت مازندران زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد روستاهایی اطراف نیز در نوع خود بسیار بی نظیر و شایان توجه ظاهر شده اند. یکی از اقداماتی که بسیار هوشمندانه و دقیق کار شد ساخت تونل در رودخانه ورسک برای جلوگیری از طغیان رودخانه بود.

در نزدیکی این غار بازمانده ای از یک قلعه و برج ویران شده وجود دارد که زمانی سازه ای زیبا از سنگ و ملات بود. وقتی گفته میشود تماشای این قلعه را از دست ندهید، شاید گمان کنید صرفا به دلیل جنبه تاریخی و اثر ملی است. اشاره کرد. این روستای زیبا در نقاطی بلند از رشتهکوه البرز قرار دارد و کوه معروف آن یعنی کوه درازنو هم قلهای مرتفع به اندازه ۲۸۰۰ متر از سطح دریاست. از جمله آنها به چشمه رزوی غربی، چشمه رزوی شرقی، جیکا چشمه، لار چشمه و مرس چشمه میتوان اشاره کرد. دشت لار از شمال به کوههای شهرستان نور مازندران، از شرق و شمال شرق به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا، شهرستان دماوند و پلور آمل، از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر گسترده شده. دلیل نام گذاری این اسم به دلیل وجود کوههای تالش است. از طرفی به دلیل رطوبت بالای این مسیر و همینطور اطراف خود آبشار دقت کنید که کجا قدم میگذارید. اکنون مسیری کوهستانی و جنگلی را پیش رو دارید تا در 21 کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان به منطقهای به نام لونک و سپس آبشار زیبای لونک برسید. ارتفاع دیلمان از سطح دریا ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر است و زمستانهای سخت و پر برفی دارد. روستای اسپیلی منطقهای با صفا و زیبا با مردمی مهمان نواز که پذیرای گردشگران است و در دو کیلومتری دیلمان قرار دارد.

مسجد جامع شاه عباسی یکی دیگر از جاهای دیدنی ساری است که در فاصله ی ۲۵ کیلومتری از آن و در روستای فرح آباد قرار گرفته است. روستای درازنو هم در مرتفعترین ارتفاعات کردکوی واقع شده است. این منطقه زیبا در نزدیکی شهر رامسر قرار دارد و مرتفعترین ییلاق در این منطقه است.کوهستانهای ییلاق لپاسر در طول تابستان نیز پوشیده از برف هستند و کوه سمامس که بلندترین قله کوهستان سماسوس در رامسر به شمار میرود، در این ییلاق قرار دارد. ساختمان پنج طبقهای در ورودی ماسوله و سیمهای برق و مخابراتی ناهمگون از جمله مواردی بودند که جمع آوری شد. ماسوله با خانههای پلکانی، شمعدانیها، بازارچههای محلی، هوای خنک، بوی خوش غذاهای محلی و سوغاتیهای رنگارنگ برای مسافران جذابیتهای منحصربهفردی دارد. آبشار خره بو یا خرم بو یکی دیگر از آبشارهای زیبای ماسوله است که ۲۰ متر ارتفاع دارد. آبشار مثل مرواریدی در دل جنگلی پر از درختان برافراشته، بوتهها و گیاهان جنگلی پنهان شده و دیدن آن فقط نصیب طبیعتگردانی که به دنبال کمی هیجان باشند میشود. از اینجا به بعد با یک پیادهروی 4 ساعته هیجان انگیز به آبشار رنگو میرسید. روستای باباولی که در آن بقعه بابا ولی و در نزدیکیاش آبشار باباولی وجود دارد یکی از باصفاترین جاهای دیدنی سیاهکل است که حتما باید به آن سری بزنید، البته نه در فصل سرما. سد شهید رجایی که از آن با عنوان سد سلیمان تنگه نیز یاد می شود در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری واقع در بخش دودانگه و در نزدیکی روستای افراچال می باشد.

آبشار آب پری رویان در جنگلی در ۱۷ کیلومتری شهر رویان در استان مازندران قرار دارد. با این حال اگر دوست داشته باشید در زمان خلوتی به تماشای آبشار لونک بروید و از فضای بکر آن لذت ببرید، اوایل زمستان انتخاب بهتری است، فقط باید خیلی مراقب باشید چون آبشار دیگر یخ زده است و جاده هم خیلی لغزنده است. اگر دوست دارید که راهی این غار شوید، باید به اطراف روستا و زیر قله دکالی بروید. اگر تمایل دارید تا شبهای هیجانانگیز گرگان را تجربه کنید کارشناسان توانمند ما در خدمت شما هستند تا با رزرو هتل های گرگان مانند هتل شهاب گرگان بهترینها را برایتان به ارمغان آورند. کنار گلهای زرد بابونه که مانند فرش زرد رنگ مخملی قسمتهای میانی دشت دریاسر را پر کردهاست، درختهای متفاوتی هم بهچشم میخورد. آبشار لونک، در میان درختان سر به فلک کشیده اطراف و گلهای وحشی و زیبای پیرامون، مانند عروسی زیبا میدرخشد. همچنین اگر خوششانس باشید و احتیاط کنید، میتوانید در اطراف این آبشار جانورانی مثل پلنگ، مرال، شوکا، روباه و کبک هم ببینید. شما اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید و شخصی همراه شما باشد که دارای تجربه در این زمینه است، با گذراندن حدود ۵ الی ۶ ساعت قادر به فتح این قله هستید! مدت پرواز حدود ۱۰ دقیقه است و کسانی که تجربه چندان زیادی در این زمینه ندارند هم میتوانند پاراگلایدرسواری را تجربه کنند. بسیاری از کسانی که از نقاط دور به گلستان راهی میشوند، ترجیح میدهند که به مشهد هم سری بزنند و زیارتی داشته باشند.

کار رضا شاه برای بومیان و دیگر کسانی که این داستان را دیدند و شنیدند بسیار شگفت بود و امروز هم پس از گذشت دهه ها همچنان این داستان در میان ایرانیان روان است . درباره چشمه گل رامیان و علت نام گذاری این چشمه که چرا به چشمه گل شناخته میشود گفته اند که، در زبان ترکی گل به نقطهای میگویند که بسیار عمیق، گود و فرورفته باشد و داخل آن آب جمع شده باشد و گفتهاند که واژهی گل از واژگان آرامی است که معنی آن چشمه جوشان است. جهاننما هم مانند درازنو پُر از صحنههای زیبای طبیعی مثل رود، چشمه و دشتهای سبز است. این بازار بعد از میدان شهرداری گرگان واقع شده و یک راسته باریک مانند است که دارای چرخش ها و پیچ های متنوعی بوده و در نهایت یک بازار محلی و کاملاً فعال را تشکیل می دهد. خانههای درازنو از مواد و مصالح متنوعی ساخته شدهاند. گرگان از بازارهای متنوعی برخوردار است که سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران میباشد. لازم به یادآوری است که گیاهان و بوتههای این منطقه خواص درمانی بسیاری دارند که اگر با آنها آشنا باشید، میتوانند در درمان بیماریهای مختلف به شما کمک کنند. همچنین این منطقه در فصول مختلف مورد استفاده ماهیگیری قرار میگیرد. وجود برف در فصول گرم سال در این غار باعث شده که نامش را یخچال بگذارند. وجود آب و هوای مناسب، دیدنیهای طبیعی بینظیر و جاذبههای گردشگری فراوان، باعث شده تا بسیاری از مسافران در ایام مختلف سال به مرزنآباد، رفت و آمد داشته باشند. این منطقه ییلاقی و اطراف آن جذابیتهای بسیاری دارد. این روستا یکی دیگر از ییلاقات خوش آب و هوا در استان مازندران است که علاوه بر طبیعت بکر و بی نظیرش، دارای قدمتی ۴۰۰۰ ساله بوده و به عنوان لوکیشن بسیاری از فیلم های سینمایی نیز از آن استفاده شده است.

پس علاوه بر کفش راحت و مناسب، بهتر است باتوم کوهنوردی هم به همراه داشته باشید. برخی ایلهای لر در شکل گیری حکومت به کریمخان کمک کرده و همراه وی به شیراز رفتند اما پس از انقراض سلسله زندیه به لرستان بازگشتند. وی توانست محمدعلی خان، حاکم همدان و حسنعلی خان، حاکم اردلان را شکست دهد و حامیانی پیدا کند. وی اجازه داد تا بعضی از اقوام ساکن شمال ایران مستقل از حکومت باقی بمانند و یکی از همانها به نام طایفه قاجار با شکست لطفعلی خان زند دودمان زندیه را برانداختند. اول از داخل گرگان خودتان را به بلوار صیاد شیرازی برسانید و تا رسیدن به بلوار معروف ناهارخوران به مسیرتان ادامه دهید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را برای سفر به این آبشار زیبا راهنمایی کنیم. اگر زمانی خواستید برای دیدن این آبشار زیبا راهی گرگان شوید میتوانید برای اجاره آنلاین اقامتگاه به سایت پینورست سر بزنید. پس از پیمودن حدود 2 کیلومتر از روستای آرام توشن و عبور از مسیری کوتاه در میان بوتهها و درختان متنوع، خود را در جوار رودخانهای میبینید که با خنکای خود شما را وسوسه به آبتنی میکند میتوانید پس از یک پیاده روی پرنشاط، تنی به آب بزنید و یا در کنار رودخانه به استراحت بپردازید و به نجوای آب گوش کنید. پیاده روی از این مسیر به سمت آبشار در مسیری شیبدار انجام می شود و نسبتا طولانی است. برخی از جاهای دیدنی جنگل دالخانی در خود جنگل قرار دارند و برخی هم در فاصله کمی از جنگل واقع شده اند و آنقدر خاص و زیبا هستند که ارزشش را دارد مسیری را طی کرد و از جنگل خارج شد تا از آن ها بازدید کرد. این کاخموزه در خیابان شهید رجایی رامسر، جنب هتل رامسر واقع شده است و فاصله آن با جنگل دالخانی ۲۸ کیلومتر (۴۶ دقیقه) است.

نفره به افراد در اقامتگاه و نیز نحوه استقرار افراد در خانه محلی، بستگی به ترکیب نفرات تور و ظرفیت هتل یا خانه محلی دارد. گشتوگذارتان را در دشت لار با اقامت در دامان طبیعت و برپاکردن کمپ و چادر میتوانید کامل کنید، البته در صورتی که تجهیزات لازم را بههمراه داشته باشید و تجربه کافی برای شبمانی در طبیعت را داشته باشید یا بههمراه افراد و گروههای حرفهای اقدام به این کار کنید. این دشت زیبا دسترسی خوبی از تهران، آمل و دماوند دارد؛ بنابراین شما می توانید در هر یک از این شهرهای اطراف اقامت داشته و به دشت لار که به شقایقهای سرخش مشهور است، سر بزنید. بنابراین بهترین زمان که هم آب و هوا خوب باشد و هم شرجی بودن هوا اذیت کننده نباشد ماههای اردیبهشت، خرداد، شهریور و مهر است. دلیل دیگری که این مکان مقصد مناسبی برای دوستداران طبیعت است، بکر بودن و خلوت بودن آن است. تلهکابین مشهور نمک آبرود و سورتمه، پیست کارتینگ، زیپلاین، پل معلق و تفریحات دیگری مخصوص این شهرک است باعث شده تا هر ساله پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور باشد. اگر تجربه سفرکردن به روستای درازنو یا شهرها و روستاهای دیگری از گلستان یا شمال ایران را دارید، حتماً از خاطرات و تجربههایتان برای ما و همراهان ره بال آسمان بگویید.

  • ۰۲/۰۷/۱۳
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی