مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰

 

غزاله هفت ساله یک پرنده کاغدی درست کرده است و معلمش به او میگوید که این (پرنده کاغذی)محاسبات درخشانی را نشان می دهد. اما آیا فواید آموزش چرتکه به کودکان تنها محدود به محاسبات می شود ؟ تمام کودکان شعرها را به سرعت حفظ میشوند و این مسئله میتواند کمک کند تا مفاهیم ریاضی را با شعر به سرعت بیاموزند. برای انجام این بازی، از کارتهای بازی بزرگسالان مثل کارتهای بازی اونو کمک بگیرید. حالا آنها را برگردانید و از کودک بخواهید کارتهای دارای اعداد یکسان را (کارتها باید دوبه دو دارای یک عدد یکسان باشند) با هم جور کند. حالا سیاوش چند ریال پول دارد؟ بنابراین هر چند قرار نیست که همه انسان ها ریاضیدان شوند، اما لازم است که همه ما ریاضی را بفهمیم، مفاهیم مهم و پایه ای آن را بشناسیم و در حد مطلوبی آن را فرابگیریم. اگر میخواهید تمرینات ریاضی قویتری را به این بازی اضافه کنید؛می توانید یک علامت جمع یا تفریق بین دو سمت دومینو قرار دهید، که کودک اعداد و نتیجه را بنویسد یا بگوید. برای دیدن تمرینات مشابه میتوانید صفحه اینستاگرام نورولند را دنبال کنید. در 2 تا 3 سالگی شما میتوانید با بازی زیر آموزش اعداد به کودک را سادهتر کنید: اسباببازیهای او را در یک خط مستقیم قرار دهید و از کودکتان بخواهید حین شمارش اسباببازیها به آنها اشاره کند.

درست کنند. و از آنها گرفته و روی میز قرار داده و بعد کارت شماره 4 را انتخاب کرده و به بچه ها نشان داده و بعد به تخته در جای مناسب می چسبانیم و سپس به بچه ها می گوییم که2 کمتر از 4 است و بعد از آنها می خواهیم که یک دسته ی چهارتایی درست کنند و روی میز سمت راست قرار دهند . همه بچه ها دوست دارند با اشیاء اطراف خودشان بازی کنند ما تلاش می کنیم این علاقه بچه ها را با ایده هایی ترکیب کنیم که با استفاده از آنها بتوانید کاردستی های زیبا خلق کنید. و بعد توجه بچه ها را به تخته جلب می کنیم و بعد با یک گچ هر مداد را به یک آدمک وصل می کنیم و بعد می گوییم همان تعداد که مداد داریم همان تعداد هم آدمک داریم. این بچه شما را”باهوش جاده” میسازد .اینطور نیست؟

یک مزیت شگفتانگیز از یادگیری ریاضیات(اگرچه به اجبار).اینطور نیست؟ خانم نادری مادر دو فرزند و معلم ریاضی در شیراز می گوید:”بازی با اعداد یک هنر است.”او توضیح میدهد که ریاضیات اشتیاق می آورد. اگر معلمی مساله ای را در کلاس مطرح کرد و تعدادی از دانش آموزان که پاسخ درست داده بخواهد تا بر روی تابلو آن مساله را حل کند تا بقیه را نگاه کنند ، بلکه از راه (غیر مستقیم ) یعنی با توضیح دادن و ساده کردن داده های مساله و یا با رسم شگل و دانش آموزان را وادار کنند تا خوشان استدلال کرده و آن مساله را حل کنند. بنابراین برای کودک خود ارزش اعداد را توضیح داده و به آنها بیاموزید که آنها را با یکدیگر مقایسه کنند. سعی کنید از او بخواهید که قد و وزنش را محاسبه کند و با دیگر اعضای خانواده مقایسه نماید. به کمک این بازیها بهراحتی میتوان مفاهیمی همچون یادگیری ساعت، شکلها، عملیات ریاضی و موارد دیگر را به کودک نوآموز آموخت و در ضمیر ناخودآگاه او ثبت کرد.

یکی از مزیتهای بزرگ شرکت در کلاسهای پیش دبستانی شناخت قوانین اجتماعی و آمادگی نوآموز جهت ورود به اجتماع است. بیشتر کودکان نوآموز قبل از ورود به پایه پیش دبستانی آوازه درس ریاضی را میشوند و یادگیری مفاهیم پایهای این درس برای بسیاری از آنها یک کابوس بزرگ است. آموزش اعداد به کودکان در هر سنی به چه شکل خواهد بود؟ گفتنی است که سیستم شمارهگذاری سومریها شصتتایی بود که بر روی چرتکه اعمال شد. نکته ای که سبب می شود والدین فرزندان خود را ثبت نام کنند در واقع آشنایی با همان اهداف یادگیری چرتکه می باشد، پس در واقع میتوان گفت چرتکه وسیله جدید آموزشی نیست، اما با یاد گرفتن ساختار آن توسط معلمان، دانش آموزان می توانند از آن برای تثبیت ومفاهیم ریاضی استفاده نمایند. برای تثبیت این اثر می توان از اتوبوس هایی استفاده کرد که ریاضی وار ، طراحی شده اند. مسافتهای پیموده شده، اتومبیل ها، فاصله، زمان رسیدن، سرعت به ازای هرکیلومتر و هر فاکتور جاده ای در خودش ریاضی دارد. مدیریت زمان در کودکان افزایش داشته است.

اما آموزش مفاهیم پایه مانند اعداد و حل مسئله به کودکان تا 7 سالگی ادامه خواهد داشت. کودکان میتوانند بجای نمایش عادی که ما معمولا از آنها میخواهیم (مانند خواندن اهنگی که در مدرسه یاد گرفتند)،درمورد چیزهایی که از ریاضی درک میکنند و خوششان میآید، صحبت کنند. کودکان مانند هم نیستند و میزان یادگیری آنها در این بازه زمانی با یکدیگر یکسان نیست. 1-مهارت ذهنی 2-مهارت عملکردی یعنی توانایی تبدیل مهارت ذهنی به عمل مانند کشیدن خانه بااشکال هندسی3-مهارت فرایندی یعنی چگونگی انجام فعالیت های شناختی 4-مهارت موقعیتی یعنی تشخیص اینکه چه وقت دانش ها به کار گرفته شود . مانند این عبارت : تورا دین ودانش رهاند درست . این کتاب مصور آموزشی به کودکان نشان میدهد که ریاضی بیشتر از آنچه بتوانیم تصور کنیم مهیج، مفرح و دوستداشتنی است. 2. ایجاد تسلط بر مفاهیم ریاضی- آموزش چرتکه به کودکان کمک میکند تا مفاهیم ریاضی را به صورت تعاملی و شاداب فرا بگیرند. بیان خصوصیات اشکال هندسی مثل مثلث به صورت سه گوش، دایره به صورت گردی و مستطیل به صورت چهار گوش مهم چگونه بچه ها را به ریاضی علاقه مند کنیم است. حین این مسابقه هرکس هر اسباب بازی که جمع میکند آن را میشمارد و هرکس زودتر 30 اسباب بازی جمع کرد، برنده است.

همراه با کودک خود هر آنچه از ریاضی را که به او آموزش میدهید، در قالب کتاب برای او بسازید. من همیشه باور داشتم که اطمینان و اعتماد بنفس هیچ ربطی به ریاضی ندارد. غزاله می پرسد:” اریگامی چه ربطی به آن دارد؟ ۲. مسیر حرکت او برای رسیدن به حداکثر توانایی حل مسائل ریاضی را مشخص می کنیم. در این مقاله سعی کردیم تا با چند بازی ساده روشهای آموزش اعداد به کودک را بررسی کنیم. نظر خود را دربارهی این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. این روند را تکرار میکنیم. در این بازی اعداد برای کودکان کشیده میشوند و کودک باید هریک را رنگ کند تا با شکل آن آشنا شود. پکیج آموزش ریاضی اول تا ششم دبستان برای کودکان در مقاطع بالاتر نیز مناسب است. هم اکنون شما می تواند واسخ این سوالات و دیگر سوالات جذاب دربارۀ ریاضی را پیدا کنید. کنار فرزندانتان بنشینید و شروع به ساخت مدل های متفاوت کنید زیرا زمانی که شما قایق،قلعه،هواپیما و یا چیز های دیگر می سازید همین کار سبب تشویق فرزندتان برای ساخت طرح خود می شود. ۳. با روزی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تمرین ریاضی در محیطی رنگارنگ و شاد ، مطالب پیشرفته ریاضی را با او تمرین می کنیم.

توصیه می شود که معلمان علاوه بر تدریس کامل مباحث و مطالب درسی، حتما به آموزش ریاضی چهارم ابتدایی با بازی را در برنامه خود قرار دهند تا بتوانند شاهد پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خود باشند. مطالب کتاب فصل میوه چینی اول ابتدایی بر اساس مباحث کتاب درسی مدرسه دسته بندی شده اند. پس باید روشهای نوین و جدیدی بر این اساس پایه گذاری شود . پس از جمع­آوری داده­ ها در شرایط خط پایه، برنامه آموزش مستقیم که بر اساس محتوای کتاب های ریاضی پایه­ اول تا سوم ابتدایی طراحی شده بود، در شرایط مداخله آموزشی بر روی هر سه آزمودنی اجرا گردید. این بازی را میتوانید در سنین کمتر هم برای درک مفهوم شمارش اجرا کنید. میتوانید به کودک خود یک دومینو بدهید تا او نقاط دو طرف را بشمارد. در صورت نداشتن دومینو شما میتوانید روی یک برگه برای فرزندتان شکل دومینو را ترسیم کنید و نقاطی روی آن بکشید و از کودک بخواهید این نقاط را بشمارد. با استفاده از پلتفرمهای آموزشی آنلاین، کودکان میتوانند به صورت تعاملی و با استفاده از ویدئوهای آموزشی و تمرینهای متنوع، مفاهیم ریاضیات را یاد بگیرند. بخش اصلی آموزش اعداد در کودکان 2 تا 4 ساله اتفاق میافتد.

براساس منبع اول و دوم این مقاله کودکان تا 12ماهگی به درک مفهوم اعداد تا عدد سه میرسند. از جمله مفاهیم مهمی هستند که کودکان پیش از دبستان به تدریج شروع به فراگیری آنان میکنند. معلم در تایید حرف های خود ادامه داد که:”تبدیل ریاضی به سرگرمی بخش مهمی از زندگی کودکان ، اعتماد بنفس آنها را در زمینههای مختلف دیگر نیز افزایش میدهد. شمارش معکوس نیز مهارت مهمی است که بچه ها را برای تفریق آماده می سازد. سطلهایی آماده کرده و روی هریک عددی بنویسید. سپس به تعداد نوشته شده روی هر سطل سنگ درون آن سنگ بریزد. اندازه این سوراخ های روی جعبه باید به گونه ای باشد که توپ شما روی آن قرار بگیرد و با ضربه چکش وارد جعبه شود. کودکان ابتدا باید اندازه گیری طول را با استفاده از موارد غیر استاندارد قبل از اینکه بتوانند با اندازه گیری های استاندارد آشنا شوند، یاد بگیرند. به همین دلیل است که بسیاریاز کودکان بیشاز 1ساله از واژههایی مانند: نیست، هیچی(که نشانگر آشنایی آنها با مفهوم نبودن و صفر بودن) دوتا یا یکی استفاده میکنند. این یک فعالیت عالی در فضای باز برای آموزش اعداد به کودک است. سوال و جواب هوشمندانه ریاضی یک مکالمه عالی را بهمراه دارد.

در یک مهمانی دورهمی مادر-فرزندی علی چهار ساله از مینا سوال میکند که:”فکر می کنم که عدد مورد علاقه من ۵ است. ایجاد قوه تناظر ، به پرورش مفهوم عدد و آموزش ریاضی در کودکان پیش دبستانی کمک می کند . بهتر است از 6 ماهگی با آموزش رنگها، اشکال و اندازهها شروع به آموزش اعداد به کودکان کنید. تا قبل از 2سالگی ممکن است کودک شما چند نام چند عدد را یاد گرفته باشد یا حتی آنها را به شکل یک شعر حفظی پشت هم (مرتب یا نامرتب) بخواند. البته ممکن است کودک حین شمارش اعدادی را جا بندازد و یا قاطی کند. شرکت در کلاس آموزش چرتکه از چه سنی مناسب است؟ جمع اعداد در چرتکه چگونه است؟ قدمت چرتکه به بیش از دو هزار سال رسیده و در سرزمین سومر و بابل (عراق امروزی) ابداع شده است. بهترین کلاس چرتکه در اصفهان کلاسی است که از روشهای مدرن برای آموزش این مهارتها به کودکان استفاده کند. درست است که کودکان به شکل غریزی مفهوم اعداد را درک میکنند اما برای توسعه این غریزه نیاز به یادگیری نماد و نام اعداد دارند.

کتاب صوتی شوالیه کامفرنس و مهمونی پادشاه قصهای جذاب و شنیدنی از سیندی نینس فاندر است. گروهی از نویسندگان به سرپرستی. برای آموزش سمت راست و چپ طبق تجربه ی نویسندگان ابتدا بهتر است که دست راست و چپ را به صورت عینی به کودک آموزش داد. در این صورت شما اشتباه کودک را تصحیح کنید تا آموزش شمارش در او نهادینه شود. که اهمیت آموزش ریاضی به کودکان را نشان می دهد . گفته میشود یادگیری اعداد در کودکان مسئلهای بدیهی در آموزش ریاضی به کودکان است. او میگوید بیشتر والدین نمیدانند که خلاقیتی که از ریاضی سرچشمه میگیرد، به اندازه خلاقیتی است که از غریزه طبیعی بوجود میآید. شروع به درک اندازه ها میکند و به اشیای بزرگتر توجه نشان میدهد. به علاوه بازی نورولند را به شما پیشنهاد میکنیم که برای تقویت مهارتهای ریاضی کودکان بخشهای جذاب و مختلفی دارد. کودکان تا 4سالگی معمولاً میتوانند تا 10 و یا بیشتر بشمارند. آنها میتوانند به چند جسم یکی-یکی اشاره کرده و آنها را بشمارند. در ادامه چند روش آموزش اعداد ریاضی با بازی را جمع آوری کردهایم که میتوانند به شما در آموزش اعداد به کودکان کمک کنند.

  • ۰۲/۰۸/۰۱
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی