مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰


آیا تا به حال به روتین آرایش خود اهمیت داده اید؟ جالب است بدانید که ارگانیک و طبیعی در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی با درصد بالایی از مواد اولیه با کیفیت ترین محصولات را تشکیل می دهند. همه لوسیون‌ها، سرم‌های مو، برس‌ها، رژلب‌ها و حتی ریمل‌ها و خط چشم‌هایی که هر روز استفاده می‌کنیم، نوعی فرمول مبتنی بر روغن دارند.

روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن ماکادمیا و غیره. نام های معروفی هستند و همه ما آنها را می شناسیم و از خواص بی شمار و طیف گسترده ای از کاربردهای آنها آگاه هستیم. اما این روزها نام روغن کرچک بیش از هر زمان دیگری در تولید محصولات جدید و پرطرفدار صنعت زیبایی مطرح است. روغنی طبیعی با خواص استثنایی که اخیرا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

روغن کرچک چیست؟

روغن پاپایا روغن پاپایا است که بهره برداری و استفاده از آن قدمتی چند هزار ساله دارد. روغن کرچک از یک میوه گرمسیری به نام Ricinus communis در طی فرآیند استخراج روغن به دست می آید. دانه های این میوه به دانه سویا معروف است و حاوی آنزیمی به نام ریسین است. ریسین یک آنزیم سمی است که می تواند مکانیسم های بدن را مختل کند. اما در فرآیند تولید روغن کرچک، دانه های این میوه گرمای زیادی را متحمل می شوند و آنزیم ریسین کاملاً غیر فعال می شود.

با تاریخچه روغن کرچک آشنا شوید

تاریخچه استفاده از روغن این میوه گرمسیری از مصر باستان آغاز می شود. این روغن به عنوان سوخت لامپ در مصر استفاده می شد. همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری هایی مانند سوزش سر دل و عفونت چشم و همچنین برای تحریک باروری و انقباضات رحمی استفاده می شود.

اما امروزه شاهد تغییرات زیادی در استفاده از روغن کرچک هستیم; به عنوان یک عامل ماسک طبیعی، برای رفع مشکلات پوستی و تقویت مو استفاده می شود. دلیل اصلی محبوبیت این روغن در جهان، خاصیت مغذی آن است.

روغن کرچک در محصولات زیبایی

با پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات گسترده در مورد خواص و عملکرد روغن کرچک، هم اکنون شاهد افزایش استفاده از این روغن در محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف مانند شامپوهای تقویت کننده، کرم های مرطوب کننده و ... هستیم. تاثیر مثبت استفاده از روغن کرچک بر روی پوست و مو به صدر صنعت زیبایی در صنعت خانگی رسیده است.

ویژگی های روغن کرچک برای مو

یکی از دلایل مهم محبوبیت روغن کرچک و استفاده گسترده از آن در محصولات آرایشی، تاثیر آن بر رشد مو است. روغن کرچک فواید زیادی برای تقویت، تغذیه و رشد موهای سر و ابرو دارد. اما برخلاف تصور رایج، جالب است بدانید که این روغن به تنهایی نمی تواند موهای شما را رشد دهد. برعکس، روغن کرچک از مو و پوست سر شما محافظت می کند و محیطی سالم برای رشد موهای شما فراهم می کند.

تغذیه و تقویت کننده مو

روغن کرچک حاوی ترکیبی غنی از نیازهای تغذیه ای فولیکول های مو و اپیدرم است. کرچک دارای فرمول بسیار مغذی است و با ترکیبی قدرتمند از ویتامین ها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها ساخته شده است. جای تعجب نیست که بسیاری از شرکت ها در صنعت زیبایی و مراکز تحقیقاتی استفاده از این روغن را راهی عالی برای تغذیه پوست سر و تسریع رشد مو می دانند.

کاهش و کنترل ریزش مو

ساختار تغذیه ای روغن کرچک نیازهای تغذیه ای فولیکول های مو را تامین می کند. مواد آنتی اکسیدانی موجود در این روغن طبیعی باعث گردش خون در پوست سر شده و از فعالیت رادیکال های آزاد در پوست جلوگیری می کند. روغن کرچک به طور کامل از موها حمایت می کند و از آسیب های محیطی و داخلی بر سلامت ریشه و ساقه مو جلوگیری می کند. این باعث رشد مجدد مو شده و از ریزش بیش از حد موها جلوگیری می کند.

مراقبت از پوست سر

خواص روغن کرچک به تامین نیازهای غذایی و تحریک رشد مو محدود نمی شود. این روغن شگفت انگیز همچنین دارای قدرت ضد باکتری و ضد میکروبی بسیار قوی است. خواص ضد میکروبی روغن کرچک با رشد بیش از حد باکتری ها در پوست سر مبارزه می کند و از مشکلاتی مانند عفونت های قارچی جلوگیری می کند. روغن کرچک همچنین از التهاب، قرمزی و حساسیت پوست سر جلوگیری می کند.

آنها از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می کنند

احتمالاً پوست سر یکی از مشکلات رایجی است که هر یک از ما تجربه کرده ایم. پوست سر به دلیل خشکی و کمبود رطوبت پوسته پوسته می شود. روغن کرچک قدرت مرطوب کنندگی و آبرسانی بسیار بالایی دارد و بدون چربی دادن به مو و پوست سر، رطوبت مورد نیاز پوست سر و فولیکول ها را تامین کرده و از رشد پوست سر جلوگیری می کند.

درخشندگی و سلامت مو را فراهم می کند

روغن کرچک حاوی مقدار زیادی اسید ریسینولئیک است. این ماده گردش خون را در سطح سلولی بهبود می بخشد و در نتیجه فولیکول ها و کوتیکول های مو به طور کامل تغذیه می شوند. علاوه بر فولیکول، کوتیکول و ساقه مو را نیز تقویت می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، روغن کرچک اثر مرطوب کنندگی بالایی دارد. این روغن به عمق کوتیکول ها نفوذ می کند، ساختار کراتین آنها را بازسازی می کند و ساقه مو را مرطوب می کند.

روغن کرچک به موهای شما رطوبت و درخشندگی بیشتری می دهد و از خشکی، شکستگی و آسیب به موهای شما جلوگیری می کند. مهمتر از همه، از شکافتن انتهای و همچنین موخوره جلوگیری می کند.
 

افزایش جذب محصولات تقویتی

روغن کرچک قدرت فشاری بالایی دارد و به راحتی به ساختار کوتیکول و فولیکول های مو نفوذ می کند و در نتیجه جذب سایر محصولات را افزایش می دهد. تحقیقات انجام شده در مورد اثربخشی روغن کرچک نشان می دهد که وقتی با محصولات بهداشتی و مراقبتی ترکیب شود، اثر هم افزایی عالی دارد. این بدان معنی است که با افزایش سرعت جذب سایر محصولات، اثربخشی و نتایج آن را افزایش می دهد و به حفظ سلامت و رشد موهای شما در طولانی مدت کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

درست است که روغن کرچک قدرت شگفت انگیزی برای تسریع رشد مو دارد، اما نباید در استفاده از این روغن زیاده روی کرد. استفاده زیاد از روغن کرچک اثربخشی این روغن تقویتی را افزایش نمی دهد، بلکه باعث افزایش چربی مو و افزایش نیاز به شستشو می شود.

برای استفاده از روغن کرچک، بهتر است با آزمایش پچ شروع کنید تا بررسی کنید که پوست و موهای شما به این روغن حساسیت ندارند. اکثر متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که استفاده از روغن کرچک را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید.

برای استفاده صحیح از روغن کرچک مراحل زیر را دنبال کنید:

وقتی روغن کرچک گرم می شود، نفوذ و شدت بهتری نشان می دهد. برای این منظور می توانید روغن را قبل از استفاده به صورت غیر مستقیم در وان حمام گرم کنید. برای راه حل راحت تر، مقداری روغن در کف دست خود بریزید و روغن را با مالیدن دست ها به هم گرم کنید.

ابتدا نوک انگشتان خود را در ریشه موهایتان خیس کنید، روغن را به تمام قسمت های پوست سرتان بمالید و بمالید.

در مرحله بعد، دست های خود را به انتهای موهای خود بکشید و به تمام قسمت های ساقه مو روغن بزنید.

موهای خود را با حوله یا رنگ مو بپوشانید. این روش محیط پوست سر و مو را گرم می کند و اثربخشی روغن کرچک را افزایش می دهد.

روغن را حداقل 15-20 دقیقه روی موهای خود نگه دارید.

در مرحله آخر موهای خود را کاملا خیس کرده و بشویید.

استفاده از روغن کرچک برای ابرو و مژه

از روغن کرچک برای ابرو و مژه استفاده می کند

فواید روغن کرچک برای مو به موهای شما محدود نمی شود. بسیاری از افراد از روغن کرچک برای تقویت مژه و ابرو نیز استفاده می کنند. مژه ها و ابروها به چشم نزدیک هستند بنابراین استفاده از محصولات مراقبتی و روغن در این نواحی تاثیر بالایی دارد.

برای استفاده صحیح و ایمن از روغن کرچک در ناحیه مژه و ابرو می توانید موارد زیر را انجام دهید:

ابتدا پوست خود را با یک شوینده مناسب بشویید.

تمام لوازم آرایش را از ناحیه چشم و ابرو با احتیاط پاک کنید.

یک سواب پنبه ای تمیز و استریل انتخاب کنید و کمی روغن کرچک بمالید.

به آرامی برس را روی مژه هایتان بکشید، مراقب باشید روغن وارد چشمانتان نشود.

برای ابرو هم همین مراحل را دنبال کنید.

خواص روغن کرچک برای پوست

خواص روغن کرچک فقط برای مو نیست بلکه این روغن جادویی خواص زیادی برای پوست دارد. روغن کرچک دارای خواص مرطوب کنندگی و نرم کنندگی قوی است و آن را چرب می کند. خشک مناسب برای پوست های حساس و مختلط.

پیشگیری از چین و چروک

روغن کرچک حاوی ذرات مغذی با قدرت آنتی اکسیدانی قوی و آبرسانی است. این ذرات مغذی از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری می کنند. روغن کرچک رطوبت و آب مورد نیاز سلول های پوست را تامین می کند و فضای بین سلولی را کاملا پر می کند. این باعث از بین رفتن خطوط ریز در نواحی مختلف پوست به مرور زمان می شود.

وجود آنتی اکسیدان ها در این روغن مغذی باعث افزایش کارایی واکنش های انتقال الکترون در سلول های پوست می شود. در نتیجه میزان رادیکال های آزاد در سلول کاهش می یابد و واکنش های اکسیداسیون کنترل می شود. ترکیب این محرک های پوستی از پیری سلول های پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

رفع حساسیت و التهاب پوست

روغن کرچک حاوی ترکیبات ضد التهابی است و قدرت آرام کنندگی بالایی دارد. این روغن از واکنش های آلرژیک و حساسیت پوستی جلوگیری می کند. خاصیت ضد التهابی روغن کرچک از قرمزی و تحریک پوست جلوگیری می کند و پوستی صاف و سالم به شما می بخشد.

این روغن در درمان و درمان علائم بیماری های پوستی مانند اگزما، درماتیت و پسوریازیس بسیار موثر است.

آکنه پوست را کنترل می کند.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، روغن کرچک سرشار از اسید ریسینولئیک ضد باکتری است که فواید مضاعف دارد. ابتدا این ماده از رشد باکتری ها در منافذ پوست جلوگیری می کند و از ایجاد جوش و آکنه چرکی جلوگیری می کند.

در مرحله دوم اسید ریسینولئیک آب مورد نیاز سلول های پوست را تامین می کند و از پوست شما در برابر خشکی و کم آبی محافظت می کند. ترکیب قدرت مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی روغن کرچک به کاهش خارش و تحریک پوست کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای پوست

کاربردهای روغن کرچک و فواید فراوان این روغن مغذی را می توان به صورت جداگانه امتحان کرد. البته مراقب باشید که برای استفاده از روغن کرچک روی پوست صورت، بهتر است نکات ایمنی را رعایت کنید تا از یک طرف دچار مشکل نشوید.

قبل از اینکه روغن کرچک را مستقیماً روی پوست خود بمالید، بهتر است یک آزمایش پچ انجام دهید.

بعد از اینکه مطمئن شدید پوستتان تحت تاثیر روغن کرچک قرار نمی گیرد، پوست خود را با صابون مناسب بشویید و از تمیز بودن سطح پوستتان مطمئن شوید.

استفاده از روغن کرچک روی صورت ایرادی ندارد. اما بهتر است قبل از مصرف روغن کرچک را با روغن مغذی دیگری مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل به نسبت 1: 1 ترکیب کنید. روغن کرچک در مقایسه با سایر روغن های گیاهی بافت بسیار غلیظی دارد و به سختی روی سطح پوست پخش می شود. اما استفاده از ترکیب فوق نه تنها قدرت پخش روغن کرچک را افزایش می دهد، بلکه خاصیت تقویتی آن را نیز افزایش می دهد.

مقداری روغن روی یک پد آرایش تمیز بریزید، سپس پد را به آرامی روی تمام پوست خود بمالید.

می توانید قبل از خواب روغن کرچک را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا صبح بماند. اما اگر قرار است از این روغن در صبح استفاده کنید، باید بعد از 1 تا 2 ساعت صورت خود را بشویید. روغن کرچک چسبناک است و می تواند محیط پوست شما را در طول روز آلوده کند.

نکات مهم برای استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک اثرات قابض بسیار قوی دارد. بنابراین، اگر باردار یا شیرده هستید، قبل از استفاده از روغن کرچک به صورت موضعی یا خوراکی با پزشک خود مشورت کنید.

اگر مستعد واکنش های پوستی و تنفسی آلرژیک هستید، قبل از استفاده از روغن کرچک با پزشک خود مشورت کنید و از پچ تست ۲۴ ساعته بخواهید.

اگر پوست شما مستعد آکنه است، بهتر است از روغن کرچک در مراقبت از پوست خود استفاده نکنید.
 

نمایش بیشتر: https://exirchemi.com/product/peg-40/ 

  • ۰۲/۰۵/۰۹
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی