مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

مدیر شبکه های اجتماعی

همه چیز در رابطه با شبکه های اجتماعی و اینترنت

  • ۰
  • ۰

منبع استرس چیست؟


یک منبع فشار می تواند کارایی و قابلیت اطمینان منبع آب شما را بهبود بخشد و هزینه های انرژی شما را کاهش دهد. با انتخاب نوع و اندازه مناسب مخزن برای نیازهای خود، می توانید از جریان ثابت و یکنواخت آب در خانه یا محل کار خود لذت ببرید.


ارزش منبع فشار

فنر تحت فشار مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

منبع تحت فشار فرکانس چرخه پمپ را کاهش می دهد، عمر پمپ را افزایش می دهد و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

. یک منبع تحت فشار فشار آب را در سیستم لوله کشی ثابت نگه می دارد که می تواند عملکرد شیرها، دوش ها و وسایل برقی را بهبود بخشد.

. تامین آب پشتیبان در صورت قطع برق یا خرابی پمپ.

منبع فشار از دو جزء اصلی تشکیل شده است: پوسته فولادی و لوله منبع فشار. یک پوسته فولادی پشتیبانی و محافظت از سازه را فراهم می کند، در حالی که یک لوله تامین کننده تحت فشار آب را در داخل نگه می دارد. لوله تامین فشار از قبل با هوا شارژ می شود که یک بالشتک فشار ایجاد می کند که هنگام باز شدن نازل آب را به بیرون می راند. مقدار هوا در لوله تغذیه تحت فشار محدوده فشار عملیاتی مخزن را تعیین می کند.



انواع منابع فشار

بسته به اندازه، شکل و طراحی منابع فشار، انواع مختلفی دارند. برخی از انواع رایج عبارتند از:

فنر تحت فشار دیافراگم

فنرهای فشار دیافراگمی دارای دیافراگم انعطاف پذیری هستند که محفظه هوا و آب را از هم جدا می کند. دیافراگم می تواند با سطح آب منبسط و منقبض شود، اما در صورت فرسودگی قابل تغییر نیست.

باعث فشار مثانه می شود

این منبع فشار دارای حباب متحرکی است که در صورت نشتی یا پارگی قابل تعویض است. مثانه معمولاً از لاستیک وینیل یا بوتیل ساخته می شود که می تواند فشار و دمای بالا را تحمل کند.



منبع فشار مرکب

این مخزن دارای فریم فایبرگلاس است که سبکتر از فولاد است و در برابر زنگ زدگی مقاوم است. لوله های فشار شکن معمولا از پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته می شوند و می توانند در برابر مواد شیمیایی و باکتری ها مقاوم باشند.

اندازه مخزن فشار بستگی به نیاز آب و قدرت پمپ دارد. یک قانون کلی این است که مخزنی داشته باشید که بتواند حداقل 10 درصد جریان پمپ را در دقیقه نگه دارد. به عنوان مثال، اگر پمپ شما می تواند 20 گالن در دقیقه (gpm) ارسال کند، باید یک مخزن آب با حداقل 2 گالن آب داشته باشید. با این حال، عوامل دیگری مانند تغییرات فشار، طرح لوله‌کشی و مصرف آب می‌توانند بر اندازه مخزن اصلی تأثیر بگذارند.
 

 

لوله منبع تحت فشار

از دهه 1970، اکثر سیستم های آب خصوصی از مخازن تحت فشار برای مایعات استفاده می کردند. لوله کاهش فشار کیسه ای است که معمولاً از لاستیک بوتیل انعطاف پذیر یا پلی وینیل کلرید ساخته می شود. آب لوله تغذیه تحت فشار است و با هوای مخزن تماس مستقیم ندارد. شیلنگ کاهش فشار که مایع را در خود نگه می دارد به فضای هوای فشرده در مخزن کشیده شده و آن را پر می کند.



تشخیص پارگی لوله تحت فشار

اگر دریچه هوا را در بالای بطری آب خود بردارید و مرکز دریچه را فشار دهید، معمولاً هوا خارج می شود. میل سوپاپ را پایین نگه ندارید وگرنه شارژ هوا را از دست خواهید داد. اما اگر این آب نشت کند، لوله منبع فشار ترک خورده یا پاره شده یا نشتی دارد و نیاز به تعمیر دارد.

دومین علامت لوله تغذیه تحت فشار، خروج هوا از لوله است که احتمالاً به دلیل پارگی کیسه آب در مخزن آب است. بار هوای مخزن به سیستم لوله کشی ساختمان منتقل می شود. برای تولید این محصول از تجهیزات Inot نیز استفاده شده است.

سومین علامت شکستگی لوله فنر فشاری این است که اگر مخزن آب پر یا نزدیک به پر باشد و نتوانید آب را از مخزن تخلیه کنید، ممکن است لوله فنر فشار شکسته در پایین مسدود شده باشد. جلوگیری از خروج آب از مخزن نتیجه کمبود فشار آب در خانه و عدم امکان تخلیه آب از خود منبع آب است.



ترمیم مجرای فشرده شده چشم

این می تواند یک تعمیر لوله منبع فشار مناسب باشد. به طور معمول، لوله منبع تحت فشار هوای وارد شده می شکند و با ورود فولاد به بقیه مخزن، لوله منبع تحت فشار فرو می ریزد. اغلب پمپ آب نمی تواند آب زیادی را در باغ پمپاژ کند.

حتی اگر این اتفاق بیفتد، لوله منبع فشار در حال فروپاشی می چسبد و روی خود بسته می شود تا حجم آب قبل از شروع مجدد پمپ زیاد شود. به همین دلیل، تعمیر لوله منبع فشار به طور کلی ایده خوبی نیست.



لوله منبع فشار خراب شده را تعمیر یا دور بیندازید

همانطور که در بالا ذکر کردیم، ممکن است مثانه شکسته به مرکز آب بچسبد و از خروج آب از مخزن آب جلوگیری کند. نتیجه چرخه پمپ آب کوتاه است. در هر صورت، تعمیر مخزن آب، اندازه زهکش را کاهش می دهد و این مخزن آب مورد استفاده نادرست به زودی زنگ می زند.

لوله های فواره فشار جایگزین معمولاً اندازه و شکل سفارشی دارند تا در یک طرح مخزن آب خاص قرار بگیرند و آب بندی شوند. با این حال، می توانید با برخی از تامین کنندگان لوله های منبع فشار تماس بگیرید. انتخاب شیلنگ فشار مناسب می تواند بعداً شما را از دردسر نجات دهد.
 

 

متن کامل مقاله را بخوانید: https://www.asianews.ir/fa/newsagency/14410/%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1

  • ۰۲/۰۲/۰۹
  • وب مستر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی